Otkako je prije petnaestak dana uspostavljen Registar za zaštitu potrošača “Ne zovi” više od dvije tisuće korisnika zabranilo je pozivanje njihova broja trgovcima u svrhu promidžbe ili prodaje. Ministarstvo gospodarstva je, naime, u Zakon o zaštiti potrošača po uzoru na mnoge europske države ugradilo ustrojavanje ovog besplatnog registra koji vodi Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM), kako bi se stalo na kraj neželjenim pozivima trgovaca koje mnogi građani odnosno potrošači, smatraju uznemiravanjem i dosađivanjem.
Osnivanje ovog registra podržavaju i u zadarskoj Udruzi za zaštitu potrošača i navode kako se na ovaj način želi omogućiti zaštita onima koji ne žele primati telefonske ponude ili poruke trgovaca i koji takvu praksu doživljavaju kao ometanje, pa i zadiranje u privatnost. No, u zadarskoj udruzi upozoravaju potrošače koji su se upisali u registar “Ne zovi” ili to namjeravaju učiniti da ih upis ne štiti od provođenja anketiranja i ispitivanja javnog mnijenja putem telefona.
– Anketiranja ne ulaze u ovaj oblik zaštite već se ona odnosi isključivo na pozive koji dolaze od trgovaca odnosni firmi koje kontaktiraju potrošače u svrhu promidžbe ili prodaje svojih proizvoda ili usluga, kaže dr. sc. Josip Miletić, predsjednik Udruge Zadarski potrošač koji prenosi i bojazan HAKOM-a kako bi se upravo pod krinkom anketiranja od strane nekih trgovaca mogla provoditi pritajena prodaja.
– U tom slučaju se savjetuje potrošačima koji su se upisali u registar “Ne zovi” da svaki takav slučaj prijave HAKOM-u, ističe Miletić, dodajući kako su ovakvom agresivnom trgovačkom promidžbom najugroženije starije osobe, koje zbog nedovoljne informiranosti i naivnosti nerijetko na ovaj način bivaju prevarene od strane trgovaca i navedene na kupovinu nečega što zapravo ne žele kupiti.
Navedimo kako trgovci imaju obavezu sve prijavljene iz registra izbrisati iz svojih pozivnih lista, te ih više ne smiju nazivati radi ponude svojih proizvoda jer u suprotnom mogu platiti novčanu kaznu u iznosu od 10 do čak 100 tisuća kuna. U registar se mogu upisati sve fizičke osobe koje su korisnici telefonskih usluga, što uključuje fiksni i mobilni telefon te SMS i MMS poruke. Upis ili pak ispis broja može tražiti samo potrošač koji je ugovorio uslugu na pojedinom telefonskom broju. Upis u registar je besplatan, a vlasnik broja treba ispuniti propisani obrazac i predati ga svom operatoru elektroničke komunikacijske usluge. Zahtjev se može dostaviti operatoru bilo osobnom dostavom u poslovnici operatora, poštom ili putem elektroničke pošte s adrese koja je prethodno provjerena i registrirana pri operatoru kao adresa elektroničke pošte korisnika telefonskog broja. Operator će provjeriti valjanost zahtjeva i temeljem njega, u roku od najviše sedam dana, upisati broj u registar.
najnovije
najčitanije
Zadar & Županija
DHMZ
Danas pretežno sunčano, temperature idu do 26 stupnjeva
Nogomet
Grande Torino
Obilježena 75. obljetnica zrakoplovne nesreće koja je odnijela cijelu momčad, stradao je i jedan Riječanin
Style
Daje elastičnost
Želite li poboljšati izgled svoje kože? Ovo je najbolji način za povećanje kolagena bez krema
Moda
Cipele za vjenčanje
4 savjeta kako da svaka mladenka pronađe najljepše cipele
Style
Uljepšavajuća
Poznajete li apteniju? Sukulentna biljka koju je vrlo lako uzgajati, a također je dobra za jelo
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica bila je krcata Zadranima i turistima, pogledajte koga smo sreli
Zadar
BOKANJAC
ĐIR PO KVARTU (10) Bokanjac, selo na kraju grada: ‘Nitko ne vodi o nama računa, zatrpat će nas smećem…’
Županija
ŠTRAJK
VRTIĆ (NE)ĆE RADITI Štrajk najavljen 13. svibnja, Knez poručuje: ‘Ako im triba donit koji kolač, nek jave’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
UHVAĆEN PIJAN ZA VOLANOM S preko 2.50 promila u krvi vozio po Zadru, uhićen je
Zadar
uz blagoslov pape Franje