Foto: Adam VIDAS
Plovni put na liniji Ždrelac – Zadar dug je 6,5 nautičkih milja te se za njeno održavanje mogu javiti brodari koji raspolažu brodovima kapaciteta 150 putnika te brzine 12 čvorova. Brodovi koji bi mogli ući u obzir za liniju Ždrelac – Ždrelašćica moraju imati kapacitet za najmanje 50 osoba i mogućnost postizanja brzine od barem 8 čvorova
Agencija za obalni linijski promet poslala je jučer pozive brodarima da daju ponude za održavanje putničkih linija Ždrelac-Zadar te Ždrelac-Ždrelašćica koje se uvode od 1. siječnja.
Razlog je, kako je već poznato, zatvaranje za promet mosta između Ugljana i Pašmana. Paralelno dok traju radovi na proširenju pomorskog prolaza Mali Ždrelac s 20 na 56 metara u rekonstrukciju ide i dotrajali most izgrađen krajem 70-ih godina 20. stoljeća.
Radovi će trajati od 1. siječnja do 30. lipnja 2009. godine te će za to vrijeme žitelji otoka Pašmana u Zadar putovati preko Ždrelca, a oni koji rade na Ugljanu moći će koristiti brodsku liniju Ždrelac – Ždrelašćica. Jedina fizička veza između Ugljana i Pašmana za to će vrijeme biti tehnološki nasip koji će moći koristiti samo vozila hitne pomoći i vatrogasaca.
O uvjetima koje moraju ispunjavati brodovi koji bi plovili na dvije linije izvijestio nas je Ivan Franičević, ravnatelj Agencije za obalni linijski promet koji se vezano uz tu problematiku jučer u Zadru sastao sa županijskim pročelnikom za pomorstvo i turizam Jerolimom Urodom i ravnateljem Županijske lučke uprave Zadarske županije Marinkom Slavićem.
– Riječ je o dvjema vrlo različitim linijama. Prva, ona za Zadar, ima plovni put dug 6,5 nautičkih milja te se za njeno održavanje mogu javiti brodari koji raspolažu brodovima kapaciteta 150 putnika te brzine 12 čvorova. Dakle, u obzir dolaze veći brodari poput Jadrolinije, Šangulina ili Lenka Garbina. Plovni put između Ždrelca i Ždrelašćice iznosi, pak, nešto više od 700 metara, a brodovi koji bi mogli ući u obzir moraju imati kapacitet za najmanje 50 osoba i mogućnost postizanja brzine od barem 8 čvorova. Za ovu liniju tako može konkurirati značajno veći broj brodara, kazao je Franičević, koji napominje da, ako ispunjavaju navedene uvjete, svoju ponudu mogu dati i oni brodari koji nisu dobili poziv.
Na liniji Ždrelac – Zadar bit će 6 dnevnih vožnji, a Ždrelac i Ždrelašćica imat će brodsku vezu 11 puta na dan. Točne plovidbene redove će nakon sugestija jedinica lokalne samouprave s Pašmana i Ugljana donijeti HGK – Županijska komora Zadar. Što se tiče cijena putničkih karata, linija između Ždrelca i Ždrelašćice će prema odluci Ministarstva mora za putnike biti besplatna, odnosno financirana od resornog ministarstva u stopostotnom iznosu. Putnici koji će koristiti liniju Ždrelac – Zadar, a riječ je o u najvećem dijelu učenicima i radnicima, plaćat će kartu po istoj cijeni kao i putnici na trajektnoj liniji Preko.
najnovije
najčitanije
Zadar
DHMZ
Danas promjenjivo oblačno, mjestimice s kišom
Ostali sportovi
Biciklistički spektakle
Vladimir Miholjević uoči starta Gira d’Italia: “Tadej Pogačar želi obje titule”
Style
Impresivna biljka
Suncokret: kako uzgojiti remek-djelo prirode u posudama i u vrtu
Style
Glass Hair
Staklena kosa je najelegantniji trend ovog proljeća
Feelgood
Pravi karakter
Način na koji sjedite, a pogotovo, položaj nogu, mnogo govori o vama
Županija
TRAGEDIJA U MORU
Đani Iglić o stradalom roniocu: ‘Bio je veliki profesionalac koji je znao sva pravila ronjenja’
Zadar
PU ZADARSKA
Zbog utrke u nedjelju pojačan promet i gužve, policija uputila preporuku vozačima
Nogomet
UGODNO IZNENAĐENJE
Delegacija srpskog nogometnog saveza posjetila Josipa Skoblara u Privlaci: ‘Ove fotografije oživljavaju sjećanja’
Zadar
SANACIJA KROŠNJI
Od ponedjeljka se zbog radova privremeno zatvara ova ulica u Zadru
Zadar & Županija
TOČKA NA I