Nova generacija Jazza nastavlja poznatim putem ali ovog puta uz znatno prostraniju karoseriju i znatno modernizirani vizualni identitet
Na prvim je fotografijama djelovalo kako je Honda s novim Jazzom, prva mu se generacija pojavila 2002. godine, napravila tek jedan dobar, temeljiti redizajn. Naprosto – modernizirala automobil kako bi bio konkurentan na u međuvremenu nabujalom tržištu monovolumena B segmenta. Stoga, od prvog pravog susreta s njime, očekivanja i nisu bila prevelika. No, kako to obično biva od “spojeva” od kojih s ne očekuje previše, prvi je pravi, “u živo” kontakt prošao u mnogo boljem ozračju. Štoviše možemo slobodno istaknuti kako nas je nova generacija Jazza vrlo ugodno iznenadila. Ponajprije izgledom. Da, točno je: apsolutno su sve linije prijašnje generacije prisutne no sve je sada napravljeno s daleko više modernizma, oblijih prijelaza i strukture koja je apsolutno monovolumenska. Jazz druge generacije tako postaje iznimno moderan automobil čije oblikovanje skoro da dodiruje smjelost koju uočavamo samo kod prototipova. Posebno su lijepo oblikovana i s petim vratima integrirana stražnja svijetla a nemalo pažnje privlači i stakleni umetak kojim se krovna linija produžava i u cjelosti stapa s poklopcom motora. U unutrašnjosti su iznenađenja također velika jer je promjenjena čitava središnja konzola. Moderna i skladna tek s možda nešto prenaglašenim i preplastičnim kolutima za kontrolu klimatizacije. Opcijski, u Jazzu se može dobiti i zaslon za navigaciju a i kad ga nema, taj je prostor privlačno oblikovan.
Ono što kod Jazza također zaslužuje sve pohvale je velika prostranost kabine. Mjesta ima u izobilju čak i na stražnjoj klupi a kako se volumen prtljažnika totalno približio 400 litara, možemo s pravom ustvrditi da je Jazz, s obzirom na svoje nevelike dimenzije, pravi rekorder prostranosti. Taj suodnos vanjskih dimenzija koje nisu poput konkurenata značajnije prešle 4 metra se najbolje ogleda u lakoći parkiranja pa i cjelokupnog upravljanja u gradskim gužvama kojima je ovaj automobil prvenstveno i namijenjen.
U vožnji je Jazz stabilan a i snage mu ne nedostaje u različitim situacijama. Maksimalne brzinske domete nismo isprobavali ali nekakva jurnjava i ne spada u prioritetni zonu njegova interesa. Ono gdje se ipak vidi segment kojem Jazz pripada su tanja obloga vrata i skromnija sjedala no to se na neki način i podrazumijeva s obzirom da su svi automobili današnjice podvrgnuti dijeti kako bi smanjili potrošnju i emisiju CO2.
Kako najavljuje Ruting, hrvatski uvoznik Honde sa sjedištem u Rijeci, Jazz se u našoj zemlji očekuje početkom studenoga no cijene su mu još uvijek nepoznate. Stoga, pretjerano je upustiti se u kalkulacije o mogućim tržišnim efektima. Kvaliteta, okretnost i dopadljivost su svakako na strani Jazza a poprati li to i cijena koja se neće bitno udaljiti od konkurenata, dakle monovolumena B segmenta, Hondin bi mališan mogao imati poprilično uspjeha.
Motori
Jazz ima u ponudi dva moderna benzinska agregata. Manji ima zapreminu 1,2 litre i snagu od 90 KS dok je snažnijem 100 KS dobivenih iz motora obujma 1,4 litre. Da se radi o uistinu tehnološki vrlo naprednim motorima potvrđuju i detaljniji podaci. Manji tako ima prosječnu potrošnju od svega 5,1 litru uz vrlo ekološku emisiju CO2 od 120 g/km. Pritom su mu i dinamičke karakteristike vrlo dobre: od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,6 sekundi dok mu je maksimalna brzina 177 km/h. Snažniji agregat prosječno troši 5,3 litre na stotinu kilometara, emisija CO2 mu je 123 g/km, maksimalna brzina 182 km/h a ubrzanje od 0 do 100 km/h 11,4 sekunde. Kako uz klasični manualni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa Jazz kod snažnijeg benzinca ima u ponudi i “i-shift” automatiku, karakteristike za tu vrijantu su u zoni potrošnje i emisje CO2 bolje ali je dinamika neznatno lošija.
Dimenzije
Jazz se u sferi dimenzija nije bitno mijenjao u odnosu na prethodnu generaciju. Ipak, s obzirom da je dobio potpuno novu platformu, dužina mu je sada 3900 mm (+55 mm), širina 1695 (+20 mm) te visina 1525 mm koliko je bila i prethodniku. Međuosovinski razmak je 2500 mm (+50 mm) a zahvaljujući preciznoj konstrukciji najveća se promjena zbila u prtljažniku koji je povećao obujam za 15-ak posto: s 353 narastao je na čak 399 litara što je među najvišim vrijednostima u klasi. Dodajmo još da mu se težina kreće od 1122 do 1157 kilograma te da mu je zapremina rezervoara 42 litre.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Serie A
Lazio ostvario i treću uzastopnu prvenstvenu pobjedu pod vodstvom Igor Tudora
Nogomet
Bundesliga
Bayer ponovo izjednačio u 96. minuti i u 46. utakmici ove sezone ostao bez poraza
KK Zadar
Premijer liga, 33. kolo
Zadrani zaključili osnovni dio laganim hodom protiv Bosca
Nogomet
SuperSport HNL
Hajduk pred praznim Poljudom uvjerljivo savladao novog drugoligaša
Ostali sportovi
GIMNASTIKA
Tin Srbić: Vjerujem da mogu puno bolje nego danas
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Brojni građani i turisti na subotnjoj špici, evo koga smo sreli
Zadar
MUKE S MAJSTORIMA
MUKE PRI ADAPTACIJI STANA: ‘Majstori su nam uništili stan u srcu Zadra, šteta je…”
Crna Kronika
UHIĆEN JE
Ubojstvo u pokušaju na području Biograda: Željeznim predmetom pretukao muškarca, teško ga ozlijedio
Nogomet
Treća NL Jug, 26. kolo
Zadar preokretom slavio u derbiju i vratio se na prvo mjesto
Zadar
OB ZADAR