Ono što petvratni Civic, uz i dalje atraktivnu vanjštinu, izdvaja od drugih je podešena snaga motora na način da pruža dobru dinamiku ali i to da snagom ne prelazi granicu kako bi ga smjeli voziti i mladi s tek položenim “vozačkim”
Atraktivni Hondin Civic, kad koristimo pridjev “atraktivni” jasno je kako je riječ o modelu s pet vrata, nedavno je dobio svoju GT verziju. Iako zbog oznake pomišljali kako se radi o nekoj sportskoj inačici ionako sportskog automobila – prevarili ste se.
Riječ je zapravo o ishodišnom modelu s benzinskim motorom zapremine 1,4 litre na kojeg je do sada i bilo najviše pokuda. Prigovaralo mu se neprilagođenost karakteru, pa i izgledu Civica, nedovoljnu snagu i tromost. Ni u novoj verziji se stvari nisu bitnije promijenile jer je motor u GT-u ostao isti no snaga mu je ipak porasla do ravno stotinu “konja”. Dojam koji smo dobili je da se s ovim motorom, drži li ga se u zoni visokih okretaja, može postići dinamičnija vožnja no da je s druge strane najsretniji, i najštedljiviji, ako ga se ne maltretira pretjerano, odnosno ne izlazi li iz zone između 2 i 4 tisuće okretaja.
No, namjera Honde i nije bila zadovoljavanje temperamentnih vozača, za njih uostalom postoje snažniji Civici i to ne bitno više cijene, već omogućavanje mladim vozačima kojima zakon u prvim godinama stjecanja vozačkog iskustva ne dopušta upravljanje automobilima s više od 103 KS, vožnju jednog atraktivnog i nadasve sigurnog automobila. Civic ima sjajno podešeno podvozje tako da se zahvaljujući njemu i može brže kroz zavoje čime se nadoknađuje smanjena dinamika. Jedna od rijetkih mana je od prije poznata – preglednost straga je zbog dizajnerske igrarije s prečkom nasred petih vratiju značajno smanjena.
Kako smo već istaknuli, Civic GT je ako ga se vozi uobičajenim ritmom jedan sasvim štedljivi automobil koji k tome zadovoljava stroge ekološke norme a s emisijom CO2 od 139 g/km to i potvrđuje.
Posvetimo li se dizajnu sa zadovoljstvom možemo konstatirati kako Civic ne gubi na originalnosti pa i atraktivnosti. Naime, kod ovako dizajniranih automobila uvijek postoji opasnost da se za kratko vrijeme “potroše”, da u svega godinu ili nešto više prijeđu put od oduševljavajućih ocjena do konstatacije kako su “zamorni”. Civic je izbjegao tu opasnost a jednako kao što je to izvana, i u unutrašnjosti je vrlo atraktivan.
I kako nas je Honda već razmazila, serijska oprema je – sve. Vrijedi stoga ponoviti što tu spada: ponajprije sigurnosna i “korektivna” pomagala ABS, EBD i BAS, slijedi alarmni uređaj, aluminijske papučice, 16-colni alu-naplaci s gumama 205/55 R16, automatska klima, aux, Ipod i USB ulazi, bočne zračne zavjese i jastuci, daljinsko centralno zaključavanje, električno podesivi, grijani i preklopivi vanjski retrovizori, električni podizači svih stakala, maglenke – uistinu impozantno a zamjetno je i to da se u čitavom nizu detalja, posebno kad je “glazba” u pitanju, itekako imalo na umu kako će pretežiti kupci biti osobe mlađe dobi. Bojazan kako će jedna takva konstelacija snaga rezultirati teže probavljivom cijenom, na što nas je u slučaju ovakvog Civica Honda znala navikavati, ovog se puta srećom pokazala neosnovanom. Iznos je naime zaustavljen tik ispod 20 tisuća eura što se smatra itekako prihvatljivim.
Da, znamo – današnja mladež u pravilu čeka u dugim redovima na zavodima za zapošljavanje te im je kupnja automobila smještena negdje u dalekoj, maglovitoj budućnosti. Za one koji ipak mogu, ako su primjerice svojim znanjem i kvalitetom uspjeli ući u neku potentnu informatičku tvrtku ili ih je kreativost odvela do kakve propulzivne marketinške agencije, ovako složen Civic je prava mjera. Atraktivan, mladenački originalan s ne previše, ali za uhodavanje u svijet vožnje sasvim dovoljno, snage ispunit će im još jedan segment snova koji su od rane mladosti snivali.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Zapremina: 1339 ccm Snaga: 100 KS pri 6000 o/m Okretni moment: 127 Nm pri 4800 o/m Dimenzije (d/š/v): 4255/1765/1460 mm Međuosovinski razmak: 2620 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 13 s Maksimalna brzina: 170 km/h Potrošnja (o/g/p): 5/7,3/5,9 l Emisija CO2: 139 g/km Prtljažnik: 456 l Težina: 1245 kg Gume: 205/55 R16
+ Izgled, potrošnja
– Preglednost straga
najnovije
najčitanije
Hrvatska
PODFINANCIRANOST ZDRAVSTVENOG SUSTAVA
Alarmantni podaci. Hrvatska po izdvajanjima za zdravstvo znatno zaostaje za EU-om
Zadar
DRUŠTVENE ZNANOSTI
Profesor Ante Uglešić dobitnik Nagrade Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti
Scena
OSVRT
KASKADER: Zabava za brzi zaborav, ali i krajnji respekt
Scena
ERLIĆ KOD KNJAZA
OTVORIO DUŠU Martin Erlić o teškom životnom putu: ‘Skupljali smo boce i živjeli u štali’
Košarka
Zadrani u Europi
Nadahnute izvedbe Škare, Bašića i Ružića
Zadar
NAŠ ZADAR
Popularna zadarska stranica oduševila snimkom s vjenčanja: ‘Ne bude li mi ovakav pir, neću se udavat’
Zadar
Fra Andrija Bilokapić
Dobitnik županijske Nagrade za životno djelo: ‘Abortus, transrodnost, eutanazija, sve su to bolesti našega društva’
Zadar
NESREĆA
[FOTO] Nesreća kod City Gallerie, auto se zabio u stup
Crna Kronika
KRAĐA
BIZARNA KRAĐA U LISIČIĆU Zatečen kako vadi i krade kamene ploče
Županija
MAMAC MANIFESTACIJA