Iako je prošla gotovo godina dana otkako je Sanitet pripojen Zavodu za hitnu medicinu Zadarske županije, sanitetski prijevoz još uvijek nije doveden na zadovoljavajuću i obimom posla potrebnu razinu, a najveća kočnica dotrajali je vozni park o kojem se godinama ranije nije vodilo dovoljno brige. Prije desetak dana tako se dogodilo da su se pokvarila dva kombija koja su služila za prijevoz onkoloških bolesnika u KBC Split, pa im je ta usluga bila uskraćena neko vrijeme.
Kao privremeno rješenje Zavod je unajmio dva kombija u rent-a-car tvrtki, a uvedeno je i novo radno vrijeme za vozače od šest sati ujutro. Dio zaposlenika, međutim, nije time zadovoljan. Kazali su nam kako unajmljeni kombiji nisu specijalizirani, odnosno opremljeni svom opremom koju za takvu namjenu moraju imati, a kao najveću zamjerku istaknuli su činjenicu da između vozača i pacijenata nema zaštitne pregrade, ističući da se na taj način u slučaju onkoloških bolesnika ugrožava zdravlje vozača zračenjem te da je uporabu takvih vozila zabranio HZZO.
Sanitet preuzeo magistar prometa
Što se polazaka iz Zadra u šest sati ujutro prema Splitu i Zagrebu tiče, kazali su kako je to lakše vozačima, ali ne i pacijentima jer ne mogu stići na vrijeme, primjerice, za vađenje krvi ili neke pretrage te da će posljedično to povećati troškove HZZO-u. Nedavno reizabranom ravnatelju Zavoda, dr. Predragu Orloviću, zamjerili su način na koji je proveo reorganizaciju, odnosno sistematizaciju u Sanitetu, koja je za posljedicu imala, među ostalim i smjenu dotadašnje voditeljice s čijim radom je bila zadovoljna velika većina zaposlenika. Naveli su kako je na tu poziciju postavio magistra prometa, ali i jednog djelatnika iz kadrovske službe te jednu medicinsku sestru, kako bi obavili ono što je prethodno odrađivala smijenjena voditeljica. Sve te navode predočili smo ravnatelju Orloviću i zatražili komentar.
– Vezano za organizaciju sanitetskog prijevoza moram reći da se on odvija nesmetano, uz redovite kvarove na vozilima jer se radi o radi dotrajalom voznom parku, koji je naslijeđen od Doma zdravlja u iznimno lošem stanju. Proveden je natječaj za nabavku 11 novih vozila sanitetskog prijevoza, a isporuku očekujemo u srpnju i rujnu, što će svakako pridonijeti kvalitetnijoj organizaciji prijevoza. Nakon izvanrednog kvara na dva vozila, za čiji popravak je potrebno nešto više vremena, jer se radi o velikim kvarovima, kao vatrogasna mjera pribjeglo se najmu vozila kako bi onkološke pacijente mogli prevoziti u KBC Split, kazao je Orlović koji je tvrdnje kako se ovim načinom ugrožava zdravlja vozača odgovorio kako on nema informaciju da se radi o zaraznim bolesnicima, a niti da je HZZO zabranio takav prijevoz pacijenata, te da se radi o izvanrednoj situaciji i da su vozila unajmljena na teret Zavoda.
Prva nova vozila stižu u srpnju
Demantirao je informaciju da se izmjenom rasporeda vožnji smanjuje usluga pacijentima i ustvrdio kako se radi o pokušaju uvođenja reda u sustav, koji je za vozače nepovoljan.
– Mnogi pacijenti se naručuju na pretrage u udaljenim KBC-ima u ranim jutarnjim satima, pa vozači nerijetko moraju na put krenuti i oko 2 ili 3 sata ujutro. Namjera je da se prilikom naručivanja pacijenata vodi briga i o udaljenosti iz koje pacijent dolazi, odnosno nije isto dovesti pacijenta iz Zagreba ili Zadra u 8 sati na pregled, računajući da vozači radni dan moraju započeti i puno ranije. Naravno da to ne ovisi o nama, već isključivo o onome koji naručuje uslugu, ali bi svakako inzistirali da se pazi na radno vrijeme vozača, budući da su oni sami izrazili negodovanje radi toga, pojasnio je dr. Orlović osvrćući se i na promjenu kadra na funkciji voditelja Saniteta.
– Voditeljica o kojoj pričate, Jasna Krpina, prvostupnica sestrinstva, nije smijenjena, već nije udovoljavala natječaju, budući da je po izmjenjenoj sistematizaciji radnih mjesta za to radno mjesto uvjet VSS. To je odluka UV-a Zavoda, a ravnatelj raspisuje natječaj sukladno tome, kazao je dr. Orlović osvrćući se potom i na rad bivše voditeljice.
– Ona je za takav posao bila nedovoljno educirana, što je i pokazao inspekcijski nalaz Inspektorata rada. Našli su nepravilnosti u radu i rasporedu te smo morali izvršiti reorganizaciju unutar sanitetskog prijevoza i dovesti osobu koja je adekvatna za taj posao, a u opisu posla ima izradu rasporeda i kontrolu kvalitete rada, ustvrdio je ravnatelj Zavoda, pa smo za komentar te njegove izjave zatražili očitovanje prozvane bcc.med. Jasne Krpine koja je kratko izjavila:
Osobni animozitet ravnatelja
– Nemam komentara osim da ravnatelj ispoljava svoj osbni animozitet prema meni, a njegove izjave u savršenoj su suprotnosti s ponašanjem jednog ravnatelja, liječnika i gospodina, kaže Krpina.
Na ponovno uzburkavanje međuljudskih odnosa u toj ustanovi oglasio se i nedavno imenovani predsjednik Upravnog vijeća, Stipe Bjeliš. Govoreći o unajmljenim kombijima kazao je da postoje različite skupine bolesnika te da se tim kombijima ne prevoze oni onkološki na zračenje, već druge skupine poput dijaliziranih, transplantiranih i nepokretnih. Istaknuo je kako je situacija s prijevozom u teškom stanju zbog toga što se tri godine nije nabavilo niti jedno novo vozilo, te upozorio na činjenicu da svako vozilo zbog prirode posla već nakon tri godine prijeđe veliku kilometražu, što potom zahtijeva popravke i velike servise.
– Provedena je javna nabava za 11 specijaliziranih vozila koja je iz prvog pokušaja prošla, tako da će zahvaljujući angažmanu ravnatelja Orlovića već u srpnju stići pet, a onda u rujnu još šest novih vozila. Svake sljedeće godine nabavljat će se barem po tri nova vozila, tako da se više neće moći dogoditi situacija poput ove. Poduzima se sve u okviru mogućnosti kako bi se tim pacijentima pružila adekvatna usluga, kazao je Bjeliš dodajući kako je na sjednici UV-a prošle srijede usvojena nova sistematizacija, a u sklopu nje da je određeno i novo radno mjesto za bivšu voditeljicu Krpinu.
Sporna nova sistematizacija
No tu sistematizaciju nije odobrio Sindikat vozača saniteta, niti je potpisao glavni povjerenik.
– Jasna Krpina savjesno je i odgovorno obavljala svoj posao. Dok ga je ona radila sve je bilo u redu. Problem je bio kad je na to mjesto imenovana voditeljica protiv koje je u tijeku postupak radi krađe. Sadašnji voditelj Šime Rušin je magistar prometa i ne snalazi se najbolje na ovoj funkciji te mu dvoje djelatnika u tome pomažu, a Krpina je to sve obavljala sama. Nije nam jasno zašto je ovakva sistematizacija provedena, a razlog nije sigurno što Krpina nije dobro radila. Vrlo jednostavno je provjerljivo kakvo je stanje u našim ispostavama i u drugim županijama. Primjerice, u Omišu voditeljica saniteta je medicinska sestra sa srednjom stručnom smjenom, a ima slučajeva i da su na tom mjestu vozači, stav je članova Sindikata vozača saniteta.
najnovije
najčitanije
Zadar
PANEL
OPG-ovci i kreatori turističkih politika: ‘Gastronomija je samo srce uspješne turističke ponude’
Zadar
PRIJEDLOG AKCIJE MLADIH
Cijena odvoza otpada mogla bi pasti, evo i za koliko
Kultura
TERE I LUCE
U HNK Zadar stiže urnebesna triler komedija
Plodovi zemlje i mora
FAO-ov indeks
Cijene hrane na najvišoj razini od prošlog proljeća
Zadar
DRUŠTVO ARHITEKATA
SUVREMENA URBANIZACIJA Bujanje turističkog smještaja smanjuje priuštivo stanovanje
Zadar
ŽIVOT BEZ GRANICA
Jurica Milin, osoba s Down sindromom, uspješno ruši barijere i ostvaruje svoje snove
Kultura
VELIKI KONCERT U HNK ZADAR
Klapa Anima Maris vraća se na velika vrata: “Kada nam netko priđe i podijeli svoj dojam, tada znamo da…”
Županija
pitanje zaštite
RAT NA OTOKU Simbol čipke kao kamen razdora Pažana i Novaljaca
Zadar
sigurnosne mjere
Policija snima utakmicu Zadra i srpske momčadi
Crna Kronika
opirao se uhićenju