Spoznaje o tome tko, gdje, kako i zašto dolazi na odmor na prostor Zadarske županije, što gosti o nama znaju i što od odmora traže, podloga je za unapređenje promocije i prodaje. Stoga je Turistička zajednica Zadarske županije tijekom 2022. godine provela istraživanje »Motivi i navike stranih gostiju Zadarske županije«. Glavni nalazi istraživanja pokazuju da strani gosti ostaju u prosjeku osam dana, a polovina tih gostiju je stigla osobnim automobilima. Dvije trećine gostiju je za boravak kao tip smještaja koristilo privatne apartmane, a većina ih je u Zadarskoj županiji boravila s partnerima i obitelji.
Prvi posjet
Direktorica TZ-a Zadarske županije Mihaela Kadija osvrćući se na rezultate istraživanja istaknula je da su ovim zanimljivim istraživanjem stekli i dodatna saznanja kako promovirati pojedina područja, odnosno kako dodatno motivirati dolaske iz određenih zemalja, kao i to koje naše sadržaje treba dodatno predstaviti i kojim gostima.
– Zadovoljni smo što je istraživanje potvrdilo naše brendiranje regije, odnosno razinu prepoznatljivosti simbola i motiva vezanih u destinacije u Zadarskoj županiji. Iako je veliki dio ispitanika prvi put boravio u destinaciji, oni su došli informirani i upoznati s ponudom, što opovrgava tvrdnje o »slučajnom turizmu«, kazala je Kadija.
Osnovni motiv izbora upravo Zadarske županije je bilo sunce i more, sljedeći motiv dolaska je priroda, odnosno posjet gradovima. Kad je riječ o sadržajima, najveći interes gosti su iskazali za nacionalnim parkovima i parkovima prirode, pješčanim plažama i lokalnim specijalitetima. Stoga se ta tri temeljna sadržaja preporučuju dodatno komunicirati prema svim gostima.
- Eno – gastro turizam sve je popularniji razlog dolaska u Zadarsku županiju, FOTO: Vedran Karuza
- Sunce i more i dalje prevladavaju u motivima dolaska tijekom špice sezone, FOTO: Luka Jeličić
- Strani turisti najviše noće u apartmanima, FOTO: Lucijan Spanic
Rezultati istraživanja također su pokazali da je 66 posto gostiju Zadarsku županiju posjetilo prvi put, a čak 31 posto anketiranih gostiju ostaje od 8 do 14 dana, pritom 9 posto gostiju i duže. Takvi gosti imaju puno više vremena, a i potrebe za konzumacijom sadržaja koje Zadarska županija kao turistička destinacija nudi.
Istraživanje potvrđuje dominaciju dolazaka automobilima jer više od polovine gostiju, njih čak 52 posto stiže automobilom, a što nas čini prvenstveno autodestinacijom, dok je kod vrste smještaja dominantan apartmanski, jer 66 posto gostiju Zadarske županije za boravak bira smještaj u apartmanima. No, kada promotrimo razdoblje dolaska, gosti su značajno češće doputovali automobilom tijekom sezone (srpanj, kolovoz), dok su za vrijeme posezone (rujan, listopad) značajno češće doputovali avionom.
Najdraži apartmani
Boravak u apartmanima dominira u cijeloj županiji, pa je tako 64 posto anketiranih bilo smješteno u apartmane, 16 posto u hotele, 14 posto ih je u kampovima, a 6 posto u ostalim oblicima smještaja. Iz istraživanja je jasno da hoteli kao tip smještaja imaju značajniju ulogu u razdobljima pred i posezone, kao što su kampovi na vrhuncu u samom srcu sezone.
Najveći dio gostiju dolazi s partnerima, 41 posto, odnosno s obitelji, 38 posto, dok ih 20 posto dolazi s prijateljima. Najveći dio mikrolokacija u Zadarskoj županiji su obiteljske, dok prostor grada Zadra posjećuju mnoge grupe prijatelja kao i samci.
Iako je glavni motiv odabira destinacije sunce i more, a potom priroda i posjeti gradovima, značajni su i motivi kultura, sportske aktivnosti, eno-gastro ponuda i nautika. Autogostima su sportske aktivnosti češći motiv, a rjeđe posjeta gradovima i kulturni sadržaji, dok je kod onih koji su doputovali avionom ili autobusom motivacija obrnuta. Wellness/spa/zdravstveni razlozi veći su motiv za hotelske goste, dok su goste koji su potražili smještaj u kampovima češće motivirali sportski sadržaji, a rjeđe posjeti gradovima i kultura nego ostale. Kultura i posjeti gradovima značajnije zanimaju goste apartmana.
Razvoj eno-gastro proizvoda
Posjet gradovima, kultura i wellness/spa sadržaji češći motiv za dolazak gostiju na zadarsko područje, odmor vezan uz sportske aktivnosti i eno-gastronomska ponuda češći je motiv za dolazak na Pag, a priroda i sportske aktivnosti za rivijeru Paklenica.
Svi su strani gosti najviše zainteresirani za nacionalne parkove i pješčane plaže, a zatim slijede lokalni specijaliteti. Znajući od ranije da su eno-gastro sadržaji visoko na ljestvici interesa gostiju, a također i bogate potencijale Zadarske županije na tom polju, TZ Zadarske županije i provodi posljednjih godina projekt razvoja eno-gastro proizvoda županije. Auto-gosti imaju nešto izraženiji interes za ronjenje, OPG i kušaone, te zabavni tematski park dok avio goste zanimaju prvenstveno nacionalni parkovi, zatim kulturna baština i muzeji, kao i organizirani izleti, te jedrenje.
Sadržaj je nastao u suradnji s Turističkom zajednicom Zadarske županije.
najnovije
najčitanije
Zadar
80 učenika i 11 mentora
Kneževa palača puna mladih talenata: Pogledajte kako je protekao učenički Supertalent na njemačkom
Hrvatska
osobni asistenti
Nakon odluke Ustavnog suda Vlada brani zakon i ističe rekordna ulaganja
KK Zadar
ABA liga, 11. kolo
Zadranima večeras u goste stiže Ilirija pojačana Bobanom Marjanovićem
Footopis
RAPHINHA
SILA SE BUDI Bio je na izlaznim vratima, a onda je ‘preko noći’ postao novi Rivaldo
Zadar
vezovi 7 i 8
Poništen postupak za dva veza u Gaženici, LUZ nije objasnio odluku vezanu za davanje koncesije
Plodovi zemlje i mora
U straigradu
NAJULOV 2025. Antonio Koić ulovio je ribu života
Zadar & Županija
Lijekovi za otoke
Napravili smo đir s brodskom ljekarnom: “Ma ovo je pun pogodak, donijela nam je život!”
Županija
Stari problem
Liječnik Makedonac napustio otok, Ižani opet bez svog liječnika
Zadar
nakon 16 godina
Boćarski klub »Crvene kuće« prestaje s djelovanjem, a “odjavili” su se na poseban način
Zadar
educiranje i informiranje


