Gradnjom podmorskog mosta, od ukupno 18 zona koliko ih ima na otocima Ugljanu i Pašmanu, realiziralo bi se 70 posto tih zona, a financijske analize pokazale su da se, samo iz naplaćenog PDV-a, uložena sredstva mogu vratiti za sedam godina
Prošlog mjeseca, zadarski župan Stipe Zrilić poslao je pismo ministru pomorstva, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću s ciljem potpore jednom od najznačajnijih projekata, podmorskom mostu Zadar – otok Ugljan. Povezivanje najnapučenijeg dijela zadarskog arhipelaga čvrstom poveznicom, ideja je koja postoji još od 70-ih godina prošlog stoljeća. Dugo godina u javnosti je kotirala opcija s mostom iz Turnja do Pašmana, ali 2012. dolazi do prvih konkretnih ideja o povezivanju Zadra i otoka Ugljana i Pašmana tunelom ili kako se to po novom kaže, podmorskim mostom. Koliko je takvo povezivanje nužno, pokazuje i paradoks da je danas jeftinije avionom stići iz Zadra u London, nego četveročlanu obitelj automobilom iz Zadra odvesti na jednodnevno kupanje u Ždrelac. Stoga u siječnju ove godine, Zadarska županija ponovno aktualizira ovaj projekt na Europskom portalu projekata i ulaganja svjesna da, unatoč aktualnoj krizi, Zadar otvara još jedan svoj potencijal koji je danas zarobljen prvenstveno u siromaštvu birokratskih mozgova.
Domaći proizvod
Zadarska županija je, još 2012. u suradnji s tvrtkom “Jelić – Inženjering” pokrenula projekt ocjene mogućnosti i izradu projektnog rješenja prometnog povezivanja kopnenog dijela Zadarske županije i otoka zadarskog arhipelaga podmorskim tunelskim mostovima s težištem na projekt Podmorskog povezivanja tunelskim mostom Zadar (Gaženica) – otok Ugljan (Pašman).
Zadarski župan u svom pismu ministru Butkoviću ističe kako su polazišta očekivani rezultati realizacije činjenice da na otoku Ugljanu i Pašmanu, prema popisu stanovništva 2011., živi 9.083 stanovnika. Na oba otoka evidentirano je i 9.789 zgrada. U 2011. godini na relaciji Zadar – Preko – Zadar putovalo je ukupno oko 1.800.000 putnika i 270.000 vozila, a na relaciji Biograd – Tkon – Biograd ukupno oko 550.000 putnika i 130.000 vozila, odnosno sveukupno 2.350.000 putnika i 400.000 vozila.
– Na području županije u neposrednoj blizini trase tunela (otok Ugljan, Općina Kali, remontno brodogradilište Nauta Lamjana) postoje raspoloživi stručni i gospodarski kapaciteti za proizvodnju, a moguće i montažu glavnih konstruktivnih elemenata podmorskih tunelskih mostova, rekao je župan Stipe Zrilić u svom pismu.
Oživljavanje otoka
Ukupna vrijednost projekta i gradnje podmorskog tunelskog mosta Zadar (Gaženica) – rt Otrić (otok Ugljan) procijenjena je, prema pokazateljima idejnog rješenja, na 1.381.750.000 kuna s PDV-om (oko 184 milijuna eura), a sve navedene aktivnosti po ovom projektu do sada je u cijelosti financirala/financira Zadarska županija u ukupnom iznosu od 730.000 kuna s PDV-om. Projektni prijedlog prometnog povezivanja podmorskim tunelskim mostom Zadar-Ugljan uvršten u županijsku bazu projektnih prijedloga kao podloge za mogućnost sufinanciranja sredstvima fondova EU-a.
Ideja međutim, nije prošla u Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova EU-a, jer nije prošla u treći krug evaluacije, iz razloga što odluka o ovakvom tipu projekata čija vrijednost prelazi 100 milijuna eura treba biti donesena na višoj razini te se projekt iznosom nije uklopio u javni poziv.
Župan Zrilić optimistički navodi kako bi se gradnjom podmorskog mosta, od ukupno 18 (16 turističkih i dvije poslovne) zona koliko ih ima na otocima Ugljanu i Pašmanu, realiziralo 70 posto tih zona.
Gradnja tri godine
– Financijske analize pokazale su da se, samo iz naplaćenog PDV-a, uložena sredstva mogu vratiti u roku od sedam godina. Prema saznanjima, ista analiza izvršena je i za 72 zone na otocima Braču, Hvaru i Šolti – 64 turističke i osam poduzetničkih, koja je također pokazala da se samo od prihoda iz PDV-a, investicija može vratiti u roku od 10 godina. U uvjetima prihvaćanja projekta na državnoj razini te osiguranju financijskih sredstava, projekt podmorskog tunelskog mosta Zadar (Gaženica) – otok Ugljan (rt Otrić), Pašman se može u cijelosti realizirati u roku od oko tri godine, piše zadarski župan svom stranačkom kolegi i ministru Butkoviću.
Nažalost, dosadašnja nastojanja i zamolbe svim relevantnim i nadležnim ministarstvima nisu dala rezultata, iako bi npr. kapaciteti brodogradilišta u Lamjani, naglašava zadarski župan, bili optimalni za proizvodnju elemenata tunelskih mostova. Za izradu dokumentacije bit će potrebno oko 3 milijuna kuna. Zadarska županija je u proračunu za 2016., osigurala dio tog novca, točnije 200 tisuća kuna te se od države, napose Butkovićevog ministarstva, traži potpora od 2,8 milijuna kuna.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Liga nacija
Hrvatske nogometašice svladale Rumunjsku u Bukureštu i izborile kvalifikacije za Ligu A Lige nacija
Rukomet
SP rukometašica
Hrvatske rukometašice poražene od Švedske, sjajna vratarka Tea Pijević održavala nadu u iznenađenje
Nogomet
Mora "pod nož"
Barcelona obznanila da Ter Stegen mora na operaciju leđa
Zadar
obavijest
Brojne gradske ulice dio srijede bit će bez struje
Hrvatska
Ina začuđena Greenpeaceom
Inzistiraju na najštetnijem mogućem modelu sanacije Ivane D
Zadar
EMOTIVNE SCENE
VIDEO Snimka prvog plesa sa svadbe u Zadru rasplakala mnoge: ‘Suza suzu goni…’
KK Zadar
Uslišena želja trenera Jusupa
Juan Davis se vraća u Zadar
Zadar
INICIJATIVA BRANITELJA
Ivica Klanac: Nema šanse da se škola u Posedarju preimenuje u OŠ Dragana Žunića
Crna Kronika
nestao na moru
Potraga za muškarcem u Vrsima: Otišao dizati mreže i nije se vratio
Županija
Iški David i Golijat