Utorak, 30. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

25 C°

Kia Sportage iz Biograda krenula u hrvatske salone

24.10.2010. 22:00
Kia Sportage iz Biograda krenula u hrvatske salone


Novi Sportage svojom će atraktivnom pojavom i modernim tehničkim sadržajem sigurno osjetno promiješati prodajne karte u razredu srednje velikih kompaktnih sportskih terenaca
Od prošlog tjedna u KIA prodajnim salonima nalazi se treća generacija Sportagea, kompaktnog crossovera futurističkog izgleda koji ima sve predispozicije da zavlada u posljednje vrijeme najpopularnijom klasom. Da se tržišno i proizvodno sve snažnijeg proizvođača više ne tretira kao “neuglednog Korejca”, potvrdili su nam prošlog tjedna znatiželjni pogledi jahtaša okupljenih na otvorenju tradicionalnog sajma plovila u Biogradu na moru, gdje je hrvatski uvoznik održao novinarsku prezentaciju.
Sportage treće generacije nastao je pod perom poznatog njemačkog dizajnerskog gurua Petera Schreyera, i po mišljenju mnogih spada među najljepša automobilska iznenađenja u posljednje vrijeme. Temelji se na konceptu KUE predstavljenom prije dvije godine, i u nekim pogledima podsjeća na blago umanjeni Sorento. U odnosu na prethodnika, novi Sportage je duži (4.440 mm), širi (1.855 mm) i niži (1.635 mm), čime je osigurana veća prostranost te bolja aerodinamičnost. Elegantnost Sportagea naglašena je na markantnoj maski motora, koju dopunjuju zavodljiva prednja svjetla sa crnim obrubom i prigušenim LED elementima. Prednji odbojnik obujmljuje okomito postavljena svjetla za maglu, a u svom je donjem dijelu premazan crnom bojom kako bi se izbjegla moguća oštećenja na terenu. Straga se nalaze karakteristični pokazivači smjera postavljeni odvojeno od ostalih svjetala. Ista linija prati i aerodinamičan krovni spojler s trećim stop svjetlom. Dakako, i straga je korištena moderna LED tehnologija integrirana u atraktivno oblikovane sklopove.
Unutrašnjost je već na prvi pogled vrlo ugodna, moderno i kvalitetno oblikovana. Od prethodnika je vidljivo veći u svim smjerovima, uključujući i prostor prtljažnika od 564 litre. Vozača okružuje pregledna konzola, efektno grafički oblikovan i osvijetljen instrumentarij te moderni dodaci poput multifunkcijskog navigacijskog uređaja sa zaslonom u boji, odličan audio/MP3 sustav te kamere za sigurniju vožnju unatrag. Boravak u vozilu je izuzetno udoban, a tome pridonose i brojni pretinci te ergonomski oblikovana sjedala s trodimenzionalnom unutrašnjom strukturom koja se u potpunosti prilagođava obliku tijela.
Motorizaciju Sportagea čine dva benzinska i dva dizelska motora nove generacije. Osnovnog benzinca pokreće 1,6-litarski benzinski motor GDI s neposrednim ubrizgavanjem goriva i najvećom snagom od 140 KS, dok snažniji dvolitraš istiskuje 165 KS uz zakretni moment od 197 Nm momenta. Dizelaši startaju s 1,7-litarskim agregatom od 115 konjskih snaga te dvolitarskim generacije R od 136 KS i 319 Nm momenta. Oba će biti ponuđena sa sustavom Start/Stop, koji dodatno snižava potrošnju goriva. Mjenjači su ručni s pet i šest stupnjeva prijenosa, a za najsnažniji dizelaš opcijski je dostupna i automatika. Automobil je ponuđen s pogonom na prednji par kotača, odnosno s pogonom na sva četiri kotača AWD Dynamax. Riječ je o sustavi integralnog pogona koja omogućava promjenjivu raspodjelu snage motora na pogonske osovine sukladno trenutnim uvjetima vožnje. Napredna kontrolna strategija kontinuirano nadzire uvjete vožnje te analizira ponašanje vozila pomoću brojnih senzora i sustava smještenih na vozilu. Na osnovu tih informacija Dynamax predviđa promjene uvjeta vožnje i pomoću elektro-hidrauličke spojke unaprijed prilagođava raspodjelu pogonske snage. Jako važnu ulogu Dynamax ima i prilikom zahtjevnije terenske vožnje. Vozač tada može pritiskom na prekidač aktivirati središnju blokadu prijenosa te zaključati raspodjelu snage između prednje i stražnje pogonske osovine u omjeru 50:50, sve do brzine 40 km/h. Uz ovu opciju Sportage bez problema savladava i najteže izazove a s Dynamax sustavom opremljen je i sustavom za lakše kretanje na uzbrdici (HAC) te sustavom za automatsku kontrolu brzine pri spuštanju nizbrdo (DBC).
Što se sigurnosti tiče, vozača i putnike osim čvrste karoserijske konstrukcije, koja je izrađena od čelika visoke čvrstoće, štiti šest sigurnosnih jastuka, dva sprijeda, dva bočna te dvije bočne zračne zavjese. Bočne zavjese opremljene su senzorima, koji pokreću njihovo aktiviranje u slučaju prevrtanja vozila. Isto tako važan element sigurnosti predstavlja sustav za dinamički elektronički nadzor stabilnosti vozila ESC, koji u slučaju proklizavanja smanjuje snagu motora te kočenjem pojedinih kotača ponovno uspostavlja stabilnost. Sportage je istovremeno opremljen senzorom TPMS i pokazivačem tlaka zraka u kotačima.
Prve naručene količine za hrvatsko tržište već su rasprodane i prije službene prodaje, a plan prodaje u 2011. godini iznosi oko 600 primjeraka. Zanimljivo je da je ponuđena paleta s dva benzinska i dva dizelska motora u Hrvatskoj trenutačno bogatija od primjerice tržišta u Njemačkoj, što je svojevrsna nagrada matične tvornice s obzirom da je uvoznik za Sloveniju i Hrvatsku ostvario sjajne prodajne rezultate s modelom Ceed.
Novi Sportage svojom izuzetnom pojavom i isto tako atraktivnim tehničkim sadržajem sasvim će sigurno osjetno promiješati prodajne karte u klasi i predstavlja vrlo dobar izbor pri kupovini, a potencijalni kupci koji se u skoro vrijeme za njega odluče, svoj primjerak dobivaju – odmah.


 PRENOSIVO SEDMOGODIŠNJE JAMSTVO


Svaki primjerak Sportagea u Europi dolazi sa sedmogodišnjim jamstvom ili 150 tisuća kilometara tvorničkog jamstva na kompletno vozilo. Ono je besplatno i u potpunosti prenosivo na sve buduće vlasnike ovog vozila, osiguravajući vozilu redovno održavanje u skladu sa uputstvima u servisnoj knjižici.




 OD 139.990 KUNA


Za osnovnu izvedbu Sportagea s 1,6-litarskim benzinskim motorom, prednjim pogonom i paketom opreme “cool” potrebno je izdvojiti 139.990 kuna, dok najskuplji model s dvolitarskim benzinskim motorom, pogonom na četiri kotača i paketom opreme “urban AWD dynamax” košta 183.990 kuna. Slabiji dizelaš s osnovnim paketom opreme i prednjim pogonom ide od 179.990, odnosno 239.990 kuna koliko valja izdvojiti za snažniji i najraskošniji dizelaša.