Ovaj zakon diskriminira hrvatske građane koji brodove moraju plaćati po višim cijenama. Za nas proizvođače to znači gubitak domaćeg tržišta. Mi 30 do 40 posto naših proizvoda plasiramo upravo na domaće tržište i to za nas znači veliki gubitak, kaže direktor SAS – Vektora Denis Vidaković
Prije nas je Vlada tukla svaki dan, a sada samo vikendom, komentar je zadarskih malih brodograditelja na prijedlog izmjena i dopuna Zakona o posebnim porezima na osobne automobile, ostala motorna vozila, plovila i zrakoplove. Podsjetimo, lani je u kolovozu stupio na snagu zakon koji je uzrokovao enorman rast ukupnih troškova što je za posljedicu imalo porast cijene brodova, pad domaće potražnje i krizu u industriji.
Sada u Vladi pokušavaju ispraviti štetu, međutim, nove mjere neće pomoći zadarskim proizvođačima koji mahom proizvode luksuzne brodove na koje se plaća najveći porez.
– Trošarine su sada tri do petnaest puta veće nego u odnosu na razdoblje do 9. kolovoza prošle godine kada je stupio na snagu novi zakon. To konkretno znači da trošarine na naš brod Adrianu 44 iznose 30.000, u odnosu na prijašnjih dvije tisuće eura. Razdoblje između uopće neću komentirati. Hrvatska je uz Španjolsku danas jedina zemlja u Europi koja ima poreze na brodove zbog čega je naše tržište nekonkurentno, kaže direktor SAS – Vektora Denis Vidaković dodajući da ovaj zakon diskriminira hrvatske građane koji brodove moraju plaćati po višim cijenama.
– Za nas proizvođače to znači gubitak domaćeg tržišta. Mi 30 do 40 posto naših proizvoda plasiramo upravo na domaće tržište i to za nas znači veliki gubitak.
Signali s terena pokazali su kako je brzinska i aljkava izmjena zakona lani bila katastrofalna odluka. Naime, prema podacima lučkih kapetanija u 2009. godini bilježi se pad od 18,5 posto novoupisanih jahti i brodica u odnosu na prethodnu 2008. godinu. Do pada je došlo u drugom djelu godine. Isto tako broj zaposlenih prema podacima Udruženja male brodogradnje HGK, od 273 1. siječnja 2008., 186 na 1. srpnja 2009. pa na 155 na 1. listopad 2009. godine, kaže Vidaković, dodajući da je cijeli Zakon bio u suprotnosti s ciljevima Strategije razvoja nautičkog turizma Republike Hrvatske za razdoblje 2009. – 2019., pod nazivom “Povećanje proizvodnje plovnih objekata za nautički turizam u hrvatskom brodogradilištu – razvoj klastera nautičkog turizma”.
Najviše malih brodica
Prema raspoloživim podacima hrvatskih proizvođača brodica i jahti, godišnja proizvodnja iznosi prosječno 1.100 plovila od čega najveći dio otpada na brodice do 7,5 metara (oko 75 do 85 posto) i brodice od 7,5 metara do 12 metara (15 do 20 posto). Preko 70 posto proizvodnje proda se u Republici Hrvatskoj.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Josip Butić
Napravili smo odličan posao u oba natjecanja
Zadar
GUŽVE
‘PRIJE BI DO SPLITA DOŠAO’ Građani ogorčeni gužvama na relaciji Zadar – Vir: ‘Cirkus nad cirkusima’
Nogomet
Priznanje
Hrvatski reprezentativac nominiran za ulazak u najbolju momčad španjolskog prvenstva
Nogomet
TREĆA NL LIGA
Kristijan Jurić, veznjak Zadra, o gostovanju u Omišu u 27. kolu: Moramo nametnuti svoju igru
Nogomet
NOGOMET
U Pakoštanima se igra derbi 23. kola Prve ŽNL: Pobjednik će biti korak do titule
Županija
TRAGEDIJA U MORU
Đani Iglić o stradalom roniocu: ‘Bio je veliki profesionalac koji je znao sva pravila ronjenja’
Zadar
PU ZADARSKA
Zbog utrke u nedjelju pojačan promet i gužve, policija uputila preporuku vozačima
Zadar
SANACIJA KROŠNJI
Od ponedjeljka se zbog radova privremeno zatvara ova ulica u Zadru
Nogomet
UGODNO IZNENAĐENJE
Delegacija srpskog nogometnog saveza posjetila Josipa Skoblara u Privlaci: ‘Ove fotografije oživljavaju sjećanja’
Zadar & Županija
TOČKA NA I