Sukob u poslovnom okruženju je neizbježan jer je iluzorno očekivati da vam u poslovnom svijetu svi povlađuju. Međutim, sukob ima pozitivnu komponentu jer strane u njemu dobivaju priliku da iskažu svoja mišljenja i stavove. On potiče na nove načine razmišljanja, promjene. Za njega kažemo da je kao stres, u malim količinama dobar i poželjan, a u velikim nepoželjan, kaže predavač Orhan Lujinović
“Rješavanje problema i konflikata” naziv je seminara koji jučer održan u Razvojnoj agenciji Zadarske županije. Seminar je održao predavač Orhan Lujinović, a bio je namijenjen poduzetnicima u fazi rasta i razvoja, a na njemu su bile obrađene teme; jasna i efikasna komunikacija, asertivnost i rješavanje konflikata.
Nakon uspješno usvojenog treninga, polaznici su stekli interpersonalne vještine kojima mogu prepoznati uzroke i pozadinu konflikata, znati kako uspješno utjecati u njihovom rješavanju, vješto upravljati njima u svakodnevnim situacijama, razmišljati „izvan kutije” i otkrivati alternativna rješenja problema te utjecati na druge u cilju pridobivanja drugih za svoje ideje.
– Sukob u poslovnom okruženju je neizbježan, jer je iluzorno očekivati da vam u poslovnom svijetu svi povlađuju. Međutim, sukob ima pozitivnu komponentu jer strane u njemu dobivaju priliku da iskažu svoja mišljenje i stavove. On potiče na nove načine razmišljanja, promjene. Za njega kažemo da je kao stres, u malim količinama dobar i poželjan, a u velikim nepoželjan, rekao je Lujinović te dodao:
– Devedeset posto problema koji uzrokuju sukobe mogu se eliminirati ispravnom komunikacijom. Ima više načina na koji možemo rješavati konfliktne situacije. Za početak možemo napraviti distancu između nečega što se zove okidač sukoba i samog uzroka sukoba. Okidači sukoba su one riječi zbog kojih, kolokvijalno rečeno, puknemo. Suština nije u rješavanju okidača nego u uzrocima. Drugi načini rješavanja sukoba su pregovaranje, medijacija kada neka treća strana ponudi rješavanje. Sukobi često nastaju zbog nejasnoće komuniciranja, kada dvije strane nemaju isti nivo informacija pa polaze iz drugačijih stajališta. Također, treba se asertivno ponašati. U situaciji kada se ne slažete s drugom osobom ne treba joj povlađivati pa progutati knedle ili krenuti u napad. Asertivna komunikacija je treći put, znati što želite i to iznijeti na način da ne ugrožavate interese druge osobe. Neverbalna komunikacija je, također, važna jer ona daje značaj našim riječima.
Internetom do konkurentnosti
Tijekom jučerašnjeg predavanja polaznicima je predstavljen projekt “E – poslovanje Poboljšanje poslovne konkurentnosti putem elektroničkog poslovanja”.
– Riječ je o projektu Ministarstva gospodarstva u čijem provođenju sudjeluje i ZADRA. Cilj projekta je poduzetnicima pokazati na koje sve načine mogu koristiti internet da bi poboljšali svoje poslovanje, rekla je stručna savjetnica za malo i srednje poduzetništvo Matilda Kardum.
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
OČEVID TRAJE
Zbog pucnjave kod Omiša policija uhitila pet osoba
Svijet
PRIRODNA KATASTROFA
Obilne kiše u južnom Brazilu ubile su gotovo 60 ljudi, više od 70 nestalih
Style
INFJ PERSONALITY
Možda imate jednu od najrjeđih osobnosti na svijetu. Ovo su znakovi kako to prepoznati
Košarka
NBA liga
Sjajni Anthony Edwards šokirao Jokićeve Nuggetse u Denveru u prvoj utakmici polufinala doigravanja
Zadar & Županija
DHMZ
Danas pretežno sunčano, temperature idu do 26 stupnjeva
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica bila je krcata Zadranima i turistima, pogledajte koga smo sreli
Zadar
BOKANJAC
ĐIR PO KVARTU (10) Bokanjac, selo na kraju grada: ‘Nitko ne vodi o nama računa, zatrpat će nas smećem…’
Županija
ŠTRAJK
VRTIĆ (NE)ĆE RADITI Štrajk najavljen 13. svibnja, Knez poručuje: ‘Ako im triba donit koji kolač, nek jave’
Zadar
Okupljanje
Bivši učenici Pomorske škole veselo proslavili 45. godišnjicu mature: Ovo je rasadnik profesionalnog kadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA