Utorak, 30. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

22 C°

Ulje intenzivnog okusa i mirisa

Autor: Maja Marinović

11.02.2013. 23:00
Ulje intenzivnog okusa i mirisa

Foto: PIXSELL



U Centru Kaptol Zagrepčani su nedavno po prvi puta na jednom mjestu imali priliku kušati mlado maslinovo ulje poznatih hrvatskih proizvođača. Ovo ulje intenzivnog okusa i mirisa, sve je cjenjenije i kod nas, u što su se uvjerili brojni posjetitelji koji su tog dana posjetili manifestaciju Dan mladog maslinovog ulja. Posjetitelji su mogli birati između fine selekcije istarskih (Balija, Buršić, Oleum Vitae, Zigante, Oleatica, San Gurmano, Sopela, Cossetto, Vodnjanski torčol, Ipša, Belić…) i dalmatinskih brendova (Brachia, Buddy, Olivando, Sv.Ivan, Lintar, Eko Hvar, PO Kamenice, OPG Vojković…) te brendova tvrtke Zvijezda (Ol Istria i Ol Dalmatia) koja obuhvaća sve naše regije karakteristične za uzgoj maslina.
U čitavom centru poklonici maslinovog ulja su došli na svoje jer su svi restorani nudili raznovrsna maslinova ulja za degustaciju, a ulaz u Galeriju maslinovog ulja bio je besplatan.Dan mladog maslinovog ulja dio je nacionalnog projekta promocije hrvatskih maslinovih ulja koja se održava već treću godinu pod nazivom “Hrvatska – zemlja maslinovog ulja”. Ove godine organizatori su odlučili projekt proširiti i na segment ugostiteljstva te su predstavili prve restorane – prijatelje maslinovog ulja, odnosno one restorane koji se ističu posebnom brigom o tretmanu maslinovog ulja u kuhinji i na stolu. Među njima još nema zadarskih restorana.
Osnovni kriteriji koje su restorani morali zadovoljiti su korištenje ekstra djevičanskog maslinovog ulja u kuhinji, na stolu gostima trebaju nuditi makar jedno ekstra djevičansko maslinovo ulje u originalnoj ambalaži bez prisutnosti mana, te kvalificirano osoblje koje zna gostu objasniti vrste kao i načine korištenja i sljubljivanja maslinovog ulja.


 “HRVATSKA – ZEMLJA MASLINOVOG ULJA”


“Hrvatska – zemlja maslinovog ulja” nacionalni je projekt promocije vrhunskih hrvatskih maslinovih ulja, nastao kao odgovor na njihovu nedovoljnu promociju i prodaju u zemlji i inozemstvu. U protekle dvije godine održano je više desetaka predstavljanja hrvatskih maslinara u zemlji i inozemstvu, organizirana je izložba na temu dizajna ambalaže maslinovog ulja kao i brojne radionice i predavanja za djecu i odrasle. Projekt se ambiciozno nastavlja i u 2013. godini kako bi se kontinuirano radilo na izvršenju postavljenih primarnih ciljeva: percepcija Hrvatske kao zemlje izvrsnih maslinovih ulja, edukacija stanovništva o ljekovitim svojstvima maslinovog ulja i povecanje prodaje naših maslinovih ulja na domacem i inozemnom tržištu.