Petak, 13. prosinca 2024

Weather icon

Vrijeme danas

0 C°

Matteo Luxardo: Dvjesto godina tradicije se mora osjetiti u konačnom proizvodu

05.02.2020. 19:00


Gastronomski portal Kult plave kamenice objavio je razgovor s Matteon Luxardom, potomkom čuvene zadarske obitelji proizvođača likera, čiji se proizvodi odnedavno mogu kupiti i u Hrvatskoj.
Zadarska talijanska obitelj obitelj Luxardo počela je proizvoditi Maraschino prije dvije stotine godina. Luxardo je već u pretprošlom stoljeću postao renomirani brand u svijetu vrhunskih likera. Poslije Drugog svjetskog rata, obitelj Luxardo zbog političkih je razloga morala napustiti Zadar.
Osnovali su novu tvornicu blizu Padove, s kojom su vratili predratni renome, sačuvali kvalitetu, proširili proizvodni portfolio i osvojili niz novih, i to ne samo europskih tržišta. Luxardo, sinonim za više vrhunskih likera i za valjda najbolje tegle maraske koje se mogu kupiti bilo gdje u Europi, 2019. godine napokon se vratio u Hrvatsku. Zadarski Atrox Borisa Dešpoje počeo je uvoziti Luxardove luksuzne ali ne pretjerano skupe proizvode, a mi smo intervjuirali Mattea Luxarda, izvoznog direktora ove iznimno uspješne obiteljske kompanije.


Od 1700. godine
Vaša je obitelj de facto izmislila Maraschino; koliko je Maraschino danas važan za Vašu tvrtku?
-Ustvari, moja obitelj nije baš izmislila Maraschino. Ono što su moji napravili prije dvije stotine godina bilo je poboljšavanje i dorađivanje receptura koje su već postojale u Zadru, u tvrtkama starijima od Luxarda. Prvi se Maraschino u Zadru počeo proizvoditi negdje oko 1700.godine.
Danas je Maraschino Luxardo esencijalni sastojak u čitavom nizu klasičnih svjetskih koktela. Maraschino je i dalje naše najvažnije piće, ne samo zbog branda, nego zbog ukupnih brojki. Maraschino Luxardo prodaje se u osamdesetak zemalja u cijelom svijetu.
Koliko su današnje metode proizvodnje Maraschina slične metodama iz devetnaestog stoljeća?
Postupak proizvodnje vrlo je sličan. Recimo da su današnje metode nešto rafiniranije, I da su prilagođene ukusu modernog potrošača, no sastojci su posve isti.
Odakle nabavljate višnje?
Sve višnje za Luxardo uzgajaju se u regiji Veneto, gdje se nalazi naša tvornica,
Što, zapravo, čini Luxardov Maraschino toliko jedinstvenim?
Dvije stotine godina neprekidne proizvodnje i tradicije. Moja obitelji jednu te istu stvar, uz neka poboljšanja, proizvodi puna dva stoljeća, prema receptu Girolama Luxarda. To se vrijeme mora osjetiti na konačnom proizvodu.


Luxardo maraška
Što Vaše višnje čini različitim od ostalih višanja?
Vrsta višanja koju mi koristimo sada se službeno zove Luxardo maraška. Drvo počinje davati plod u petoj godini života, i završava s plodnošću u 20, najkasnije 22 godini života.. Ni jedno drvo ne može, ni na vrhuncu proizvodnje, dati više do sto kilograma maraški godišnje. Luxardo maraška mala je, crna, vrlo kisela i jako ukusna. Mi koristimo Luxardo maraške za čitav niz proizvoda,. Uz Maraschino, tu su još Cherry Sangue Morlacco, Sour Cherry Gin, Sour Cherry Syrup i Cherry Jam.
Koliko se boca Maraschina proda godišnje? I koliko staklenki i limenki vaših izvrsnih višanja u sirupu?
Godišnje prodajemo oko pola milijuna boca Maraschina I oko dva milijuna staklenki višanja od 400 grama.




»Ovaj tip tvrtki mora se razvijati mirno, korak po korak, i u kvalitativnom i u tržišnom smislu
Matteo Luxardo


Je li komplicirano voditi obiteljsku firmu u poslovnom okruženju kojim dominiraju velike korporacije?
Dakle, mi i dalje nemamo nikakve veze s korporativnim biznisom. Mi smo stopostotna obiteljska tvrtka. Naravno da nije jednostavno voditi obiteljski posao, već i zbog osobnih razloga:u obitelji uvijek morate održati određeni sklad, jer ne smijete riskirati da pojedini, nezadovoljni članovi obitelji počnu uništavati tvrtku. S druge strane, upravljanje obiteljskom tvrtkom velika je poslovna prilika.


Izvoz u 80 zemalja
Gdje su Luxardova najvažnija tržišta?
Prije svega Sjedinjene Države, Kanada, Velika Britanija Nizozemska.. Izvozimo u više od 80 zemalja, a uz Sambucu i Maraschino, i drugi naši proizvodi posljednjih godina snažno rastu.
Kako će se Luxardo razvijati u budućnosti?
Kod tvrtki poput naše jako je važno da ne stišćete prejako gas pedalu.
Ovaj tip tvrtki mora se razvijati mirno, korak po korak, i u kvalitativnom i u tržišnom smislu. Mislim da je uz takvu filozofiju razvoja Luxardova budućnost jako svijetla.(Kult plave kamenice)