Spoznaje o tome tko, gdje, kako i zašto dolazi na odmor na prostor Zadarske županije, što gosti o nama znaju i što od odmora traže, podloga je za unapređenje promocije i prodaje. Stoga je Turistička zajednica Zadarske županije tijekom 2022. godine provela istraživanje »Motivi i navike stranih gostiju Zadarske županije«. Glavni nalazi istraživanja pokazuju da strani gosti ostaju u prosjeku osam dana, a polovina tih gostiju je stigla osobnim automobilima. Dvije trećine gostiju je za boravak kao tip smještaja koristilo privatne apartmane, a većina ih je u Zadarskoj županiji boravila s partnerima i obitelji.
Prvi posjet
Direktorica TZ-a Zadarske županije Mihaela Kadija osvrćući se na rezultate istraživanja istaknula je da su ovim zanimljivim istraživanjem stekli i dodatna saznanja kako promovirati pojedina područja, odnosno kako dodatno motivirati dolaske iz određenih zemalja, kao i to koje naše sadržaje treba dodatno predstaviti i kojim gostima.
– Zadovoljni smo što je istraživanje potvrdilo naše brendiranje regije, odnosno razinu prepoznatljivosti simbola i motiva vezanih u destinacije u Zadarskoj županiji. Iako je veliki dio ispitanika prvi put boravio u destinaciji, oni su došli informirani i upoznati s ponudom, što opovrgava tvrdnje o »slučajnom turizmu«, kazala je Kadija.
Osnovni motiv izbora upravo Zadarske županije je bilo sunce i more, sljedeći motiv dolaska je priroda, odnosno posjet gradovima. Kad je riječ o sadržajima, najveći interes gosti su iskazali za nacionalnim parkovima i parkovima prirode, pješčanim plažama i lokalnim specijalitetima. Stoga se ta tri temeljna sadržaja preporučuju dodatno komunicirati prema svim gostima.
Rezultati istraživanja također su pokazali da je 66 posto gostiju Zadarsku županiju posjetilo prvi put, a čak 31 posto anketiranih gostiju ostaje od 8 do 14 dana, pritom 9 posto gostiju i duže. Takvi gosti imaju puno više vremena, a i potrebe za konzumacijom sadržaja koje Zadarska županija kao turistička destinacija nudi.
Istraživanje potvrđuje dominaciju dolazaka automobilima jer više od polovine gostiju, njih čak 52 posto stiže automobilom, a što nas čini prvenstveno autodestinacijom, dok je kod vrste smještaja dominantan apartmanski, jer 66 posto gostiju Zadarske županije za boravak bira smještaj u apartmanima. No, kada promotrimo razdoblje dolaska, gosti su značajno češće doputovali automobilom tijekom sezone (srpanj, kolovoz), dok su za vrijeme posezone (rujan, listopad) značajno češće doputovali avionom.
Najdraži apartmani
Boravak u apartmanima dominira u cijeloj županiji, pa je tako 64 posto anketiranih bilo smješteno u apartmane, 16 posto u hotele, 14 posto ih je u kampovima, a 6 posto u ostalim oblicima smještaja. Iz istraživanja je jasno da hoteli kao tip smještaja imaju značajniju ulogu u razdobljima pred i posezone, kao što su kampovi na vrhuncu u samom srcu sezone.
Najveći dio gostiju dolazi s partnerima, 41 posto, odnosno s obitelji, 38 posto, dok ih 20 posto dolazi s prijateljima. Najveći dio mikrolokacija u Zadarskoj županiji su obiteljske, dok prostor grada Zadra posjećuju mnoge grupe prijatelja kao i samci.
Iako je glavni motiv odabira destinacije sunce i more, a potom priroda i posjeti gradovima, značajni su i motivi kultura, sportske aktivnosti, eno-gastro ponuda i nautika. Autogostima su sportske aktivnosti češći motiv, a rjeđe posjeta gradovima i kulturni sadržaji, dok je kod onih koji su doputovali avionom ili autobusom motivacija obrnuta. Wellness/spa/zdravstveni razlozi veći su motiv za hotelske goste, dok su goste koji su potražili smještaj u kampovima češće motivirali sportski sadržaji, a rjeđe posjeti gradovima i kultura nego ostale. Kultura i posjeti gradovima značajnije zanimaju goste apartmana.
Razvoj eno-gastro proizvoda
Posjet gradovima, kultura i wellness/spa sadržaji češći motiv za dolazak gostiju na zadarsko područje, odmor vezan uz sportske aktivnosti i eno-gastronomska ponuda češći je motiv za dolazak na Pag, a priroda i sportske aktivnosti za rivijeru Paklenica.
Svi su strani gosti najviše zainteresirani za nacionalne parkove i pješčane plaže, a zatim slijede lokalni specijaliteti. Znajući od ranije da su eno-gastro sadržaji visoko na ljestvici interesa gostiju, a također i bogate potencijale Zadarske županije na tom polju, TZ Zadarske županije i provodi posljednjih godina projekt razvoja eno-gastro proizvoda županije. Auto-gosti imaju nešto izraženiji interes za ronjenje, OPG i kušaone, te zabavni tematski park dok avio goste zanimaju prvenstveno nacionalni parkovi, zatim kulturna baština i muzeji, kao i organizirani izleti, te jedrenje.
Sadržaj je nastao u suradnji s Turističkom zajednicom Zadarske županije.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Bundesliga
Andrej Kramarić postigao dva pogotka u porazu Hoffenheima kod Bochuma
Nogomet
Španjolsko prvenstvo
Real Madrid pobjedom u San Sebastianu napravio još jedan korak prema naslovu prvaka
Ostali sportovi
ATP Madrid
Borna Ćorić je doživio težak poraz od Zvereva i ispao u drugom kolu Madrida
Moda
zadarski concept store
[FOTO] Tiramol proslavio 10. rođendan. Sana Baraba: ‘Na rubu sam suza od sreće’
Ostali sportovi
Fair play vrijedan nagrade
Odbojkaši Medicinske škole Ante Kuzmanića ispravili suca na svoju štetu
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA
ČUVENA POBJEDA ZADRA Pogledajte video od kojeg ćete se naježiti: ‘Posebnija je od drugih…’
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Zadar
zatvaranje cesta
VAŽNA OBAVIJEST Uskoro utrka Wings For Life uz posebnu regulaciju prometa
Zadar
fantastičan projekt