Zdravstvene ustanove u županiji pod pritiskom su zbog porasta broja oboljelih, osobito one koje se bave uzimanjem briseva. Kako bi se izbjegla preopterećenost hitnog medicinskog sustava donesen je novi plan organizacije po kojemu županijski Zavod za hitnu medicinu dnevno može uzeti samo stotinu briseva.
Situaciju im olakšava i činjenica da su pozivi građana prebačeni na Zavod za javno zdravstvo koji procjenjuje kome će poslati Mobilni tim, a tko svojim pozivom zapravo želi izbjeći čekanje u redu. Ravnatelj Zavoda, Ivica Erlić, o organizaciji rada koja im odsad omogućuje rad s aktualnim brojem djelatnika tima, kaže:
Zavod više ne prima pozive građana
– S obzirom da se naša ustanova bavi zbrinjavanjem hitnih slučajeva, izbjegli smo opterećenje postavljajući određena pravila, a to je da dnevno možemo uzimati sto briseva i da dalje od te brojke ne idemo. Na taj se način kroji lista koju nam prosljeđuju sa županijskog Zavoda za javno zdravstvo i po kojoj uzimamo briseve. Naš Zavod ne određuje sam kome će uzimati briseve, već to radimo isključivo po listi Službe za epidemiologiju. U tom smo dijelu morali napraviti reorganizaciju upućujući pozive građana koji se moraju testirati Zavodu za javno zdravstvo, pojašnjava ravnatelj kojega smo pitali koliko u tom slučaju Zadrani čekaju na uzimanje brisa:
– Čeka se dva do tri dana, s tim da za vikend radimo samo subotom ujutro. Riječ je o tome da smo jednostavno fizički ograničeni u uzimanju briseva i veći broj izlazaka na teren nije moguć. Da bi radili više testova morali bismo pojačati timove, što znači da bismo u slučaju porasta broja oboljelih morali angažirati još jednu ekipu, ističe Erlić.
No, brojka od stotinu briseva dnevno ne znači i da toliko puta iziđu na teren, budući da to ovisi o tome odlaze li u neku ustanovu ili na privatnu adresu na kojoj uzimaju jedan bris.
Prilagođavamo se kapacitetima timova
– Ukoliko odemo u starački dom, uzimamo i do 30 briseva kako bismo pohvatali što više kontakata, što automatski znači manje odlazaka na teren. Ukoliko smo od Zavoda za javno zdravstvo dobili više naloga za uzimanjem briseva po kućama ili stanovima, onda imamo i više izlazaka na teren. Sve to ovisi o danima, prije svega o listi briseva koju nam šalju epidemiolozi. Moramo se prilagođavati kapacitetima timova, zbog čega je naša ustanova izbjegla preopterećenost samom limitiranošću broja testova, kaže ravnatelj.
Rad im olakšava i dovršetak turističke sezone zbog čega ne moraju više odlaziti u hotele u kojima su uzimali briseve gostima. Naime, Zavod je imao dogovor s dijelom hotelskih kuća koje su, zbog prevencije i gostiju i djelatnika, pozivale Mobilni tim kako turisti ne bi morali odlaziti u Zadar i čekati u redovima na davanje brisa. Ti su hotelijeri ujedno i plaćali testiranje svojih gostiju, no takvih izlazaka na teren, kaže Erlić, više nemaju.
O najnovijoj situaciji na terenu razgovarali smo i s voditeljem Mobilnog tima, medicinskim tehničarem Igorom Pavelićem koji također napominje kako im je u novonastaloj situaciji pomoglo upravo ograničenje na sto testova dnevno.
Dobro smo se ekipirali
– Ograničeni smo i u izlascima na teren jer se fizički ne može sve stići. Četvero djelatnika našeg tima uspijeva se dobro ekipirati radeći u smjenama od po 12 sati. Idemo po cijeloj županiji te ukoliko smo po gradu možemo ih uzeti više, ali odlasci po županiji zahtijevaju i više vremena, pa tada možemo uzeti manje briseva. Na teren izlazimo po naputcima liječnika obiteljske prakse, a epidemiolozi nam šalju listu za teren na koji inače ne izlazimo samo zbog starijih i nemoćnih ljudi, već i zbog građana najrazličije dobi koji idu na bolničko liječenje te moraju imati negativan nalaz na koronu, kaže Pavelić.
Jesu li njihove ekipe imale i kakvih neugodnih iskustava u svojemu radu, pitamo voditelja Mobilnog tima:
– Znalo je biti svega, vikanja i dobacivanja, dok nismo uveli naručivanje pacijenata. Bilo je neugodnosti od strane onih koji bi odmah htjeli testiranje, ali ovim smo listama i tome stali na kraj. Imamo liste za stacionar i liste za uzimanje briseva po terenu, u smjenama od osam do deset i popodne od 13 do 15 sati, pojašnjava voditelj Mobilnog tima.
Naime, Mobilni tim Zavoda za hitnu medicinu osnovan je ovoga ljeta kako bi se pomoglo i građanima i turistima, što se pokazalo izuzetnom odlukom na vrhuncu pandemije. Već na samom početu zaprimali su i po pedesetak poziva dnevno, a porastom broja oboljelih broj poziva svakodnevno se povećavao. Stoga je i provedena ova reorganizacija koja je rasteretila Zavod za hitnu medicinu.
najnovije
najčitanije
Nogomet
West Ham
Sada je i službeno, engleski prvoligaš mijenja trenera na kraju sezone
Nogomet
Turska
Livakovićev Fenerbahče se još više udaljio od mogućnosti osvajanja titule
Hrvatska
UOČI SEZONE
Veće plaće u turizmu neće spriječiti iseljavanje. Konobar bi morao imati oko 2.000 eura
Nogomet
Serie A
Pašalić asistent u pobjedi Atalante, njegova momčad tek nakon preokreta svladala otpisanu Salernitanu
Županija
Zavjetna svetkovina
[FOTO] Tisuće vjernika pratilo kip Gospe od Zečeva ulicama Nina
Zadar
HRISTOS VASKRSE!
U Zadru proslavljen pravoslavni Uskrs: Pozivam vas da neumorno njegujemo potrebu za narodnim jedinstvom
Scena
TIK TOK
VIDEO Britanka bila na zabavi u Zadru pa ostala u čudu: ‘Tko je ovaj tip? Ljudi su ludi za njim’
Zadar
POZITIVNA PRIČA
‘DOBRI DUH ŠKOLE’ Zadranin David Babac bio na Wings for Life utrci, podržali ga nastavnici i prijatelji
Zadar
Rekordne brojke
[FOTO] Završeno 11. izdanje Wings for Life utrke, pobjednici u Zadru Kristijan Rubinić i Nataša Šustić
Sport
Miris oktana