Velika snaga, niska potrošnja, odlične vozne osobine – Impreza i s dizelom ostaje pravi sportdki automobil
Nakon što su Legacy i Outback probili led, pa je to potom učinio i vječni SUV Forester, te je dizel postao moguć i po takve agregate negostoljubivim Subaruovim automobilima, dvoju je dizelski promociju doživjela i Impreza. Prošlog je tjedna, na zagrebačkom eventu, unukatni dizelski agregat u trećoj generaciji kompaktne Impreze postao i hrvatska realnost koju smo imali prlike isprobati na vrlo prigodnim sljemenskim cestama. I, unatoč dizelskom agrtegatu, moramo priznati, zahvaljujući dakako i integralnom pogonu s koji su Subaruovi automobili tradicionalno opremljeni, užitak je nesputan, štoviše naglašeno sportski kao što i očekujemo od ovog japanskog kompakta.
Treća generacija Subaru Impreze, predstavljena krajem 2007. godine (dimenzije automobila su, da podsjetimo, visina 4415 mm, širina 1740 te visina 1475 mm s međuosovinskim razmakom od 2620 mm), tako donosi dizelski bokser agregat obujma dvije litre snage 150 KS. Riječ je o četverocilindričnom bokser motoru kojeg odlikuje velika snaga i mala potrošnja, a zbog specifične koncepcije karakterističan je po vrlo malim vibracijama i minimalnoj buci. S vrlo visokim okretnim momentom od čak 350 Nm, pri čemu je 300 Nm stalno raspoloživo između 1500 i 3500 okretaja, ovaj dizelaš više podsjeća na benzinski motor. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,6 sekundi, te postiže maksimalnu brzinu od 205 km/h. Pri tom mu je prosječna potrošnja 5,8 litara na 100 km, dok je emisija ugljičnog dioksida 155 g/km. Za ovaj dizelski bokser motor razvijen je poseban ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa a zbog konstrukcije motor i lagane legure od koje je napravljen, lakši je od sličnih, odnosno teži kao današnji turbo benzinci. Odlikuje ga common-rail sustav izravnog ubrizgavanja pod pritiskom od 1800 bara, a tu su turbopunjač s promjenjivom goemterijom turbine, kao i filtar tvrdih čestica koji se čisti sam, bez kemijskih dodataka.
Ma koliko su vožnje po jednom od najpoznatijih hrvatskih brda bile kratke, uvjerili smo se u odlične karakteristike a jedino što bi moglo stvarati probleme odličnoj prihvaćenosti ovog automobila su cijene koje probijaju okvire sličnih kompakata. Imprezu dizel tako starta od 195 tisuća kuna s paketom opreme koji uključuje baš sve potrebno (VDC-dinamička kontrola stabilnosti, TCS, ABS) i još niz drugih elemenata. ili za 217 tisuća kuna u “sport” paketu kada se dobiva i posebne funkcionalno-estetske detalje.
najnovije
najčitanije
Scena
nastavak suđenja
Severina nakon današnjeg ročišta: ‘Ja sam glavni kriminalac u ovoj državi’
Hrvatska
PREDSJEDNIŠTVO HDZ-A
Plenković: “Već imamo potporu 76 zastupnika. Pobrinut ćemo se za prava manjina”
Scena
pravna bitka
Channing Tatum odbacuje tvrdnje bivše supruge da skriva imovinu, dok ona tvrdi da su “činjenice na njenoj strani”
Scena
koncert u zadru
Kultni Arsenal ove će subote postati pozornica za čaroliju glasa Nine Badrić
Hrvatska
ISTRAŽIVANJE
Ovo su teorije zavjere u koje najviše vjeruju Hrvati. Nisu posebno originalne
Zadar
HRISTOS VASKRSE!
U Zadru proslavljen pravoslavni Uskrs: Pozivam vas da neumorno njegujemo potrebu za narodnim jedinstvom
Scena
TIK TOK
VIDEO Britanka bila na zabavi u Zadru pa ostala u čudu: ‘Tko je ovaj tip? Ljudi su ludi za njim’
Zadar
POZITIVNA PRIČA
‘DOBRI DUH ŠKOLE’ Zadranin David Babac bio na Wings for Life utrci, podržali ga nastavnici i prijatelji
Zadar
Rekordne brojke
[FOTO] Završeno 11. izdanje Wings for Life utrke, pobjednici u Zadru Kristijan Rubinić i Nataša Šustić
Sport
Miris oktana