Teško je naći manu ovako složenom Avensisu, pa recimo da je to cijena od gotovo 300 tisuća kuna. Mada – i nju je lako braniti
Izlizana fraza kako je Toyotina srednjoklasna limuzina Avensis “konzervativni” automobil postaje još izlizanijom kada se promotri karavanski izdanak ove plemenite porodice. Moćna, pa čak i elegantna silueta što sugerira pouzdanost gotovo da je bez ikakvih, u pravilu samo sebi potrebnih, suvišnih elemenata.
Automobil ne osvaja na prvi pogled, no jasno je da to niti ne želi. S druge je strane više no jasno kako njegov izgled i ne stari. Traje dugo, a to je osobina koju vlasnici itekako cijene. No da ne bismo razglabali o izgledu vanjštine, posvetimo se biti. A to je svakako kombinacija moćnoga, efikasnog benzinskog agregata i oduševljavajuće brzog, bezstupanjskog ali i – bestrzajnog mjenjača.
Uz apsolutno dobru zvučnu izolaciju, Avensis ubrzava silovito i gotovo u potpunoj tišini. To bi možda bila i mana kad bi se radilo o nekom sportskijem automobilu kod kojeg je zvuk, dakako benzinskog, motora poželjan, no budući da je u ovom slučaju rječ o jednom srednjoklasnom automobilu, sasvim sigurno namijenjenom nešto ozbiljnijoj populaciji, dobra je izolacija vrlina. Ipak, da se krećete vrlo brzo pokazat će vam potrošnja.
Ona na autocesti zna snažnije iskoračiti kada se brzinomjer počinje približavati zoni kazne pa nije rijetko da temperamentna vožnja stvori prosjek od deset litara. U gradu situacija zna biti još rastrošnija što je, uz benzinsku potentnost, ujedno refleks automatike. Odličan mjenjač, ali izravan mu je utjecaj povećenje potrošnje od desetak posto.
Uz hvaljenu dinamiku, od Avensisa nismo očekivali neku posebnu preciznost u brzom probijanju zavojitom prometnicama. No i tu smo ostali iznenađeni jer nismo osjetili niti kakvo zanašenje. Unatoč korpulentnosti koja u pravilu loše utječe na držanje smjera, Avensis se i u tom segmentu izborio za dobre ocijene.
Funkcionalnost automobila je više no zadovoljavajuća. Brojni pretinci, pametno organizirani odjeljci te čista i velika površina prtljažnika odlika su Avensisa a trebale bi biti i svakog karavana. No nisu, stoga Toyotinim konstruktorima upućujemo dodatne čestitke.
Rekli smo već da se kao jedna od rijetkih mana ovog automobila nalazi u odjeljku – cijena. Mada riječ mana ovdje treba korsititi s oprezom, što će vam postati jasnije nakon što pobrojimo njegovu opremu. Bazna izvedba sveobuhvatnog i vrlo luksuznog “executive” paketa opreme podrazumijeva apsolutno svu uobičajenu opremu: prednji i bočni zračni jastuci te zračne zavjese kao i jastuk za koljena vozača, bi-Xenon zakretna svjetla, cjelokupnu korektivnu elektroniku – VSC, TRC, EBS, ABS – stražnji park-senzori, automatska klima, električno podešavanje sjedala s memorijom, moćna audiojedinica, putno računalo, panoramski krov, dvostruko dno prtljažnika i 18-inčni alu naplatci. Ali donosi i cijenu od 262 tisuće kuna. Dodaci, čemu smo se na testiranju i najviše divili, su bezstupanjski “multidrive S” mjenjač koji potražuje prihvatljivih petnaestak tisuća kuna. Uz metalik boju, na cijenu osjetno utječe i HDD navigacija što uključuje “touchscreen” u boji, 40 GB hard disk, bluetooth, kameru za vožnju unatrag, a ima i – što baš i nije čest slučaj – kartu Hrvatske. No to će vas zadovoljstvo doći i nešto više od 17 tisuća kuna. Cijena je dakle visoka, no nadamo se da vam je nakon iščitavanja sadržaj postalo jasno da se ovakva raskoš kod nekih drugih proiz vođača može platiti i do stotinjak kuna više. Stoga, da – karavanski, automatik Avensis je astronomski skup iz perspektive goleme većine, no ne i iz kuta poslovnih ljudi koji dobar do svog radnog vremena provode na kotačima. Uostalom – njima i njihovim obiteljima je i namijenjen.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Zapremina: 1987 ccm Snaga: 152 KS pri 6200 o/m Okretni moment: 196 Nm pri 4000 o/m Dimenzije (d/š/v): 4795/1810/1480 mm Međuosovinski razmak: 2700 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 10,3 s Maksimalna brzina: 200 km/h Potrošnja (o/g/p): 5,8/9,2/7 l Emisija CO2: 165 g/km Prtljažnik: 543 l Težina: 1480 kg Gume: 225/45 R 18
+ Mjenjač, kvaliteta izrade, oprema
– Cijena
najnovije
najčitanije
Nogomet
Bundesliga
VIDEO Kramarić briljirao! Bivši igrač Rijeke hat-trickom i asistencijom potopio veliki Bayern!
Zadar
PROZIVKE ZA PRORAČUN
Oporba: Dukić koristi djecu, ali i mrtve, kao kampanju za lokalne izbore
Ostali sportovi
Tenis
Pavić u finalu parova u Rimu, Hrvat i Salvadorac porazili domaći par
Hrvatska
PREDSJEDNIK SNV-A
Pupovac: “10. travnja ’41. najveća izdaja u povijesti hrvatskog naroda”
Zadar
OBJAVA AZILA
Mačići besramno ostavljeni u kartonskoj kutiji kod Donata
Ostali sportovi
Josip Perinić
Malonogometni dragulj iz Vrsi: ‘Vrški dres je najteži, ali je i najposebniji’
Županija
NEUSPJEŠNI PREGOVORI
Knez: Je li normalno da djelatnica dječjeg vrtića ima veću plaću od gradonačelnika?
Županija
INCIDENT U KALIMA
Dok Darija hvale kao humanitarca, načelnik tvrdi da je samo on žrtva
Zadar
ODLUKA HRVATSKIH CESTA
PRIHVAĆEN PRIJEDLOG DUKIĆA Žmirići otvoreni za sav promet!
Zadar
ĐIR PO GRADU