Prvi signali iz Bruxellesa pokazuju da bi Europska komisija mogla prihvatiti ovakav plan pogotovo nakon smanjenja državnog udjela u fondovima. Rok za predaju plana 22. lipnja
U igri za privatizaciju 3. maja nema više ni Kineza ni Rusa. Vlada se, kako doznajemo, oslanja samo na domaće snage, odnosno na Fondove gospodarske suradnje (FGS) i domaće brodare. O modelu po kojem bi FGS-ovi prvenstveno uz sudjelovanje Uljanik plovidbe preuzeli riječki škver i proveli program restrukrturiranju već su, otkrivaju naši izvori, počele neformalne konzultacije s Europskom komisijom i prvi signali ne sugeriraju da će Europska komsija automatski odbaciti takvu ideju.
Europska komisija imala je dosta primjedbi na to da FGS-ovi, u kojima je i država investitor sa 50 posto, sudjeluju u privatizaciju “3. maja” i Brodotrogira, ali je u međuvremenu država smanjila svoj udio u fondovima na 25 posto, a čini se da će uključiti i privatne domaće brodare. U toj kombinaciji utjecaj države bi dodatno pao, pa bi i sam model bio prihvatljiviji Europskoj komisiji.
Domaći brodari
O detaljima novog prijedloga nitko od naših sugovornika iz Vlade i FGS-ova ne želi previše govoriti. Sigurno je jedino to da novi prijedlog uključuje i Uljanik plovidbu, a neki od naših sugovornika spominju i Tankersku plovidbu.
– Riječ je o tvrtkama koje su u privatnom vlasništvu i koje su po prirodi svoga posla zainteresirane za brodogradnju. Primjedba da su FGS-ovi pod snažnim utjecajem države neće više stajati kad država svoje udjele spusti na 25 posto, a u ako se u projekt “3. maj” ide i s ostalim privatnim tvrtkama jasno je da se u “3. maju” događa privatizacija i da država tu više nema utjecaj, kaže jedan naš sugovornik iz Vladinih krugova. Na primjedbu da se ne može zanemariti veza Uljanik plovidbe i Uljanika preko povezanih osoba, naš sugovornik odgovara i da će uskoro i Uljanik u privatizaciju, jednim dijelom i kroz radničko dioničarstvo, i da ni on više neće biti državno brodogradilište.
I dok o uključivanju Uljanik plovidbe u pronalaženje rješenja, odnosno modela po kojem bi se privatizirao “3. maj” govore svi naši sugovornici, Tankersku plovidbu spominju tek neki od njih. Ističu da uloga ta dva brodara ne mora biti jednaka, odnosno da u priču ne moraju biti jednako snažno uključeni, ali da ne treba čuditi interes domaćih brodara za sudbinu velikog domaćeg brodogradilišta. Ipak, i oni koji spominju sudjelovanje Tankerske plovidbe ističu kako će uloga Uljanik plovidbe biti puno jača.
Privatno vlasništvo
Naši sugovornici vjeruju kako ovaj model drži vodu i da može proći u Europskoj komisiji, jer će u konačnici, kako god se model razradio, značiti da su vlasnici “3. maja” privatne tvrtke, odnosno da država više nema nikakav utjecaj u tom škveru.
Napominju da je važno da te privatne tvrtke ispoštuju kompenzacijsku mjeru o smanjenju proizvodnih kapaciteta te da njihovo sudjelovanje pokrije 40 posto troškova restrukturiranja tog brodogradilišta.
VIŠE U TISKANOM IZDANJU
najnovije
najčitanije
Županija
Radni posjet
Župan Bilaver posjetio Općinu Privlaka i podijelio darove za najmlađe povodom blagdana svetog Nikole
Županija
Volonterska ruka
Volonterski centar Zadar uručio nagrade za nesebičan i plemeniti rad, evo tko su najvolonteri
Hrvatska
Oštra osuda
Habijan o ubojstvu u Murskom Središću: ‘Zakon postoji, ali nije dovoljan’
Kultura
Ljepota različitosti
U Kneževoj palači predstavljena 19. Interkulturalna Art promocija: ‘Umjetnost je najuspješniji oblik ljudske komunikacije’
Županija
Kuća putujuća
Vratili su se s Novog Zelanda i u Ruplju počeli prenamjenjivati kombije u kampere: ‘Svi su nam govorili da nismo normalni…’
Zadar & Županija
GRADSKI VIJEĆNIK
Na Adventu napadnut Daniel Radeta! Napadač mu vikao da je “smrdljiva komunjara”
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Crna Kronika
Kriminalističko istraživanje