Prvog dana festivala Zadar snova, osim prvog čina Čehovljeve Tri sestre, program se sastojao još od dvije plesne izvedbe. U crkvi Sv. Dominika u 30-minutnom trajanju izvedena je predstava Decipula (Krletka) kazališne skupine U biti. Redateljica je Vjera Vidov, a autori, izvođači Iva Burčul (ples), Marta Musap (glas), Vedran Miočić Stošić – Gumeni (gitara.
Na ovogodišnjem Zadru snova Zadarski plesni ansambl slavi posebnu obljetnicu.
Strast prema plesnoj umjetnosti dovela je Zadarski plesni ansambl u 20 obljetnicu postojanja. Raznolik tematski sadržaj, spoj suvremenog plesa s elementima fizičkog teatra i upotreba medija, okosnica su rada ansambla, koji ohrabrujući samo-kreaciju i stvaralaštvo, odano nastavlja otvarati područja susreta profesionalnih plesača i novih mladih talenata.
Multimedijalno scensko djelo Tri Marije hojěhu, izvedeno u ponedjeljak u crkvi Sv. Donata, tematizira srednjovjekovni motiv putovanja koje se odvija od postaje do postaje, a oslanja se na kratku pjesmu istoimenog naslova, zabilježenu početkom 16. stoljeća na zadarskom području. Biblijska zbivanja oko odlaska na sveti grob u drugom su planu, dok ritual i neprekidno cikličko kretanje uvjetovano prostorom romaničke crkve Sv. Donata, izlaze u prvi plan.
Srednjovjekovna pjesma Tri Marije hojěhu nalazi se u Tkonskom zborniku pronađenom u samostanu Čokovac na otoku Pašmanu pored Zadra. Pisana je kurzivnom glagoljicom što je i inspiracija za plesnu formu ovog scenskog djela. Naime, smatra se da je glagoljica, koja je dubinski povezana sa ideološkim znakovima srednjovjekovne književnosti, nastala po modelu zbroja aureola s ikona: kružnih, kvadratnih, trokutnih i monogramskih. Prožimanjem likovnosti, figurativne i geometrijski apstraktne, sa glagoljskim pismom, a oslikavanje svega navedenog kroz pokret baziran na Labanovoj metodi suvremenog plesa koja koristi kvadrat i krug kao polazište za organizirano i osmišljeno kretanje, dobije se plesna forma kojom se završava i zaokružuje putovanje kroz vrijeme i prostor.
Uz motiv putovanja, prisutan je i princip simultanosti pozornice koji se ostvaruje nasumičnom igrom kroz promjene mjesta događanja, istina u malom prostoru, i repeticiju plesnih sekvenci.
najnovije
najčitanije
Svijet
USVOJENA REZOLUCIJA
Vijeće Ujedinjenih naroda za ljudska prava pozivalo na embargo oružja Izraelu
Ostali sportovi
OI U PARIZU
Olimpijska baklja u srijedu stiže u Marseille
Crna Kronika
INCIDENT U KATUNIMA
Od pet privedenih kod Omiša policija zadržala jednog: Pucao i oštetio svoj automobil
Hrvatska
JAVLJA HAK
Na A1 između čvorova Otočac i Perušić vozi se dvosmjerno, na A3 prometna nesreća
Crna Kronika
PU ZADARSKA
PIJANI ZA VOLANOM U Biogradu i Viru napuhali preko 2, a žena u Ždrelcu skoro 3 promila
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica bila je krcata Zadranima i turistima, pogledajte koga smo sreli
Zadar
BOKANJAC
ĐIR PO KVARTU (10) Bokanjac, selo na kraju grada: ‘Nitko ne vodi o nama računa, zatrpat će nas smećem…’
Županija
ŠTRAJK
VRTIĆ (NE)ĆE RADITI Štrajk najavljen 13. svibnja, Knez poručuje: ‘Ako im triba donit koji kolač, nek jave’
Zadar
Okupljanje
Bivši učenici Pomorske škole veselo proslavili 45. godišnjicu mature: Ovo je rasadnik profesionalnog kadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA