Srijeda, 17. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Svemogući kalij

Neutralizirajte štetne posljedice prevelikog unosa soli pomoću jednog minerala

Autor: Life

21.11.2022. 07:43
Neutralizirajte štetne posljedice prevelikog unosa soli pomoću jednog minerala

Foto: iStock

Sol je sveprisutna u našoj prehrani, ali potreban je oprez da ne bi došlo do prevelike konzumacije



Sol je neizbježna u našoj prehrani i toga smo svi svjesni. Ali, ako soli jedemo previše, raste krvni tlak, raste rizik od kardiovaskularnih bolesti, a postoji i rizik od moždanog udara.


Liječnici i nutricionisti stoga preporučuju samo oko 6 grama soli dnevno. Problem je što većina ljudi konzumira sol daleko iznad ove smjernice.


Njemački Institutu Robert Koch proveo je istraživanje o unosu soli koje jasno pokazuje poražavajuće rezultate: žene u Njemačkoj unose oko 8,4 grama, a muškarci oko 10 grama dnevno.




Ne treba se zavaravati da je u ostalim europskim zemljama situacija išta bolja. 


Ali postoje i dobre vijesti. Nova studija pokazuje koju hranu trebamo jesti da bismo ostali zdravi usprkos povećanom unosu soli. Lijek za sol zove se kalij.


U nizozemskoj studiji znanstvenici su otkrili da visok unos kalija ima pozitivan učinak, osobito kod žena. Žene koje jedu hranu bogatu kalijem stoga se lakše suprotstavljaju negativnim učincima soli.


Europsko kardiološko društvo objašnjava zašto je kalij tako dobar za naše tijelo: “Uobičajeni zdravstveni savjeti uključuju ograničavanje unosa soli, ali to je teško postići kada se naša prehrana sastoji od prerađene hrane.


Kalij pomaže tijelu apsorbirati više natrija izlučenog urinom, “ kaže autor studije, profesor Liffert Vogt.


Konkretno, to znači da kalij pomaže našem tijelu u izlučivanju soli.


Dakle, ako se želite hraniti zdravo za srce, ali vam je teško bez soli, usredotočite se na hranu koja sadrži kalij. To uključuje povrće, orašaste plodove, avokado, losos, marelice, mrkvu ili banane. Banana sadrži čak oko 375 miligrama kalija.