Novi Zakon o zaštiti potrošača, koji je Vlada prihvatila na prošlotjednoj sjednici, trebao bi unaprijediti prava hrvatskih potrošača i osigurati njihovu bolju zaštitu, te je približiti standardima Europske unije.
Iako su u novi Zakon uvršteni neki od prijedloga udruga koje štite prava potrošača, presudno će biti u kolikoj mjeri će se zakon provoditi u praksi. Naime, i dosadašnji Zakon o zaštiti potrošača, kažu u Zadarskom potrošaču, na papiru je jamčio mnoga prava potrošačima, no ona se u praksi često nisu poštivala.
– Najvažnija je primjena onoga što je zakonski regulirano, a u novi zakon uvedene su uglavnom “kozmetičke” promjene, ništa revolucionarno. Građane ionako ne zanimaju neki detalji uvršteni u zakon, nego im je bitno da ne budu oštećeni u svakodnevnim stvarnim situacijama kada, primjerice, moraju šest puta popravljati tek kupljeni mobitel, kaže Zoran Knežević, predsjednik udruge Zadarski potrošač, navodeći da je ključno pitanje zašto se prava potrošača štite u zemljama Europske unije, ali ne i u Hrvatskoj, osobito kad se radi o bankarskom sektoru.
Da su hrvatski građani u velikoj mjeri nesvjesni svojih potrošačkih prava govori i podatak da je Hrvatska na ljestvici zadovoljstva potrošača na razini EU tek na 26. mjestu, što bi novi Zakon trebao također popraviti.
Najveći interes u javnosti, kad je riječ o novostima uvedenima u novi Zakon o zaštiti potrošača, iskazan je za sniženja i rasprodaje u koje novi zakon uvodi više reda.
Tako će od sada trgovci sniženja moći organizirati samo tri puta godišnje, a ne kao do sada tijekom cijele godine. Sezonska sniženja moći će početi između 27. prosinca i 10. siječnja, 1. i 15. travnja, te 10. i 25. kolovoza, a moći će trajati najduže šezdeset dana. Akcije će moći trajati najduže 30 dana, a kupci će kupljenu robu moći vratiti u roku od 14 dana bez objašnjena. Također, artikli kupljeni putem interneta moći će se vratiti u istome roku bez navođenja razloga.
Predviđa se i obveza isticanja dviju cijena, što znači da trgovac uz sniženu cijenu mora istaknuti i redovnu, bez obzira je li riječ o sezonskom sniženju, rasprodaji, akcijskoj prodaji ili proizvodu s greškom, te proizvodu kojem istječe rok valjanosti.
Kad je riječ o javnim uslugama, poput isporuke struje i plina, novi zakon propisuje da tvrtke na računima koje šalju građanima moraju istaknuti iznos dugovanja. Također, neće biti moguće pokretanje ovrhe zbog dugova do okončanja sudskog postupka ili nagodbe s potrošačem. Dosad su, naime, pružatelji usluga pokretali postupak prisilne naplate iako se nije znao ishod sudskog postupka što je potrošačima prouzročilo dodatne troškove.
najnovije
najčitanije
Zadar
Okupljanje
Bivši učenici Pomorske škole veselo proslavili 45. godišnjicu mature: Ovo je rasadnik profesionalnog kadra
Novosti
antiratni pokret
Irski i švicarski studenti se pridružili valu prosvjeda protiv rata u Gazi
Nogomet
Englesko prvenstvo
Haaland zabio četiri od pet pogodaka Citya protiv Wolverhamptona, Gvardiol i Kovačić odigrali cijeli susret
Nogomet
Španjolsko prvenstvo
Barcelona izgubila kod Girone, Real Madrid i matematički osigurao novu titulu prvaka
Rukomet
1. HRL-Jug
Porazom završena sezona
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica bila je krcata Zadranima i turistima, pogledajte koga smo sreli
Zadar
BOKANJAC
ĐIR PO KVARTU (10) Bokanjac, selo na kraju grada: ‘Nitko ne vodi o nama računa, zatrpat će nas smećem…’
Županija
ŠTRAJK
VRTIĆ (NE)ĆE RADITI Štrajk najavljen 13. svibnja, Knez poručuje: ‘Ako im triba donit koji kolač, nek jave’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
UHVAĆEN PIJAN ZA VOLANOM S preko 2.50 promila u krvi vozio po Zadru, uhićen je
Zadar
uz blagoslov pape Franje