Povodom početka nove školske godine i 45. godišnjice osnutka Osnovne škole – Voštarnica Zadar za učenike s većim teškoćama u razvoju, intelektualnim poteškoćama i poremećajima iz spektra autizma u Zadarskoj županiji, program svečanog otvorenja nove zgrade, osim lokalnih dužnosnika uveličao je i ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs te državna tajnica u Ministarstvu rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, Marija Pletikosa.
Trud i rad za boljitak djece
45. obljetnicu osnutka škole, osim dobivanja primjerenog prostora za rad i učenje, obilježila je i kvalitetna transformacija nastavnih procesa, koja je trajala pet godina.
– Moji su kolege prepoznali važnost rada sa suvremenim nastavnim metodama, namijenjenih ponajprije radu s djecom sa poremećajima iz spektra autizma, kao i radu s djecom s višestrukim teškoćama. Uspjeli smo implementirati ABA, TEACCH i PECS metodu, kao i metodu senzorne integracije. Učenici su u kratkom roku reagirali na nove nastavne metode i naočigled nas postigli zapanjujuće rezultate. Istovremeno, Ministarstvo znanosti i obrazovanja, grad Zadar i Zadarska županija su nam omogućili završetak školske zgrade. Ovim se putem zahvaljujem ministru na njegovoj posjeti, kojom je svima nama, koji smo sudjelovali u unaprjeđenju ove ustanove dao priznanje za sav trud i rad. Divno je što smo se paralelno uspjeli razvijati na više područja, kazala je Irena Dukić, ravnateljica OŠ Voštarnica – Zadar.
Kompleks za cjelovito pružanje usluga
– Ovo je za nas poseban početak školske godine. S ponosom mogu kazati kako je OŠ Voštarnica – Zadar najsuvremenija škola ovakve vrste u Hrvatskoj. No, najbolji prostor i uvjeti za rad, nisu ni do koljena kvalitetnom i stručno obrazovanom kadru, koji je osposobljen raditi po najsuvremenijim metodama. Oni su snaga i pokretač boljitka ove ustanove. Danas je početak školske godine, ali i sretan kraj priče, koja je na trenutke izgledala bezizlazno. Cijeli ovaj kompleks plod je napornog rada velikog broja ljudi. Za sadašnjost i budućnost grada, ovaj će prostor postati simbolom stava koji imamo o brizi o potrebitima, kazao je gradonačelnik Zadra Branko Dukić, dok je župan Zadarske županije Božidar Longin zaželio dobru školsku godinu svim učenicama i učenicima, kao i nastavnom osoblju u školama u cijeloj županiji.
– U Centru za rehabilitaciju i smještaj osoba s posebnim potrebama »Mocire« već je uselio DV Latica, a uskoro se otvara i ustanova iz područja socijalne skrbi za smještaj i ostale usluge osobama s teškoćama. Osobito je važno već od najranije dobi djecu s poteškoćama uključiti u sustav, te im pružiti mogućnost ne samo za rehabilitaciju, već i za usavršavanje vlastitih potencijala. U tom je smislu rad DV-a Latica i OŠ Voštarnica Zadar nezamjenjiv. Njihov je smještaj u nove prostorije veliki korak prema boljem i kvalitetnijem pružanju usluga našim najmlađim sugrađanima s poteškoćama, rekao je Longin.
Podrška mirnom djetinjstvu
Nova zgrada OŠ Voštarnica – Zadar drugi je veliki korak uređenja skrbi i razvoja djece s teškoćama i podrške njihovim obiteljima. U tom će kompleksu svu potrebnu podršku od najranije dobi do kraja života dobivati djeca s teškoćama u razvoju, kao i odrasle osobe s invaliditetom.
– Svako dijete ima ono nešto svoje originalno i neponovljivo. Djetinjstvo bi trebalo biti najljepše razdoblje života, kada mališani bezbrižno igrajući se, učeći i družeći se usvajaju nova znanja i vještine. Naš je zadatak svoj djeci osigurati život dostojan djeteta, u kojem će se poštivati sva ljudska prava, a djeca će biti samo djeca, jer je preduvjet za svijet mira svijet u kojem su djeca prijatelji, gdje uče i odrastaju sa svijesti o međusobnom poštovanju, istaknula je Marija Pletikosa, državna tajnica u Ministarstvu rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike.
Svladavanje prepreka
Prvi školski dan u novoj zgradi učenicima je zaželio i Radovan Fuchs, ministar znanosti i obrazovanja, kojeg su dočekala brojna novinarska pitanja o provedbi nastave u pandemijsko vrijeme, kao i sve lošija situacija na polju mentalnog zdravlja djece.
– Ciljano smo i simbolički na prvi dan škole došli u posjetu ovoj specijaliziranoj obrazovnoj instituciji sa željom da svim školarcima u Hrvatskoj zaželimo sretan početak nove školske godine. Kao što smo uspješno svladali provedbu ovog velikog projekta, uvjeren sam da ćemo svladati i izazove koji će se pred nama pojaviti ove školske godine, kazao je Fuchs, te dodao kako će se svim snagama boriti da sva djeca u zemlji dobiju kvalitetno obrazovanje, sukladno njihovim mogućnostima.
– Županija je dobila centar u kojem će se moći rješavati čitav niz društvenih problema i pitanja. Mi u ministarstvu smo, unatoč pandemiji, krenuli u veliki reformski zahvat osiguranja financijskih sredstava za izgradnju škola i dječjih vrtića. Reformski proces ide u smjeru da sva djeca u zemlji pohađaju cjelodnevnu nastavu. Povećat ćemo broj aktivno provedenih sati i relaksirati nabijenu satnicu, kako bi djeca postizala što bolje rezultate, rekao je Fuchs.
Mnogobrojni problemi
Vidljiv je trend pada broja prvaša, koji Hrvatsku prati iz godine u godinu. Osim toga, sve je primjetnije loše mentalno zdravlje, koje se među djecom javlja kao posljedica problema uzrokovanih pandemijom koronavirusa. Online model izvođenja nastave doveo je do rupa u znanju, koje su naročito teško nadoknadive maturantima, koji se spremaju za upis na fakultet.
– Naravno da nas negativni trend i demografska stagnacija zabrinjavaju. Ako nam je natalitet u padu te ako je demografska situacija u zemlji loša, onda moramo pristupiti koracima koji će anulirati negativne posljedice koje takvi trendovi imaju na društvo i na gospodarski razvoj, kazao je Fuchs, istaknuvši kako će problematiku narušenog mentalnog zdravlja otklanjati obrazovano i stručno osoblje.
– Cijelu smo školsku godinu, upravo zbog takvih problema, inzistirali da djeca što više vremena provedu u školskim klupama, a što manje pred računalom. Prošle smo školske godine uspjeli osigurati da djeca oko pet tjedana provedu u sistemu učenja na daljinu, što je neusporedivo bolje sa situacijom u nekim drugim europskim zemljama. Upravo su rupe u znanju jedan od poticaja reformskih procesa kojima se trenutno bavimo, istaknuo je Fuchs i objasnio kako će izgradnja i dogradnja vrtića i škola, učiniti vrtićke kapacitete dostupnima za svu djecu i shodno tome osigurati obvezan polazak u predškolu.
– Osnovnoškolski program postupno će se transformirati u cjelodnevni program rada sa svim potrebnim infrastrukturnim prilagodbama. Agencija za odgoj i obrazovanje već je dobila preporuku da kontaktira i osmisli preporuke na koji način treba pristupiti provjeri znanja učenika i identifikaciji nastavnog gradiva, koje u dovoljno dobroj mjeri nije usvojeno, zaključio je Fuchs.
najnovije
najčitanije
Ostali sportovi
ATP Madrid
Danil Medvedev poput Jannika Sinnera predao polufinalni meč u Madridu
Ostali sportovi
EP u gimnastici
Pet hrvatskih gimnastičarki nastupilo u kvalifikacijama EP-a, Tina Zelčić najbolja 12.
Scena
"JANICA"
Preminula Manca Košir, zauvijek će ostati upamćena po liku Janice iz kultnog filma “Breza”
Hrvatska
BALER
Nema pogleda na more, ali ovi kvadrati su najskuplji u Hrvatskoj. Prosječna cijena? 4839€
Style
OBILNI UROD
Uzgoj voća na balkonu: je li moguće? Koje biljke odabrati?
Zadar
PREČKA ULICA
U Zadru palo stablo na automobile, vatrogasci i policija na terenu
Crna Kronika
NEPRISTUPAČAN TEREN
Na Viru osoba upala među stijene sa quadom, intervenirale sve službe
Zadar
EMOTIVNA PJESMA
Petar Strmota napisao emotivnu pjesmu u čast Franka Lisice: ‘Plače nebo, muka grlo steže sve jače…’
Zadar
TRN U OKU ZADAR
‘Sad je tamo potpuni kaos’: Zadrani se žale na gužve na vrhu Puta Bokanjca: ‘Zeleno je pet sekundi…’
Županija
OBAVIJEST