Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Nadzor prometa

Kazne za vozače koji robu dostavljaju izvan dozvoljenog vremena i do 1.320 eura

Autor: Marina Vlakić

07.06.2023. 10:44
Kazne za vozače koji robu dostavljaju izvan dozvoljenog vremena i do 1.320 eura

Foto: Arhiva ZL/Marin Gospić



Kazne nemarnim vozačima koji robu na Poluotok dostavljaju izvan dozvoljenog vremena, iz godine u godinu daju sve bolje rezultate. Broj vozila zatečenih u prekršaju znatno je smanjen u odnosu na isto razdoblje prošle godine jer gradski Upravni odjel za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša čini sve da centar grada zaštiti od nesavjesnih vozača koji ne prezaju ni od oštećenja na kulturnim spomenicima.


Analiza rezultata nadzora još je prošle godine u svibnju pokazala da se uvođenje mjera itekako isplatilo, osobito kroz odluku Grada o regulaciji prometa te kontrolu policije i videonadzor.


Naime, donošenjem nove odluke o dostavi još 2018. godine Grad je velikim dijelom uspio riješiti problem dostave u poslijepodnevnim satima u pješačkoj zoni, nakon čega se počelo raditi i na regulaciji dostave u jutarnjim satima kada pojačana frekvencija motornih vozila pješačkom zonom stvara sve veći problem pješacima.


Potrebno odobrenje




Grad je stoga uveo i pretovarna mjesta na ulazima na Poluotok kako bi se osigurala i što lakša dostava robe, ali i pješacima omogućilo što sigurnije kretanje. Najnoviju situaciju u reguliranju prometa na Poluotoku iznio nam je Robertino Dujela, pročelnik Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša, navodeći i točan iznos kazni za prekršaje pravnim, fizičkim osobama i obrtnicima.


– Krajem prošlog mjeseca stupile su na snagu izmjene i dopune odluke o komunalnom redu kojima su, uz uobičajen nadzor policije i prometnog redarstva, utvrđene dodatno ovlasti nadzora komunalnog redarstva na dostavnim vozilima u pješačkoj zoni. Radi očuvanja kulturne baštine u užoj povijesnoj jezgri bilo je potrebno dodatno regulirati zadržavanje vozila u užoj povijesnoj jezgri, kao i kaznene odredbe za kršenje tih odredbi, kaže Dujela, napominjući kako vozila koja se zateknu u užoj povijesnoj jezgri moraju imati odobrenje nadležnog tijela gradske uprave.



Smanjen broj prekršitelja


– Kazne komunalnog redarstva sukladno Zakonu o komunalnom gospodarstvu, u pravilu su veće od istih prekršaja sukladno Zakonu sigurnosti prometa na cestama i iznose: za pravnu osobu 1.320 eura ili 10.000 kuna, za obrtnike 660 eura ili 5.000 kuna te za fizičke osobe 130 eura ili tisuću kuna, ističe Dujela.


Naime, u rješavanju ovog problema ključan je nadzor nad provedbom Odluke o određivanju i uređenju prometa na području pješačke zone Poluotok jer je svako vozilo u kretanju bez suglasnosti Grada izloženo postupanju nadležnih službi, odnosno policije, dok prekršitelje odluke o vozilima u mirovanju evidentiraju prometni redari. Statistika ipak pokazuje da je broj prekršitelja iz godine u godinu sve manji, što pokazuje da su mjere itekako dale rezultate.


Mobilne prepreke


Što se tiče mobilnih prepreka, iako je priprema za prvu mobilnu prepreku u sustavu dostave kod crkve gospe od Zdravlja odrađena još koncem prošle godine, gradska tvrtka Inovativni Zadar sredstva za realizaciju dobila je neposredno pred početak turističke sezone, stoga nije bilo realno očekivati njihovu implementaciju u kratkom vremenskom razdoblju s obzirom na već brojna turistička događanja.


Želeći što kvalitetnije riješiti problem dostave na Poluotok, Grad je izradio i Studiju održive logistike radi određivanja konkretnih mjera regulacije prometa te poboljšanje procesa dostave robe na području pješačke zone Poluotok. Time se posljednjih godina počeo smanjivati broj nekontroliranih ulazaka na Poluotok, što je i danas jedan od najvećih problema ovoga dijela grada. No, situacija se počela mijenjati i nakon što su doneseni akti neophodni za provođenje regulacije prometa i formirana pretovarna mjesta izvan pješačke zone koji su omogućili dostavu uz pomoć teretnih kolica, ali i povećanu kontrolu ulaza i izlaza postavljanjem kamera. Kako bi se provela analiza učinkovitosti navedenih mjera redovito se provode istraživanja s ciljem da se regulacija prometa na Poluotoku dovede na optimalnu razinu.