I tako su i Rivanjci dobili svoju trajektnu luku, koja ostaje zapisana i kao posljednja u nizu trajektnih luka što su ih zadnjih godina dobili zadarski otoci, a zahvaljujući svakako Ministarstvu mora i ministru Božidaru Kalmeti koji je nastojao da ovi desetljećima zaboravljeni otoci dobiju svoja pristaništa za brze brodove ili trajekte, što im je ustvari okosnica svakodnevnog života i svakoga daljnjeg razvitka
Jučer je za mali zadarski otok Rivanj bio povijesni dan – prvi put je trajekt pristao uz novosagrađeno pristanište i prvi put je stigao i kamion drva.
Jadrolinijin trajekt “Hanibal Lucić” na redovnoj liniji iz Zadra nešto iza 13 sati pristao je uz novo trajektno pristanište, čija je gradnja završena prošli mjesec, a protekloga četvrtka ga je pregledalo tehničko povjerenstvo i potvrdilo da je građevinski završeno i da odgovara tehničkim uvjetima. Trajekti će tako ubuduće stalno pristajati uz tu novu trajektnu luku, započetu još u listopadu 2008. godine, a dogotovljenu tek nakon pune dvije godine. Dakle, gradnja je trajala predugo “zahvaljujući” izvođaču, virskoj tvrtki “Heres”, koja je to gotovo jedva uspjela privesti kraju, premda uopće nije bilo problema s redovnim plaćanjem. Naime, potreban novac je na vrijeme osiguralo Ministarstvo mora, a Županijska lučka uprava u Zadru je uredno isplaćivala ovaj projekt vrijedan 8,3 milijuna kuna.
I tako su i Rivanjci dobili svoju trajektnu luku, koja ostaje zapisana i kao posljednja u nizu trajektnih luka što su ih zadnjih godina dobili zadarski otoci, a zahvaljujući svakako Ministarstvu mora i ministru Božidaru Kalmeti koji je nastojao da ovi desetljećima zaboravljeni otoci dobiju svoja pristaništa za brze brodove ili trajekte, što im je ustvari okosnica svakodnevnog života i svakoga daljnjeg razvitka.
Znači da će odsad trajekti i za ovaj otok ploviti po svim vremenskim prilikama, da više neće biti problema s pristajanjem i iskrcajem ili ukrcajem tereta i putnika. Podsjetimo i dosad su trajekti dolazili na Rivanj, ali pristajanje je uvijek bilo problematično, po jakome jugu, ponekad i po bonaci. Gotovo nevjerojatno, ali događalo se da usred ljeta po mirnom moru trajekt pokuša pristati i ne uspije, pa potom putnike odveze na susjedni otok ili još i dalje do Molata, a onda ih popodne po povratku iskrca. Popodne, naime, dođe do promjene morskih struja, koje su glavni krivac što trajekt ne bi mogao lako pristati uz rivu za brze brodove. Rivanjski kanal je, inače, poznat po izuzetno jakim morskim strujama koje onemogućavaju čak i pristajanje tako velikih plovila. Sada bi sve to trebala biti prošlost.
Trajektno pristanište Rivanj ima karakteristike kao i sva ostala ovdašnja pristaništa sagrađena u zadnje vrijeme, dugo je 60 i široko 18 metara, a dubina mora uz pristanište iznosi 5 metara.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
sjajna sportašica
JOSIPA MARKOVIĆ Zadarska odbojkašica na kratkom odmoru: ‘Sezona je bila raznolika…’
Ostali sportovi
SP u motociklizmu
Velike poplave u središnjoj Aziji odgodile Veliki nagradu Kazahstana u motociklizmu
Nogomet
Priznanje
Phil Foden proglašen igračem godine na otoku u izboru Udruge nogometnih novinara
Ostali sportovi
AK FORTIUS
FENOMENALAN REZULTAT! Atletski klub Fortius donio 27 medalja iz Splita
Hrvatska
BALER
Nema pogleda na more, ali ovi kvadrati su najskuplji u Hrvatskoj. Prosječna cijena? 4839€
Zadar
EMOTIVNA PJESMA
Petar Strmota napisao emotivnu pjesmu u čast Franka Lisice: ‘Plače nebo, muka grlo steže sve jače…’
Županija
TRAGEDIJA U MORU
Đani Iglić o stradalom roniocu: ‘Bio je veliki profesionalac koji je znao sva pravila ronjenja’
Crna Kronika
smrtno stradao
TRAGEDIJA: U Rovanjskoj smrtno stradao ronilac
Plodovi zemlje i mora
Najulov 2024.
Josipov impresivni ulov: ‘Kaos je bio toliki da sam mislio da ću je izgubit koliko je podivljala’
Zadar
WINGS FOR LIFE