Petak, 27. rujna 2024

Weather icon

Vrijeme danas

26 C°

"Treatise"

Otvorena četvrta po redu plesna sezona

Autor: Đurđa Baljak

18.09.2024. 19:35
Otvorena četvrta po redu plesna sezona

Foto: Press/ZPA



U punom Kazalištu lutaka Zadar izvedbom predstave »Treatise« Krakow Dance Theatrea otvorena je četvrta po redu plesna sezona u Zadru. Vrlo produkcijski zahtjevna i sufinancirana od strane projekta Kreativna Europa, u suradnji sa Zadarskim plesnim ansamblom i Kazalištem lutaka Zadar, predstavu je u naš grad doveo Hrvatski institut za pokret i ples iz Zagreba. Nakon premijere u ožujku u Krakowu, a zatim u Varšavi, upravo iz Zadra kreće europska turneja koja zahvaća desetak gradova.


Koreograf predstave Milan Tomašik s Hrvatskom i sa Zadrom povezan je godinama. Njegov vrlo studiozan i predan rad prepoznat je od strane struke i publike u cijeloj Europi. Predstava Treatise nastala je tjelesnom materijalizacijom grafičke partiture Corneliusa Cardewa, napisane šezdesetih godina. Sastoji se od 193 stranice simbola, linija i raznih geometrijskih i apstraktnih oblika. Iako je Cardewova partitura bila namijenjena glazbenom izvođenju, njezina nekonvencionalna i originalna vizualna notacija na neki je način bliža apstraktnoj tipografiji nego glazbenoj partituri.


– Upravo to vizualno bogatstvo, od jednostavnih isprekidanih linija, krivulja, točaka i spirala do složenih struktura, ponudilo je polazišnu točku koreografu Milanu Tomasiku za plesnu predstavu Treatise. Interpretacija i transformacija glazbene partiture u jezik pokreta i plesa postali su uzbudljiv i izazovan zadatak, poručila je Sanja Petrovski iz Zadarskog plesnog ansambla.




Razigrana predstava nudi jednu od mogućih interpretacija odabranih stranica partiture kroz istraživanje fizičkog, vizualnog i zvučnog. Bezbroj ostvarenih koreografskih i kompozicijskih mogućnosti u virtuoznoj izvedbi sjajnih poljskih plesača dojmila je brojnu publiku svih generacija. Paralelna događanja iscrtavajanja grafičke partiture na bijeloj podlozi i istovremeno oblikujući ih plesom i pokretom odaje začudu sliku povezanosti ideje, vremena i prostora. Precizna i tehnički čista izvedba zahtjevnih koreografskih elemenata suvremene plesne partiture spojila je medij plesa sa zanimljivim apstraktnim konceptom.


Nakon predstave je kazališni kritičar Mario Županović vodio sadržajan razgovor s koreografom Tomašikom i plesačima iz Krakowa. U razgovoru je sudjelovala i publika.