Rast prihoda od 41 posto i instalacija nove proizvodne opreme nabavljene u Kini obilježili su prošlu poslovnu godinu u zadružnoj pivovari Brlog iz Zadra, jednom od začetnika domaće industrije zanatskog (craft) piva koju danas čini oko 90 proizvođača, priopćeno je iz te pivovare.
Podaci o prodaji pokazuju da je glavno tržište Brlogovih piva Zagreb s udjelom od 36 posto, a slijede Zadar (19 posto) i Split (15 posto). Glavni kupci su distributeri koji opskrbljuju ugostitelje, a putem društvenih mreža i webshopa narudžbe Brlogu stižu iz cijele Europe i ostatka svijeta, kažu u toj pivovari.
Zadruga Brlog osnovana je 2016. godine inicijalno kao projekt Ane Teskere i Maje Šepetavec, koje su prošle put od kuhanja piva za vlastite potrebe, preko poduzetničkog inkubatora u Zadru, pa do vlastitog proizvodnog pogona. U međuvremenu, broj zadrugara koji su udružili snage i kapital narastao je na 83.
Iza Brloga su dvije uspješne crowfunding kampanje tijekom kojih je prikupljeno više od milijun kuna za novu opremu i širenje proizvodnje.
Koncept zadružnog poduzetništva dobio je nedavno i vrijedno priznanje – Brlog je kao primjer socijalnog poduzetništva uvršten u udžbenik jednog zagrebačkog fakulteta, a u zadrugu, kako kažu, stalno pristižu upiti za nova učlanjenja.
Članovi Brloga nisu u zadrugu investirali samo kapital, već svatko od njih, u skladu sa svojom profesijom i znanjem, vlastitim angažmanom podržava poslovanje Brloga, bilo da je riječ o osmišljavanju razvojnih planova, financijama, pravnim poslovima ili radom u pivovari.
Nedavno je u nadzorni odbor zadruge imenovana voditeljica ureda Europske banke za obnovu i razvoj u Hrvatskoj Victoria Zinchuk.
Raspravljeni su i daljnji razvojni planovi Brloga, koji uključuju otvaranje kušaonice u Zadru. Naime, ove je godine pivovara preseljena iz Zadra u poslovnu zonu u Murvici, što je otvorilo brojne mogućnosti razvoja, prije svega otvaranje vlastitog kanala prodaje. Stoga su u planu nove investicije – otvaranje beer shopa, te kušaonice piva kao prostora u kojem se u budućnosti planiraju organizirati razna kulturna i društvena događanja.
– Otvaranje kušaonice nova je razvojna faza Brloga. Česta produkcija različitih piva danas je jedan od najvažnijih trendova u craft pivarstvu, a s vlastitom kušaonicom češće ćemo kupcima moći ponuditi nešto novo. Usto, i sami bi kupci u kušaonici mogli sudjelovati u nastanku novih piva. Na recepturama se već radi, obavljaju se pokusna kuhanja, a sljedeće godine te nove okuse lansirat ćemo na tržište, kaže Ana Teskera.
Dodaje da je unatoč proljetnom lockdownu u 2020. godini ipak nastavljen rast prodaje, a posebno uspješan bio je srpanj.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Serie A
Lazio ostvario i treću uzastopnu prvenstvenu pobjedu pod vodstvom Igor Tudora
Nogomet
Bundesliga
Bayer ponovo izjednačio u 96. minuti i u 46. utakmici ove sezone ostao bez poraza
KK Zadar
Premijer liga, 33. kolo
Zadrani zaključili osnovni dio laganim hodom protiv Bosca
Nogomet
SuperSport HNL
Hajduk pred praznim Poljudom uvjerljivo savladao novog drugoligaša
Ostali sportovi
GIMNASTIKA
Tin Srbić: Vjerujem da mogu puno bolje nego danas
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Brojni građani i turisti na subotnjoj špici, evo koga smo sreli
Zadar
MUKE S MAJSTORIMA
MUKE PRI ADAPTACIJI STANA: ‘Majstori su nam uništili stan u srcu Zadra, šteta je…”
Crna Kronika
UHIĆEN JE
Ubojstvo u pokušaju na području Biograda: Željeznim predmetom pretukao muškarca, teško ga ozlijedio
Nogomet
Treća NL Jug, 26. kolo
Zadar preokretom slavio u derbiju i vratio se na prvo mjesto
Zadar
OB ZADAR