Utorak, 30. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

Honda Civic – prijatelj mladih

15.11.2010. 23:00
Honda Civic – prijatelj mladih


Ono što petvratni Civic, uz i dalje atraktivnu vanjštinu, izdvaja od drugih je podešena snaga motora na način da pruža dobru dinamiku ali i to da snagom ne prelazi granicu kako bi ga smjeli voziti i mladi s tek položenim “vozačkim”
Atraktivni Hondin Civic,  kad koristimo pridjev “atraktivni” jasno je kako je riječ o  modelu s pet vrata, nedavno  je dobio svoju GT verziju.  Iako zbog oznake pomišljali  kako se radi o nekoj sportskoj inačici ionako sportskog  automobila – prevarili ste se. 
Riječ je zapravo o ishodišnom modelu s benzinskim  motorom zapremine 1,4 litre  na kojeg je do sada i bilo  najviše pokuda. Prigovaralo  mu se neprilagođenost karakteru, pa i izgledu Civica,  nedovoljnu snagu i tromost.  Ni u novoj verziji se stvari  nisu bitnije promijenile jer je  motor u GT-u ostao isti no  snaga mu je ipak porasla do  ravno stotinu “konja”. Dojam  koji smo dobili je da se s  ovim motorom, drži li ga se u  zoni visokih okretaja, može  postići dinamičnija vožnja no  da je s druge strane najsretniji, i najštedljiviji, ako ga  se ne maltretira pretjerano,  odnosno ne izlazi li iz zone  između 2 i 4 tisuće okretaja. 
No, namjera Honde i nije  bila zadovoljavanje temperamentnih vozača, za njih  uostalom postoje snažniji Civici i to ne bitno više cijene,  već omogućavanje mladim  vozačima kojima zakon u  prvim godinama stjecanja  vozačkog iskustva ne dopušta upravljanje automobilima s više od 103 KS,  vožnju jednog atraktivnog i  nadasve sigurnog automobila. Civic ima sjajno podešeno podvozje tako da se  zahvaljujući njemu i može  brže kroz zavoje čime se  nadoknađuje smanjena dinamika. Jedna od rijetkih  mana je od prije poznata –  preglednost straga je zbog  dizajnerske igrarije s  prečkom nasred petih vratiju  značajno smanjena.
Kako smo već istaknuli,  Civic GT je ako ga se vozi  uobičajenim ritmom jedan  sasvim štedljivi automobil  koji k tome zadovoljava stroge ekološke norme a s emisijom CO2 od 139 g/km to i  potvrđuje.
Posvetimo li se dizajnu sa  zadovoljstvom  možemo konstatirati kako Civic ne gubi  na originalnosti pa i atraktivnosti. Naime, kod ovako  dizajniranih automobila uvijek postoji opasnost da se za  kratko vrijeme “potroše”, da  u svega godinu ili nešto više  prijeđu put od oduševljavajućih ocjena do konstatacije kako su “zamorni”. Civic je izbjegao tu opasnost a  jednako kao što je to izvana,  i u unutrašnjosti je vrlo  atraktivan.
I kako nas je Honda već  razmazila, serijska oprema je  – sve. Vrijedi stoga ponoviti  što tu spada: ponajprije sigurnosna i “korektivna” pomagala ABS, EBD i  BAS,  slijedi alarmni uređaj, aluminijske papučice, 16-colni alu-naplaci s gumama 205/55  R16, automatska klima, aux,  Ipod i USB ulazi, bočne  zračne zavjese i jastuci, daljinsko centralno zaključavanje, električno podesivi, grijani i preklopivi vanjski retrovizori, električni podizači  svih stakala, maglenke – uistinu impozantno a zamjetno  je i to da se u čitavom nizu  detalja, posebno kad je “glazba” u pitanju, itekako imalo  na umu kako će pretežiti  kupci biti osobe mlađe dobi.  Bojazan kako će jedna takva  konstelacija snaga rezultirati  teže probavljivom cijenom,  na što nas je u slučaju ovakvog Civica Honda znala navikavati, ovog se puta srećom  pokazala neosnovanom. Iznos je naime zaustavljen tik  ispod 20 tisuća eura što se  smatra itekako prihvatljivim.
Da, znamo – današnja mladež u pravilu čeka u dugim  redovima na zavodima za  zapošljavanje te  im je kupnja  automobila smještena negdje u dalekoj, maglovitoj budućnosti. Za one koji ipak  mogu, ako su primjerice svojim znanjem i kvalitetom uspjeli ući u neku potentnu  informatičku tvrtku ili ih je  kreativost odvela do kakve  propulzivne marketinške  agencije, ovako složen Civic  je prava mjera. Atraktivan,  mladenački originalan s ne  previše, ali za uhodavanje u  svijet vožnje sasvim dovoljno, snage ispunit će im još  jedan segment snova koji su  od rane mladosti snivali.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Zapremina: 1339 ccm Snaga: 100 KS pri 6000 o/m Okretni moment: 127  Nm pri 4800 o/m Dimenzije (d/š/v): 4255/1765/1460 mm Međuosovinski  razmak: 2620 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 13 s Maksimalna brzina: 170  km/h Potrošnja (o/g/p): 5/7,3/5,9 l Emisija CO2: 139 g/km Prtljažnik: 456 l  Težina: 1245 kg Gume: 205/55 R16




+ Izgled, potrošnja
– Preglednost straga