Riječ je o starim nikad potpisanim ugovorima o dva broda za Tankersku plovidbu i dva za Uljanik plovidbu
Danas će se u Vladi, kod potpredsjednika Damira Polančeca održati sastanak predstavnika Vlade, 3. maja, Tankerske plovidbe i Uljanik plovidbe u svezi s novogradnjama.
Riječki 3. maj još s Tankerskom plovidbom i Uljanik plovidbom nije ugovorio novogradnje koje su od vitalnog značenja za nastavak poslovanja ovog škvera o kojima se govorilo kroz veliki dio 2008. godine, ali bez “završnice”.
U vrijeme kada su ugovori bili aktualni oslanjali su se na niz godina provođen program gradnje brodova za domaće naručitelje u domaćim brodogradilištima, a koje je država, odnosno Vlada podupirala s 10 posto. Jednako tako Vlada je za sva hrvatska brodogradilišta koja nisu privatizirana već državna izdavala bankovna jamstva za gradnje.
Cijeli taj posao zapeo je na tada i sada aktualnom traženju restrukturiranja i privatizacije brodogradnje, odnosno odbijanju Europske komisije da podrži, odnosno odobri dosadašnji model gradnje, jamstava i potpora. Poznato je kako je to još značajan problem u pregovorima Europske unije i Hrvatske vezan uz poglavlje o tržišnoj utakmici, kojim se ovakve direktne potpore ne odobravaju.
Trenutak u kojem se provodi odlučan korak za budućnost hrvatske brodogradnje zatekao je riječke brodograditelje u nemiloj situaciji kada su u pitanju narudžbe, dakle, posao, a upravo u ove četiri novogradnje (svojevremeno su spominjane i dodatne dvije) polagali su velike nade.
Iz onog što se prije samog sastanka može doznati vidljivo je da je sačinjen model za provedbu gradnje na kojem je radilo više subjekata. Temeljno pitanje cijelog modela naravno da je financiranje.
Do pokušaja dogovora dolazi u najgorem mogućem trenutku. Naime, svjetska financijska kriza učinila je gotovo nedostupnim nove komercijalne kredite za gradnju brodova. Sami brodari su na čudu i mukama da održe konstrukcije za financiranje već ranije ugovorenih gradnji, te se od Vlade očekuje da podupre leđa u cijelom poslu.
Ukoliko do dogovora danas u Vladi ne dođe 3. maj, koji je kao i ostala hrvatska brodogradilišta, s iznimkom Uljanika, u teškoj situaciji, naći će se u gotovo bezizlaznim prilikama.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
ODLUKA VLADE
Hrvatska kupuje dvije mobilne brodice-ljekarne, ići će u teško dostupna područja
Košarka
Košarka
Lakersi otpustili trenera: “Bio je pakao sjediti na ovom stolcu”
Scena
EUROSONG
Baby Lasagni stigao paket HNS-a, kad ga je otvorio ovo je odmah morao isprobati
Nogomet
Druga ŽNL, 18. kolo
Sv. Mihovil u derbiju pobijedio Raštane i preuzeo prvo mjesto
Svijet
PROCJENA FRANCUZA
Gotovo 150.000 ruskih vojnika poginulo u Ukrajini
Županija
TRAGEDIJA U MORU
Đani Iglić o stradalom roniocu: ‘Bio je veliki profesionalac koji je znao sva pravila ronjenja’
Nogomet
UGODNO IZNENAĐENJE
Delegacija srpskog nogometnog saveza posjetila Josipa Skoblara u Privlaci: ‘Ove fotografije oživljavaju sjećanja’
Zadar
PU ZADARSKA
Zbog utrke u nedjelju pojačan promet i gužve, policija uputila preporuku vozačima
Zadar
SANACIJA KROŠNJI
Od ponedjeljka se zbog radova privremeno zatvara ova ulica u Zadru
Zadar & Županija
TOČKA NA I