Foto: Foto Pexels
Suho voće je dobro i zdravo i nije istina da deblja ako se umjereno konzumira
Više smo vam puta govorili o blagotvornosti sušenog voća, odličnog međuobroka koji obogaćuje naše tijelo vitaminima, mineralima i dobrim masnoćama.
Mnogi ga ljudi, međutim, izbjegavaju pogrešno misleći da ih može udebljati.
Zapravo, ako se jede umjereno, ima potpuno suprotan učinak. Prema novom istraživanju, objavljenom u časopisu BMJ Nutrition, Prevention & Health, mala količina sušenog voća koju treba jesti svaki dan (točnije 14 grama) može spriječiti debljanje.
Istraživanje je obuhvatilo 3 skupine: 51.529 muškaraca u dobi od 40 do 75 godina, 121.700 žena u dobi od 35 do 55 godina i 116.686 žena u dobi od 24 do 44 godine.
Svi su ljudi praćeni 20 godina, a posebno je bilježeno njihovo zdravlje, težina i prehrana, koji su se svake četiri godine ponovno procjenjivali i ažurirali.
Utvrđeno je da su oni koji su jeli najmanje 14 grama sušenog voća svaki dan imali manji rizik od dobivanja 2 ili više kilograma u sljedeće 4 godine.
Pogotovo ako je sušeno voće zamijenilo druge vrste izrazito manje zdravih grickalica poput pomfrita, prerađenog mesa, rafiniranih žitarica ili slatkiša.
Treba napomenuti da se odrasli u prosjeku svake godine udebljaju za 500 grama. No, jednostavna dobra navika redovitog konzumiranja orašastih plodova mogla bi spriječiti ovo postupno i kronično debljanje, čime bi se izbjegli problemi poput prekomjerne težine i pretilosti.
Orašasti plodovi bili su posebno korisni kao prevencija. Šaka dnevno smanjuje rizik od pretilosti za 15%.
Među prednostima konzumacije sušenog voća, osim bogatstva nutrijenata, je i mogućnost povećanja osjećaja sitosti.
Osim toga, orašasti plodovi bogati su nezasićenim mastima koje, prema nekim istraživanjima, povećavaju oksidaciju masti i termogenezu, pomažući bržem pretvaranju kalorija u energiju.
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
Turistički rezultati
Zadarska županija u srpnju ostvarila gotovo 4,9 milijuna noćenja
Crna Kronika
Policija u akciji
U Biogradu vozio u suprotnom smjeru, zaradio kaznu
Zadar
Kino zona
Pobjednik publike Festivala mediteranskog filma Split večeras u zadarskom ljetnom kinu
Crna Kronika
Nakon incidenta
Poznata težina ozlijeda izbodenog 40-godišnjaka
Crna Kronika
U protekla 24 sata
Novčanik nestao s plaže, automobil oštećen oštrim predmetom
Županija
Vatrena stihija
Ugašen požar na Dugom otoku, a u Galovcu je trenutno najteže
Crna Kronika
Građani dojavili
Policija na tragu mogućim izazivačima požara? Četvero uhićeno
Crna Kronika
Jučer u 21:55
STRAVA U ZADRU! Osoba izbodena nožem, strani državljanin priveden
Zadar & Županija
Veliki dobitak
Netko je u Bibinjama večeras postao bogatiji za gotovo 160 tisuća eura!
Crna Kronika
Divljačko ponašanje