Ovaj zakon diskriminira hrvatske građane koji brodove moraju plaćati po višim cijenama. Za nas proizvođače to znači gubitak domaćeg tržišta. Mi 30 do 40 posto naših proizvoda plasiramo upravo na domaće tržište i to za nas znači veliki gubitak, kaže direktor SAS – Vektora Denis Vidaković
Prije nas je Vlada tukla svaki dan, a sada samo vikendom, komentar je zadarskih malih brodograditelja na prijedlog izmjena i dopuna Zakona o posebnim porezima na osobne automobile, ostala motorna vozila, plovila i zrakoplove. Podsjetimo, lani je u kolovozu stupio na snagu zakon koji je uzrokovao enorman rast ukupnih troškova što je za posljedicu imalo porast cijene brodova, pad domaće potražnje i krizu u industriji.
Sada u Vladi pokušavaju ispraviti štetu, međutim, nove mjere neće pomoći zadarskim proizvođačima koji mahom proizvode luksuzne brodove na koje se plaća najveći porez.
– Trošarine su sada tri do petnaest puta veće nego u odnosu na razdoblje do 9. kolovoza prošle godine kada je stupio na snagu novi zakon. To konkretno znači da trošarine na naš brod Adrianu 44 iznose 30.000, u odnosu na prijašnjih dvije tisuće eura. Razdoblje između uopće neću komentirati. Hrvatska je uz Španjolsku danas jedina zemlja u Europi koja ima poreze na brodove zbog čega je naše tržište nekonkurentno, kaže direktor SAS – Vektora Denis Vidaković dodajući da ovaj zakon diskriminira hrvatske građane koji brodove moraju plaćati po višim cijenama.
– Za nas proizvođače to znači gubitak domaćeg tržišta. Mi 30 do 40 posto naših proizvoda plasiramo upravo na domaće tržište i to za nas znači veliki gubitak.
Signali s terena pokazali su kako je brzinska i aljkava izmjena zakona lani bila katastrofalna odluka. Naime, prema podacima lučkih kapetanija u 2009. godini bilježi se pad od 18,5 posto novoupisanih jahti i brodica u odnosu na prethodnu 2008. godinu. Do pada je došlo u drugom djelu godine. Isto tako broj zaposlenih prema podacima Udruženja male brodogradnje HGK, od 273 1. siječnja 2008., 186 na 1. srpnja 2009. pa na 155 na 1. listopad 2009. godine, kaže Vidaković, dodajući da je cijeli Zakon bio u suprotnosti s ciljevima Strategije razvoja nautičkog turizma Republike Hrvatske za razdoblje 2009. – 2019., pod nazivom “Povećanje proizvodnje plovnih objekata za nautički turizam u hrvatskom brodogradilištu – razvoj klastera nautičkog turizma”.
Najviše malih brodica
Prema raspoloživim podacima hrvatskih proizvođača brodica i jahti, godišnja proizvodnja iznosi prosječno 1.100 plovila od čega najveći dio otpada na brodice do 7,5 metara (oko 75 do 85 posto) i brodice od 7,5 metara do 12 metara (15 do 20 posto). Preko 70 posto proizvodnje proda se u Republici Hrvatskoj.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
promjena na crpkama
Ovo su nove cijene goriva koje su na snazi od utorka
Novosti
DIVLJAČKI ČIN
Na ulici premlaćen Scholzov kandidat za euroizbore. Uhvatili su ga dok je lijepio plakate i počeli šutirati
Nogomet
asistencija i rekord
Luka Modrić oborio rekord, kapetan Vatrenih je prestigao legendarnog Puškaša
Crna Kronika
ODO
Istražni zatvor za 30-godišnjaka koji je aktiviranjem plinske boce prijetio policajcima
Zadar
Volim svoju županiju
Na utrci Wings for Life trči i 70 djelatnika hrvatskih županija, među njima i Božidar Longin
Županija
TRAGEDIJA U MORU
Đani Iglić o stradalom roniocu: ‘Bio je veliki profesionalac koji je znao sva pravila ronjenja’
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica bila je krcata Zadranima i turistima, pogledajte koga smo sreli
Zadar
OLDTIMER IZLOŽBA 2024.
Zadar postaje središte čarobnog svijeta oldtimera!
Zadar
PU ZADARSKA
Zbog utrke u nedjelju pojačan promet i gužve, policija uputila preporuku vozačima
Zadar
TRAGOM ISTRAŽIVANJA