Foto: Pexels
Voće i povrće nije dobro samo za naše tijelo, već i za naš um. Novo istraživanje koje je objavio časopis Social Science Medicine na temelju dviju studija, jedne sa Sveučilišta Leeds i druge sa Sveučilišta York u Velikoj Britaniji, pokazalo je, zapravo, pozitivnu povezanost između količine konzumiranog voća i povrća i mentalnog blagostanja.
Nakon kontrole alternativnih čimbenika koji mogu utjecati na psihu, kao što su dob, obrazovanje, prihod, bračni status, status zaposlenja, način života i zdravlje, kao i konzumacija druge hrane poput kruha ili mliječnih proizvoda, istraživači su zaključili da jedenje čak i samo dodatne porcije voća i povrća svaki dan moglo bi blagotvorno djelovati na psihu jednako kao i 10-ak minuta šetnje na otvorenom.
“Sada je dokazano da konzumacija voća i povrća može imati koristi za fizičko zdravlje. Novije studije sugerirale su da bi također moglo biti korisno za psihičko blagostanje.
Naše istraživanje temelji se na prethodnom radu provedenom u Australiji i Novom Zelandu, testirajući ovaj odnos na mnogo većem uzorku iz Ujedinjenog Kraljevstva. Iako je potreban daljnji rad kako bi se dokazao uzrok i posljedica, rezultati su jasni: ljudi koji jedu više voća i povrća iskazuju višu razinu mentalnog blagostanja i zadovoljstva životom od onih koji jedu manje,” objašnjavaju istraživači.
Popis znanstveno dokazanih dobrobiti konzumacije voća i povrća stoga raste, pa tako i u našem umu. Ipak, nažalost, podaci pokazuju da većina ljudi još uvijek konzumira manje od preporučenih pet porcija dnevno.
Ukratko: želite li biti sretni? Pojedite dodatni komad voća!
najnovije
najčitanije
Zadar
PREGLED DANA
Pogledajte što je obilježilo srijedu u Zadru i županiji
Crna Kronika
brza reakcija
Požar na Braču lokaliziran, vatrogasci će dežurati cijelu noć na požarištu
Kultura
monoplay
Od 19. do 23. kolovoza Zadar postaje pozornica suvremenog plesa
Zadar
ASTRONOMSKI FENOMEN
FOTO Nebeski spektakl! Djelomična pomrčina Sunca obasjala zadarsko nebo
Kultura
PUTEVIMA BOKELJSKIH HRVATA
“Kulturna baština ne smije postati turistički proizvod”
Crna Kronika
Smrt poznatog liječnika
NOVE POJEDINOSTI TRAGEDIJE KOD IŽA Dr. Tomislav Sorić skočio u more, a onda mu se dogodilo nešto kobno
Zadar
NEVJEROJATNO!
BIZARNA SCENA U ZADRU! Gola vozačica izazvala sudar, pa nudila 1000 eura?
Zadar
UPOZORENJE
Pošla na svadbu u Zadru, a onda ostala u nevjerici: „Auto je bio zaključan, ali…”
Zadar
Iznenadna smrt
Zadarski političari opraštaju se od dr. Sorića: ‘Neprocjenjiv gubitak za zadarsko i hrvatsko zdravstvo’
Županija
Međunarodni dan mladih