Prvog dana festivala Zadar snova, osim prvog čina Čehovljeve Tri sestre, program se sastojao još od dvije plesne izvedbe. U crkvi Sv. Dominika u 30-minutnom trajanju izvedena je predstava Decipula (Krletka) kazališne skupine U biti. Redateljica je Vjera Vidov, a autori, izvođači Iva Burčul (ples), Marta Musap (glas), Vedran Miočić Stošić – Gumeni (gitara.
Na ovogodišnjem Zadru snova Zadarski plesni ansambl slavi posebnu obljetnicu.
Strast prema plesnoj umjetnosti dovela je Zadarski plesni ansambl u 20 obljetnicu postojanja. Raznolik tematski sadržaj, spoj suvremenog plesa s elementima fizičkog teatra i upotreba medija, okosnica su rada ansambla, koji ohrabrujući samo-kreaciju i stvaralaštvo, odano nastavlja otvarati područja susreta profesionalnih plesača i novih mladih talenata.
Multimedijalno scensko djelo Tri Marije hojěhu, izvedeno u ponedjeljak u crkvi Sv. Donata, tematizira srednjovjekovni motiv putovanja koje se odvija od postaje do postaje, a oslanja se na kratku pjesmu istoimenog naslova, zabilježenu početkom 16. stoljeća na zadarskom području. Biblijska zbivanja oko odlaska na sveti grob u drugom su planu, dok ritual i neprekidno cikličko kretanje uvjetovano prostorom romaničke crkve Sv. Donata, izlaze u prvi plan.
Srednjovjekovna pjesma Tri Marije hojěhu nalazi se u Tkonskom zborniku pronađenom u samostanu Čokovac na otoku Pašmanu pored Zadra. Pisana je kurzivnom glagoljicom što je i inspiracija za plesnu formu ovog scenskog djela. Naime, smatra se da je glagoljica, koja je dubinski povezana sa ideološkim znakovima srednjovjekovne književnosti, nastala po modelu zbroja aureola s ikona: kružnih, kvadratnih, trokutnih i monogramskih. Prožimanjem likovnosti, figurativne i geometrijski apstraktne, sa glagoljskim pismom, a oslikavanje svega navedenog kroz pokret baziran na Labanovoj metodi suvremenog plesa koja koristi kvadrat i krug kao polazište za organizirano i osmišljeno kretanje, dobije se plesna forma kojom se završava i zaokružuje putovanje kroz vrijeme i prostor.
Uz motiv putovanja, prisutan je i princip simultanosti pozornice koji se ostvaruje nasumičnom igrom kroz promjene mjesta događanja, istina u malom prostoru, i repeticiju plesnih sekvenci.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
FENOMEN
TikTok generacije. Zašto je tako teško odoljeti zovu društvenih mreža?
Zadar & Županija
Velika utrka
Sve je spremno za Wings for Life, atmosfera pred utrku jako pozitivna
Svijet
USVOJENA REZOLUCIJA
Vijeće Ujedinjenih naroda za ljudska prava pozivalo na embargo oružja Izraelu
Ostali sportovi
OI U PARIZU
Olimpijska baklja u srijedu stiže u Marseille
Crna Kronika
INCIDENT U KATUNIMA
Od pet privedenih kod Omiša policija zadržala jednog: Pucao i oštetio svoj automobil
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica bila je krcata Zadranima i turistima, pogledajte koga smo sreli
Zadar
BOKANJAC
ĐIR PO KVARTU (10) Bokanjac, selo na kraju grada: ‘Nitko ne vodi o nama računa, zatrpat će nas smećem…’
Županija
ŠTRAJK
VRTIĆ (NE)ĆE RADITI Štrajk najavljen 13. svibnja, Knez poručuje: ‘Ako im triba donit koji kolač, nek jave’
Zadar
Okupljanje
Bivši učenici Pomorske škole veselo proslavili 45. godišnjicu mature: Ovo je rasadnik profesionalnog kadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA