ponedjeljak, 22. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

PROMIDŽBENI ADUTI

KADIJA: Već godinama potičemo projekte usmjerene na razvoj proizvoda posebnih interesa

Autor: Nikolina Lucić

29.03.2024. 10:50
KADIJA: Već godinama potičemo projekte usmjerene na razvoj proizvoda posebnih interesa

Foto: Luka Jeličić/TZZŽ

Mada se ove godine zbog toplijeg vremena prvo proljetno cvijeće pojavilo ranije nego prije, prvi su turisti na gradskim ulicama zapravo oduvijek bili pravim vjesnicima ljepšeg i toplijeg vremena. Nakon niza rekordnih sezona, od ovogodišnje se s pravom očekuje više, a najveći se skok treba ostvariti u polju kvalitete pruženih usluga, u čemu zadarska regija raste iz godine u godinu. Očekivanja od nove sezone pretresli smo s direktoricom Turističke zajednice Zadarske županije Mihaelom Kadija i upitali je kako naša regija kotira po kvaliteti i raznolikosti koju nudimo turistima. Osvrnuli smo se i na problem pretjerane koncentracije turizma u urbanim jadranskim područjima, kao i na potrebu za ravnomjernijom disperzijom turističkog opterećenja na cijelu regiju, posebice zaleđe i podvelebitsko područje.


Sezona je turističkih sajmova i promocija. Na kojim je sve sajmovima dosad predstavljena ponuda naše regije, a gdje tek trebate otputovati?


Posebno ističemo nastup na sajmu ITB Berlin gdje na atraktivno dizajniranom štandu na istaknutoj poziciji uz HTZ-ov, nastupamo s ključnim dionicima regije te time pokazujemo snažnu sinergiju na destinaciji. Turistička zajednica Zadarske županije je u siječnju predstavila ponudu Zadarske županije na specijaliziranim kamping sajmovima Vakantiebeurs u Utrechtu, u Nizozemskoj i na sajmu CMT u Stuttgartu, u Njemačkoj. Uslijedio je opći sajam MATKA u Helsinkiju u Finskoj, a nakon njega sajam Travel & Adventure Show u New Yorku. U veljači smo nastupili na općem turističkom sajmu FESPO u Zürichu u Švicarskoj gdje je Hrvatska bila zemlja partner, a istovremeno se održavao i sajam Vacances u Bruxellesu u Belgiji te sajam Destinations, u Londonu u Ujedinjenom Kraljevstvu. Uslijedili su nastupi na sajmu BIT u Milanu u Italiji, na sajmu F.R.E.E. u Münchenu u Njemačkoj, i u Utrechtu u Nizozemskoj na sajmu Fiets en wandelbeurs. U ožujku su odrađeni nastupi u Njemačkoj na sajmu ITB u Berlinu, u Austriji na sajmu Ferienmesse u Beču, u Španjolskoj na sajmu B-Travel u Barceloni, u Češkoj na sajmu Holiday World u Pragu, u Francuskoj na sajmu MAP u Parizu, te u Italiji na sajmu BMT u Napulju, gdje je također Hrvatska bila zemlja partner.



U ožujku još slijedi nastup na sajmu Freizeit u Bolzanu u Italiji putem TZ Preka. Proljetni ciklus nastupa na sajmovima zaključujemo s izlaganjem u Italiji na biciklističkom sajmu Fiera del cicloturismo u Bologni u travnju i nastupom u Njemačkoj u Frankfurtu, na sajmu kongresnog turizma IMEX u svibnju. U rujnu će TZ Zadarske županije nastupiti na kamping sajmovima Caravan Salon u Düsseldorfu u Njemačkoj i na sajmu Il Salone del Camper u Parmi u Italiji. Sajamski nastupi TZ Zadarske županije završavaju nastupom na poslovnom sajmu World Travel Market u Londonu u studenom.


Kakva je uloga turističkih sajmova u današnjem brzorastućem i digitalnom turističkom tržištu? Imaju li oni još uvijek svoju svrhu za potencijalne turiste koji žele doći kod nas na odmor?


Često ističemo da su unatoč digitalizaciji turistički sajmovi iznimno važna aktivnost svih turističkih tvrtki jer omogućuju osobni susret sa širokim slojevima potencijalnih klijenata te su svojevrstan pokazatelj budućih kretanja turizma koje svakako trebamo pratiti. Osim što nam služe kao pristup potencijalnim brojnim posjetiteljima, ne treba zanemariti ni činjenicu da je i sva naša konkurencija redovito prisutna na turističkim sajmovima, pa je nužna i potrebna i naša nazočnost. To je u biti jedan od kotačića u tzv. marketing miksu kojeg provodimo tijekom cijele godine. Nakon pandemije odnosno zabrana održavanja, turistička publika željna je sajmova što svakako dodatno ohrabruje. Sajmove i nadalje posjećuje veliki broj potencijalnih gostiju, koji žele u direktnom kontaktu dobiti informacije o turističkim destinacijama, a naš je zadatak privući ih da posjete upravo Zadarsku županiju.


Zadarska se regija često ističe svojim ljepotama i mogućnostima izvan urbanih područja. Koriste li se ti potencijali dovoljno kako bi se rasteretila urbana primorska područja i sezona na kraju produljila?


Jedan od ključnih promidžbenih aduta kada govorimo o proizvodima jesu prirodne ljepote koje pružaju brojne mogućnosti za provođenje aktivnog odmora u Zadarskoj županiji. TZ Zadarske županije već dugi niz godina potiče razvoj takvih oblika turizma koji spadaju u tzv. »posebne interese«, a koji danas prelaze iz trenda u »mainstream« te su gotovo nezaobilazna potreba na odmoru, bilo u »soft« ili »adventure« varijanti. Podsjetimo kako već niz godina na temelju javnih poziva podržavamo i potičemo projekte, kako agencija i raznih pružatelja usluga u turizmu, ali i lokalnih TZ-a, usmjerenih na razvoj proizvoda posebnih interesa – aktivnog, eno-gastro, kulturnog i tradicijskog i drugih oblika turizma, a sve s ciljem produljenja turističke sezone, odnosno rasterećivanja razdoblja visoke turističke sezone. S druge strane, trajno promoviramo upravo proizvode posebnih interesa kako bi potaknuli posjetitelje na dolazak u manje turistički opterećena područja kao i u razdobljima izvan samog vrhunca turističke sezone.


U posljednje je vrijeme sve popularnije velebitsko područje naše regije i njegove skrivene ljepote koje. Kako TZ te poduzetnici koji rade u tom kraju rade na privlačenju turista u taj dio naše županije?


Suradnja s lokalnom TZ i Nacionalnim parkom Paklenica, ali i komercijalnim subjektima je već desetljećima iznimno uspješna. Sudjelujemo zajednički na nizu projekata koji su popularizirali to područje u kojem posjetitelji mogu uživati u bogatoj i raznolikoj ponudi bilo da je riječ o planinarenju, pješačenju, bicikliranju, penjanju, Velebit foto safariju, odnosno lakim ili težim aktivnostima. Istaknimo samo posljednji projekt kojim smo ostvarili odličnu suradnju s popularnim brendom sportske opreme – CMP, a kojem smo omogućili kroz partnerstvo idealno snimanje upravo na tome području. Rezultati su fantastični – velebitsko područje Zadarske županije zvijezda je svih proljetno-ljetnih promotivnih materijala i kanala CMP-a – reklama, kataloga, izloga dućana i oglašavanja. Ponosni smo što je NP Paklenica prijestolnica aktivnog turizma Hrvatske i omiljeno odredište planinara i penjača, a to nije nimalo slučajno. Rezultat je to višegodišnje suradnje i brojnih napora svih dionika u turizmu na svim razinama. Još istaknimo kako malo destinacija ima takve uvjete u kojima se u podnožju fascinantne i moćne planine može uživati i u privlačnim plažama i kristalno čistom moru pogodnom za kupanje i druge aktivnosti na vodi. To je posebnost tog dijela županije koju u svim promotivnim aktivnostima neprekidno ističemo.



Predsezona je tradicionalno vrijeme za turiste koji preferiraju boravak u prirodi. Koje su to prirodne ljepote koje su im najpoznatije, a koje im tek treba otkriti?


Budući da nam je iznimno važna održivost, prošle smo godine posebno promovirali posjetiteljske centre i dodatnu, turističku ponudu u zaštićenim prirodnim područjima: »Podzemni grad Paklenice« u Nacionalnom parku Paklenica, zatim Interpretacijsko – edukacijski centar »Grpašćak« u Parku prirode Telašćica sa spektakularnim vidikovcem, električni brod »Danguba« i druge aktivnosti u Parku prirode Vransko jezero, kao i Centar izvrsnosti »Cerovačke špilje« u Parku prirode Velebit. Upravo su Cerovačke špilje za Zadarsku županiju jedna nova i jako značajna atrakcija, a s ciljem promocije tog područja TZ Zadarske županije je u prošloj godini tiskao i brošuru na engleskom jeziku posvećenu Gračacu naziva »Gračac – Explore the secret green corner of Zadar Region«, a u kojoj se prezentiraju turističke atrakcije i ponuda ličkog dijela Zadarske županije. Ovo područje predivnih prirodnih bisera kao što su Park prirode Velebit, Cerovačke špilje te izvori rijeka Zrmanje i Une sve više privlači posjetitelje željne netaknute prirode i neotkrivenih mjesta.


Potencijal prostora posebno se počeo isticati obnovom Cerovačkih špilja, udaljenih samo četiri kilometra od Gračaca. Špilje su jedan od najvažnijih speleoloških objekata u Hrvatskoj, dio velikog špiljskog kompleksa Crnopac, a svakako su jedna od značajnijih prirodnih atrakcija Zadarske županije, regije koja obiluje upravo raznolikim krajolicima. Tu je i izvor kraške ljepotice Zrmanje, te jezero Štikada. Za planinare i avanturiste Južni Velebit i Crnopac su pravi eldorado. Posebno je naglašena jedna od najatraktivnijih, ali i najzahtjevnijih staza – »Put Malog princa«. Spomenimo još kako TZ Zadarske županije trajno promovira i područje Ravnih kotara kao dio županije u koje se može pobjeći od gužvi, uživati u predivnim krajolicima, baviti se nizom aktivnosti, a nadasve uživati u domaćoj, autohtonoj hrani i vrhunskim vinima.


Sadržaj je nastao u suradnji s Turističkom zajednicom Zadarske županije.