Renato Švorinić vodit će HNK Zadar kao ravnatelj i sljedeće četiri godine. Bila je 2003. godina kad je prvi put zasjeo na ovo mjesto, pretrpio razne kritike, uspješno se nosio s gospodarskom krizom, pokrenuo priču s vlastitim ansamblom… Sve u svemu zadovoljan je dosad napravljenim.
– Posljednjih 15-16 godina otkako sam na ovom mjestu mislim da smo napravili dobar posao, kazalište ide u dobrom smjeru i šteta bi to bilo ostaviti iza sebe. Ono što je najbitnije, ambijent u kolektivu je dobar, što je važno, da ne dolazim svako jutros s gropom u želucu, što je velika stvar za današnje vrijeme.
Kako sam gotovo pola života bio slobodan umjetnik, onda se ovaj posao nadovezao na moju umjetničku karijeru, gdje sam spojio ono što sam radio, što znam i što sam završio, ekonomiju. Ne treba tražiti ništa bolje od ovoga, ovaj posao me ispunjava i drago mi je to raditi, ističe Švorinić. Na pitanje u kojem smjeru će ići kazalište kaže kako je moguće samo rezimirati dosad napravljeno.
Polazna točka je publika
– Kada sam došao ovdje 2003., kazalište nije bilo u najsjajnijem stanju, tehnički gledano. Što se tiče dvorane, doveli smo je u jako dobro stanje, dobro funkcionira. Osnovali smo ansambl, zasada s tri glumca, s intencijom proširivanja u budućnosti. Kazalište ima svoju produkciju kontinuirano, gostujemo, dobijamo nagrade, što nije bio slučaj u prijašnjem periodu. Dvorana je u velikom broju slučajeva puna, velik broj ljudi dolazi u kazalište. Pokazatelj da kazalište dobro radi, prije svega je publika, ona može suditi, sve druge procjene su subjektivne. Polazna referentna točka je publika, a ona postoji u velikom broju i to je ono što mene veseli i što je najvažnije za kazalište.
Osim toga, mi smo jedno od rijetkih kazališta u Hrvatskoj koje kroz posljednjih 15 godina financijski drži glavu nad vodom, nikad nismo bili u financijskim dubiozama, a nikada to nije bilo nauštrb programa. Sve financijske obveze se rješavaju u okviru plana i programa koji predvidimo početkom godine.
Naša bliža kazališta godinama grcaju u dugovima, napravili su enormne dugove i nitko za to ne odgovara. Velika je stvar danas poslovati normalno, izvršavati svoje financijske obveze, bez financijskih repova, bez da se to provlači kroz medije. Još uvijek postoji svijest umjetnika, ili onih koji za sebe misle da to jesu, koji misle da se sve njihove fiks ideje ili kolokvijalno nazvano infišacije treba plaćati javnim novcem. Mislim da to nije dobar pristup i da bi se svatko prema javnom novcu trebao odnositi isto kao prema svome, kaže ravnatelj zadarskog kazališta ističući kako njega ta misao vodi ovih 16 godina. Sve to je uspio vrlo jednostavno, kaže kako je stvar samo u ekonomiziranju, staviti sve svoje ambicije u ekonomske okvire.
Najteže je biti realan
– Tako radim otkad znam za sebe, tako sam radio kad sam organizirao festivale, tako radim sa svojim bendom već 26 godina, najvažnije se staviti u financijske okvire, to je najbitnije, jer su jedno želje, a drugo mogućnosti. Biti realan, to je danas možda najteže.
Što se tiče umjetničkog dijela, mislim da programski idemo u dobrom smjeru, a dokaz tome su nagrade. Gostujemo dosta s našim predstavama, te mislim da repertoarno dobro promišljamo zajedno s našim kazališnim vijećem. Postavljali smo tekstove domaćih pisaca, isto tako suvremenih svjetskih pisaca, što mi se čini dobrim promišljanjem.
Mi smo posljednjih godina orijentirani na dramska djela s četiri, pet lica, nešto što možemo tehnički podnijeti. Ne samo da igramo tu, već i da možemo gostovati.
Posljednje dvije godine smo dobili dva izvanredna glumca u stalni radni odnos, došli su iz Rijeke a porijeklom su iz Zadra što nije nebitno, to su Alen Liverić i Davor Jureško koji su bili prvaci drame HNK Zajca u Rijeci, koji su možda najbolji glumci svojih generacija u Hrvatskoj. Imali su ponude zagrebačkih kazališta, a odabrali su Zadar, jer se tu dobro osjećaju. Odlaskom Jasne u penziju nije se ništa izgubilo, ona je tu i dalje bilo kao član Kazališnog vijeća da promišlja programsku politiku bilo kao protagonist. Uz nju je tu Žana Bumber koja je zadnjih godina strašno napredovala i koja, jednako dobro kao prije Jasna, vodi glumačku radionicu čija će premijera biti u svibnju, ističe Švorinić i najavljuje kako se u sljedećem četverogodišnjem periodu planira zaposliti najmanje dva glumca ili glumice da bi mogli zaokružiti broj stalnih članova ansambla na pet ili šest što bi bilo optimalno za Zadar.
– Moja neka razmišljanja su da je Zadru u sljedećih deset petnaest godina potrebno napraviti novo kazalište koje bi bilo modernije i funkcionalnije, koje bi ujedno bilo i koncertna dvorana i kazalište u pravom smislu riječi, zaključuje Švorinić.
najnovije
najčitanije
KK Zadar
Reakcije trenera
DANIJEL JUSUP NAKON RAZBIJANJA BORCA: Ključ je bio u zaustavljanju Valinskasa i Gagića
Svijet
kraj rata
Sirijski pobunjenici preuzeli vlast, žele ‘dobre odnose’ sa svim zemljama
Hrvatska
Predsjednički kandidat HDZ-a
Primorac: Vukovar kao grad svjedoči da Hrvatska ide naprijed
Svijet
BERLINSKA DEKLARACIJA
Europske sile obećale sigurnosna jamstva Ukrajini uoči Trumpova povratka
Plodovi zemlje i mora
VINSKA OMOTNICA
Dobio odbijenicu jer nije nabavio – dron?!
Županija
pitanje zaštite
RAT NA OTOKU Simbol čipke kao kamen razdora Pažana i Novaljaca
Zadar
LUKSUZNI HOTEL
Na prvom Danu karijera Zadrani upoznali privlačne ponude Hyatta
Plodovi zemlje i mora
najulov 2024.
Neočekivan ulov mladog ribolovca Andrije Reljića s Dugog otoka
Hrvatska
poznata imena
ANKETA Na predsjedničkim izborima bit će osmero kandidata. Kome ćete dati svoj glas?
Kultura
"NA KRALJEVU PUTU"