Foto: Zvonko KUCELIN
Druga ključna faza, jer nakon nje će se moći pristajati u Gaženici, trba krenuti već u veljači 2010. godine – Pred Zadrom je i redefiniranje atraktivnog akvatorija Jazina od Maraske do Istarske obale
Radovi teku punom parom i ovog trenutka čak smo i ispred planiranih rokova s količinom izvedenog posla, a i sve dalje pripreme teku normalno i na vrijeme, kazao nam je Ivica Burić, ravnatelj Lučke uprave Zadar vrlo zadovoljan aktivnostima na najkrupnijem i najskupljem razvojnom projektu u Zadarskoj županiji ovog trenutka.
Riječ je o takozvanoj prvoj fazi projekta koja podrazumijeva ogromno nasipavanje i izradu sekundarnog lukobrana.
Prva faza vrijedna je 43 milijuna eura, a radove koji su započeli u svibnju 2009. godine i trajat će do svibnja 2010. godine, izvodi austrijska građevinska tvrtka Strabag s kooperantima.
Na dvadest hektara površine predviđene za nasipanje bit će do kraja posla dovezeno ukupno 1,800.000 kubika materijala.
Druga bi od ukupno tri faze projekta, prema Burićevim riječima, trebala krenuti u veljači 2010. godine i na to se odnosi njegova rečenica da pripreme svih sljedećih aktivnosti teku uredno. Ovim dijelom projekta izgradit će se obala i cijela kopnena infrastruktura – ceste, parkirališta, čekališna mjesta, cjevovodi.
Dakle završetkom te faze i ne čekajući treću, već će biti moguće korištenje luke u namjene za koje se gradi.
Završetkom nove luke Zadar cjelokupni će se trajektni promet s Poluotoka preseliti u Gaženicu, koja će biti osposobljena za istodobnu mogućnost ukrcaja i iskrcaja putnika sa šest trajekata na obalnim linijama dužine 50 do 150 metara. Nova luka Zadar imat će i mogućnost prihvata tri broda na međunarodnoj ili obalnoj plovidbi dužine 150 do 200 metara te tri broda na kružnim putovanjima dužine 250 do 300 metara, uz mogućnost prihvata RO-RO brodova na istim gatovima.
U trenutku kada se propituju pa i otkazuju mnoge javne investicije zadovoljstvo je Zadrana da s ovom problema nema. Također, kad se razmatraju pritužbe iz Europe na naše javne nabave, ovdje valja kazati da međunarodni subjekti jednako našima odlučuju o svakom natječaju s obzirom da je riječ o sredstvima Europske investicijske odnosno Njemačke razvojne banke. To proces usporava, ali odbacuje njihove primjedbe na način izbora izvođača.
Pred Zadrom je i osmišljavanje budućnosti postojećeg dijela luke, odnosno sadašnje trajektne luke u Jazinama. U tome je mnogo ideja, a najrealnija koja bi trebala redefinirati čitav akvatorij Jazina od zgrade Maraske do Istarske obale, kao kombinaciju megamarine, pristaništa za domicilne brodice, ali i šetališta, barova, restorana i drugih sadržaja kojim bi se maksimalno iskoristio ovaj ogroman predio, mora sada osim nekoliko barova i kafića te Tankerkomercove marine slabo korišten. To će tražiti i redefiniranje nefunkcionalnog zadarskog mosta i niz drugih poteza, a događa se u vrijeme kada gradska blagajna ne obiluje sredstvima niti se nada većem prilivu.
najnovije
najčitanije
KK Zadar
KK ZADAR
Košarkaški klub Zadar proslavio obljetnicu osnutka: Mladić od 79 godina koji zaslužuje muzej
Crna Kronika
NESREĆA
Podnesena optužnica protiv 23-godišnjaka zbog nesreće u kojoj su poginuli Nepalci
Nogomet
trener zadra
MARIN ORŠULIĆ: Utakmica koja će odrediti nastavak prvenstva
Ostali sportovi
OI u Parizu
Brod Belem isplovio iz Pireja s olimpijskim plamenom prema Francuskoj
Hrvatska
KONZUMACIJA MESA I MESNIH PRERAĐEVINA
Istraživanje razotkrilo: Samo jedan posto Hrvata može si priuštiti janjetinu
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA
ČUVENA POBJEDA ZADRA Pogledajte video od kojeg ćete se naježiti: ‘Posebnija je od drugih…’
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Moda
zadarski concept store
[FOTO] Tiramol proslavio 10. rođendan. Sana Baraba: ‘Na rubu sam suza od sreće’
Zadar
fantastičan projekt