Akrobatska grupa Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Krila Oluje ispratila je u nedjelju ujutro na nebu iznad Zadarskoga kanala zrakoplov Douglas DC-3 Breitling, koji je iz Zagreba, na putu oko svijeta, nastavio let prema Ateni.
Bio je užitak biti dio formacije s legendarnim avionom DC 3 i dati jedan mali obol u njegovu nastojanju da ostvari put oko svijeta, rekao je vođa akrobatske grupe Krila Oluje pukovnik Damir Barišić.
“Bilo je predivno, pokušavali smo održavati brzinu na njegovoj, što je za nas zahtjevno s obzirom na to da je zrakoplovu DC 3 maksimalna brzina 130 čvorova, a mi inače letimo na brzinama od 250 čvorova. Ovo je više sličilo na našu brzinu slijetanja nego inače naših manevara, ali vrijeme je stvarno bilo izvanredno i kolega koji je pilotirao Francisco Agullo u DC 3 izveo je to na izuzetno dobar način, tako da je nama prije svega bio užitak biti u formaciji s njim,” kazao je Barišić.
Na upit novinara čija je bila ideja da se Krila Oluje uključe u ovaj projekt, pukovnik Barišić je rekako kako nisu u startu bili upoznati s konceptom turneje. Poziv je došao preko našeg prijatelja, svjetski poznatog fotografa Katsuhika Tokunage, koji nam je još u siječnju javio da će zrakoplov proći preko Hrvatske, rekao je.
“Pitao je možemo li sudjelovati u tom projektu po uzoru na sve druge grupe i zrakoplove koji će ga pratiti na putu oko svijeta. Prihvatili smo sa zadovoljstvom prijedlog, Ministarstvo obrane je dalo suglasnost i pružilo podršku tom jedinstvenom letu,” izjavio je Barišić, a natporučnik Darko Belančić je dodao kako je sudjelovanje u takvom projektu bio izazov.
Let Breitlinga DC 3 i Krila Oluje iznad Zadarskog kanala i otoka Ugljana na visini od 900 metara trajao je 10-ak minuta. Formacija je napravila dva preleta, potom se Breitlinga DC 3 odvojio, a Krila Oluje napravila su još dva leta za pozdrav Zadru.
DC 3 Breitling od 1940. bio je u vlasništvu American Airlinesa pod nazivom Flagship Cleveland. Tijekom Drugog svjetskog rata iznajmljen je američkoj vojsci, nakon toga ga je 1949. kupio Trans Teksas, a 1968. Texas Int’l. Zrakoplov je letio na komercijalnim letovima sve do 1987., a u potpunosti je obnovljen 1995. U studenome 2008. godine kupili su ga Francisco Agullo i grupa. Od svibnja 2009. zrakoplov djeluje u Super Constellation Flyers Association i certificiran je u Švicarskoj za prijevoz putnika te je u potpunosti opremljen za instrumentalno letenje.
najnovije
najčitanije
Zadar
Okupljanje
Bivši učenici Pomorske škole veselo proslavili 45. godišnjicu mature: Ovo je rasadnik profesionalnog kadra
Novosti
antiratni pokret
Irski i švicarski studenti se pridružili valu prosvjeda protiv rata u Gazi
Nogomet
Englesko prvenstvo
Haaland zabio četiri od pet pogodaka Citya protiv Wolverhamptona, Gvardiol i Kovačić odigrali cijeli susret
Nogomet
Španjolsko prvenstvo
Barcelona izgubila kod Girone, Real Madrid i matematički osigurao novu titulu prvaka
Rukomet
1. HRL-Jug
Porazom završena sezona
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica bila je krcata Zadranima i turistima, pogledajte koga smo sreli
Zadar
BOKANJAC
ĐIR PO KVARTU (10) Bokanjac, selo na kraju grada: ‘Nitko ne vodi o nama računa, zatrpat će nas smećem…’
Županija
ŠTRAJK
VRTIĆ (NE)ĆE RADITI Štrajk najavljen 13. svibnja, Knez poručuje: ‘Ako im triba donit koji kolač, nek jave’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
UHVAĆEN PIJAN ZA VOLANOM S preko 2.50 promila u krvi vozio po Zadru, uhićen je
Zadar
uz blagoslov pape Franje