Iznimno smo sretni i zadovoljni što je dovršena nova školska zgrada, a njeno opremanje u tijeku. Zbog preseljenja u novu zgradu na predjelu Mocire, do 1. svibnja ove godine, svakodnevno surađujemo s Gradom Zadrom kao i dobavljačima opreme i namještaja koji su odabrani u od strane Grada u provedenom postupku javne nabave za dječji namještaj i opremu, didaktičku opremu, uređenje i opremu okoliša i multimedijsku opremu, ukupne vrijednost 1.855.283,70 kn s PDV-om. Što se tiče, inventara i aparata, nitko se nije javio u postupku javne nabave pa će se sad sukladno zakonu provesti jednostavna nabava, za što je potreban vrlo kratak rok i jednostavan postupak. Radi se o 53 tisuće kuna bez PDV-a, a u pitanju je posuđe, kućanski aparati, alati za popravke, alati i uređaji za održavanje okoliša dakle, to nije oprema neophodna za preseljenje jer je već imamo u postojećoj zgradi škole – rekla je ravnateljica Osnovne škole Voštarnica Irena Dukić objašnjavajući u kojoj je fazi preseljnje ove škole u novi centar Mocire.
Kad je riječ o namještaju, opremi i uređenju, procijenjene vrijednosti 832.614,00 kuna bez PDV-a, ravnateljica Dukić je dodala da je prihvaćena žalba na ponudu odabranog ponuditelja pa je u tijeku odabir najpovoljnije ponude od preostala tri ponuditelja. Ova žalba prolongirala je planirano preseljenje u novu zgradu škole za oko dva mjeseca dakle, s veljače na svibanj ove godine, a ukupna vrijednost nabave opreme i namještaja za novu školsku zgradu kad se sve uskladi i ugovori, bit će oko 2.750.000,00 kuna. Opremanje financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Nove metode poučavanja u skladu sa svjetskim trendovima
– Škola trenutno ima 112 učenika od kojih je 45 učenika s poremećajem iz autističnog spektra, a 67 s intelektualnim teškoćama, 25 odgojno-obrazovnih skupina i jedan razredni odjel. Zbog sve boljih postignuća i obrazovnih mogućnosti dijela učenika planiramo sljedeće školske godine tri ili četiri skupine odgojno-obrazovne skupine pretvoriti u razredne odjele. U njima ćemo provoditi složeniji program od 1. – 8. razreda nakon kojeg učenici idu u pomoćna zanimanja u srednje škole. To je zanimljiv trend kojeg nismo imali u školi zadnjih 25 i više godina jer dobijamo učenike s većim sposobnostima, ali zacijelo su i uvedene metode utjecale na tako dobra postignuća učenika. U Školi je u ovom trenutku 56 zaposlenih od čega imamo 40 radnih mjesta učitelja-edukatora – rehabilitatora što pokazuje značajan broj stručnjaka istog profila što dakako, pomaže razvoju organizacijskog znanja i kulture ustanove koja ide u pravcu stručnosti i stalnog usavršavanja – naglasila je ravnateljica Dukić.
Da oprema i znanje jedno bez drugog ne idu, u zadarskoj Osnvnoj školi Voštarnica su odavno shvatili, stoga su posljednjih par godina u rad s učenicima uveli metode TEACCH, PECS i ABA koje su se u svijetu već niz godina pokazale kao najučinkovitije u radu upravo s učenicima s poremećajem iz spektra autizma, tako da u Americi, Kanadi i Velikoj Britaniji prevladava primjena tih metoda. U školi ih koriste i u radu s učenicima s intelektualnim teškoćama jer su te metode i za njih najbolje,a za edukacije učitelja i stručnih suradnika su potrošili oko 300 tisuća kuna, zadnjih par godina.
Jedina ustanova u RH koja će imati TEACCH učionice
Prema riječima ravanteljice, što se tiče TEACCH metode, ona se uspješno primjenjuje u ovoj školi već par godina i daje odlične rezultate u radu s učenicima s tim da u postojećoj zgradi nisu mogli na pravi način uspostaviti TEACCH učionice zbog skučenog prostora. U novoj zgradi sve učionice će biti opremljene kao TEACCH učionice pa će biti jedina ustanova u RH koja ima prave TEACCH učionice kao u SAD ili Kanadi. Kad je riječ o PECS metodi, ona je vrlo važna za razvoj komunikacije kod učenika, a edukaciju za nju od strane predavača iz Velike Britanije prošlo je 11 učitelja edukatora-rahabilitatora škole.
– Sretni smo zbog skorog prelaska u novu školsku zgradu na Mocirama jer će nam pružiti sjajne uvjete za rad i primjenu spomenutih metoda. Kao dodanu vrijednost koju nam donosi nova zgrada, a što nemamo u postojećoj, valja istaknuti senzornu sobu i Snozelen sobu, uz napomenu da su 12 učitelja edukatora-rehabilitatora i kineziterapet uspješno završili za senzorne pedagoge i već uspješno provode tu metodu u vlastitim učionicama u postojećoj zgradi. Također, novina u našem radu su i interaktivni ekrani kojim će biti opremljene sve učionice, a kojih druge škole nemaju u svim učionicama, već uglavnom po dva za cijelu školu. Oni će nam omogućiti još bolje vizualno prezentiranje nastavnih sadržaja učenicima na njima zanimljiviji način koji omogućuje interakciju. Nabavljamo i opremu za asistivne tehnologije u vidu 5 Toby Indi komunikatora, drugih komunikatora i ostale opreme u vrijednosti od 180.000 kuna. Upravo smo nabavili i novi software Kokolingo na hrvatskom tržištu za jezični razvoj. Ono što trenutno nemamo, a dobivamo s novom zgradom je potpuno opremljena sportska dvorana od 300 m2 i Trim kabinet kao i vanjsko igralište i vanjske površine opremljene igralima što će nam omogućiti kvalitetno izvođenje nastave TZK i kineziterapije i općenito zadovoljiti našim učenicima potrebe za kretanjem i tjelesnom aktivnošću – otkrila je ravnateljica Dukić.
Učionica za domaćinstvo, prostor knjižnice, kabineti…
Novina u ovoj školi, bit će i učionica za domaćinstvo u kojoj će učenici imati opremljenu kuhinju za pripremanje raznih jela kao i perilice i druge kućanske aparate kako bi savladali njihovu uporabu. Bit će tu i poseban prostor za knjižnicu kao i kancelariju za pedagoga. Uvjete rada značajno će im poboljšati i velika blagovaonica i školski hol od 300 m2 u kojima će moći održavati priredbe, sjednice i edukacije,a za edukacije i sastanke u novoj zgradi imat će i multimedijalnu dvoranu. Učitelji će dobiti kabinete u kojima se mogu pripremati za rad u nastavi te i zasebnu prostoriju za rad njegovateljica s učenicima.
– Trenutačno je u tijeku javna nabava opreme iz projekta »Poboljšanje dostupnosti i pristupačnosti zdravstvenih i socijalnih usluga radi poboljšanja kvaliteta socijalne uključenosti za djecu i mlade sa smetnjama u razvoju – ASIQ« koji financira EU kroz Interreg IPA program prekogranične suradnje Hrvatska-Bosna i Hercegovina-Crna Gora 2014-2020, a u kojem smo partneri sa sličnim ustanovama iz Banja Luke i Podgorice te nabavljamo opremu za novu školsku zgradu za senzornu sobu, interaktivne ekrane, asistivne tehnologije, logopeda i školski kombi u vrijednosti oko 800 tisuća kuna.. Kad taj iznos pribrojimo iznosu za opremanje nove zgrade od Ministarstva vidi se da će se u narednih par mjeseci uložiti u opremanje zgrade i novi kombi 3.550.000,00 kuna – zaključila je ravnateljica Osnovne škole Voštarnica Irena Dukić.
Što je to ABA metoda?
Ravnateljica OŠ Voštarnica Irena Dukić detaljnije je objasnila ABA metodu u radu s učenicima koja se u ovoj školi primjenjuje već par godina
– Svi učitelji i stručni suradnici su prošli edukaciju iz ABA metode ove jeseni. Tri učitelja iz škole su prošli edukaciju za ABA terapeuta, a još osam smo ih prijavili na tu edukaciju za ožujak 2021. nakon čega slijedi ispit za stjecanje certifikata RBT. Valja istaknuti da trenutno U RH ima samo šest osoba s RBT. Spomenuti ABA terapeuti će u Školi raditi pod supervizijom ABA senior BCBA, Ree Vuksan, koja nas je educirala, a koja ima dvadeset i pet godina iskustva rada s tom metodom u Kanadi te je predavala spomenutu metodu na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu. Za početak smo s njom ugovorili 80 sati supervizije rada učitelja s učenicima. Tako ABA metoda, u što smo se kroz primjenu i sami uvjerili, daje najbolje rezultate i jedina je znanstveno dokazana metoda u radu s učenicima s poremećajem iz spektra autizma. To je primijenjena analiza ponašanja koja se koristi za učenje novih i otklanjanje nepoželjnih ponašanja, učenje govora, akademskih i motoričkih znanja i vještina, kao i socijalnih vještina. Posebno je važno učenje osnovnih vještina kao što su suradnja, vizualne sposobnosti, receptivni jezik, imitacija, zahtijevanje, imenovanje, jezična interakcija, sintaksa i gramatika kao preduvjet za daljnje učenje. Prije primjene ove metode vrši se procjena što je pojedini učenik već usvojio pomoću skale za procjenu ABBLS koja pored toga ukazuje i na ciljeve koje bi učenik trebao dalje usvojiti od kojih se onda kreira individualni odgojno-obrazovni program za rad s učenikom. Poseban je naglasak na razvoju komunikacije, govora i socijalnih vještina – ispričala je ravnateljica Dukić.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Europska liga
Josip Stanišić asistirao u pobjedi Bayera u Rimu, sve miriše na hrvatsko finale EL
Rukomet
Rukometna Liga prvaka
Veron Načinović ostao bez završnice Lige prvaka, Kiel nadoknadio devet golova minusa
Nogomet
Englesko prvenstvo
Chelsea u zaostaloj utakmici na Stamford Bridgeu svladao Tottenham
Ostali sportovi
ATP Madrid
Danil Medvedev poput Jannika Sinnera predao polufinalni meč u Madridu
Ostali sportovi
EP u gimnastici
Pet hrvatskih gimnastičarki nastupilo u kvalifikacijama EP-a, Tina Zelčić najbolja 12.
Zadar
EMOTIVNA PJESMA
Petar Strmota napisao emotivnu pjesmu u čast Franka Lisice: ‘Plače nebo, muka grlo steže sve jače…’
Crna Kronika
smrtno stradao
TRAGEDIJA: U Rovanjskoj smrtno stradao ronilac
Plodovi zemlje i mora
Najulov 2024.
Josipov impresivni ulov: ‘Kaos je bio toliki da sam mislio da ću je izgubit koliko je podivljala’
Zadar
OBAVIJEST
VAŽNA OBAVIJEST Zbog utrke Wings for Life zatvaraju se ova parkirališna mjesta
Županija
SVEČANA SJEDNICA