U prvih dvadeset dana srpnja prodano je 1.500 karata na međunarodnim i prigradskim linijama, a toj brojci nisu uračunate karte prodane u autobusima. Procjenjuje se tako da je u tom razdoblju prodano oko 2.000 karata. Prošle godine u isto vrijeme prodano je 1.300 karata.
Inače, kako doznajemo iz Liburnijine pravne službe, svake se godine proda oko 15 posto više karata nego godinu ranije
Do željene turističke destinacije na zadarskom području može se doći s mora i kopna te iz zraka. Oni kojima je draga izreka “hvali more, drž’ se kraja” za dolazak u Donatov grad odabrat će jedan od “kopnenih” načina putovanja.
Među njima, drže mnogi, najbolje je i najsigurnije putovati dobrim starim autobusima.
Zadarski Autobusni kolodvor ovog je vikenda, a kažu da je takva situacija od kad je počela turistička sezona, bio krcat poput košnice u kojoj su se mogli čuti brojni poznati i manje poznati svjetski jezici.
Među putnicima nailazimo na Australke Susan Kim i Lauren Fisher koje su u Zadar stigle iz Italije.
– Rođene smo i živimo u Sidneyu, a posljednjih nekoliko godina studiramo u Italiji. Od prijatelja smo doznale da je na Garden festivalu u Petrčanima izvrsna zabava te smo odlučile ove godine svakako posjetiti Zadar i njegovu okolicu, kazuje Susan, dodavši da namjeravaju ostati 15 dana.
Prednosti zadarskog kolodvora
Djevojke su u Hrvatsku, točnije u Split, doplovile brodom iz Italije, a u Splitu su se ukrcale na autobus za Zadar.
Uspoređujući dva autobusna kolodvora, djevojke su bile složne u mišljenju da je zadarski puno veći i na boljoj poziciji.
– S obzirom na naše dosadašnje iskustvo putovanja svijetom, nekako smo navikle da željeznički ili autobusni kolodvor bude na gradskoj periferiji. Stoga nas je iznenadilo da je kolodvor u Splitu u središtu grada u neposrednoj blizini stare jezgre. Iako, moram naglasiti, pozitivna je strana splitskog kolodvora ta što smo, čim smo se iskrcale iz broda, praktički već bile u autobusu. Tako da nismo izgubile vrijeme tražeći gdje je kolodvor, ističe Lauren.
Mladim Australkama sviđa se što zadarski kolodvor ima razne sadržaje poput kioska gdje se mogu kupiti inozemne novine do ugostiteljskih objekata.
– Jedna od prednosti kolodvora u Zadru je i to što je pregledan. Točno znamo gdje se mogu dobiti odgovarajuće informacije ili kupiti karte. Lijepo je uređen, klupe su udobne i čist je. Autobusi su parkirani na peronima i osoblje je vrlo ljubazno tako da su nam izašli u susret za sve potrebne informacije, napominje Lauren.
Iz Slavonskog Broda u Zadar su na ljetovanje stigle Tena i Marijana. Dva tjedna godišnjeg odmora provest će u Vrsima, a vrijeme će ugodno provesti na plaži i na zabavama. Do sad su imale priliku putovati vlakom i autobusom.
Nikad manje gostiju
– Ako imam priliku birati, prednost uvijek dajem autobusu kojime je ugodnije putovati nego vlakom. Sjedala su puno bolja, klimatiziran je prostor, a time je odmah bolji doživljaj putovanja. Jedina prednost vlaka je što se možete ustati tijekom vožnje, a mana je što su sjedala stisnuta i nema baš nekog komfora, ističe Tena. Čekajući prijatelje da dođe po njih, vrijeme su kratile u jednom od brojnih ugostiteljskih objekata.
Porazgovarali smo i s konobaricom ugostiteljskog objekata koja ističe da u 23 godine, od kada radi na kolodvoru, nikad nije bilo manje putnika.
– Je li u pitanju recesija ili ljudi putuju nekim drugim prijevoznim sredstvima, ne znam. U svakom slučaju, nikad manje putnika, a time i gostiju u kafiću. I ne samo to. Oni koji i uđu u kafić paze koliko će potrošiti, kazuje sugovornica koja je željela ostati anonimna.
No iz pravne službe Liburnije doznajemo da je u prvih dvadeset dana mjeseca srpnja prodano 1.500 karata na međunarodnim i prigradskim linijama, a toj brojci nisu uračunate karte prodane u autobusima. Procjenjuje se tako da je u prvih dvadeset dana srpnja prodano oko 2.000 karata. Prošle godine u isto vrijeme prodano je 1.300 karata.
Inače, kako doznajemo iz Liburnijine pravne službe, svake se godine proda oko 15 posto više karata nego godinu ranije.
Autobusni kolodvor Zadar svoja je vrata putnicima otvorio 1989. godine. Projekt je izradila tvrtka Donat, a prostire se na površini od 18.000 četvornih metara i ima 36 perona. Inače, Autobusni kolodvor Zadar pripada B kategoriji.
Kojoj će kategoriji autobusni kolodvor propadati određuje se prema uslugama i sadržajima koje ima, kao što su garderoba, pošta, mjenjačnica, frizerski salon, ugostiteljski objekti i ostalo. Kategoriji A u Hrvatskoj jedino pripadaju autobusni kolodvori u Zagrebu, Puli i Osijeku.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
ODLUKA VLADE
Hrvatska kupuje dvije mobilne brodice-ljekarne, ići će u teško dostupna područja
Košarka
Košarka
Lakersi otpustili trenera: “Bio je pakao sjediti na ovom stolcu”
Scena
EUROSONG
Baby Lasagni stigao paket HNS-a, kad ga je otvorio ovo je odmah morao isprobati
Nogomet
Druga ŽNL, 18. kolo
Sv. Mihovil u derbiju pobijedio Raštane i preuzeo prvo mjesto
Svijet
PROCJENA FRANCUZA
Gotovo 150.000 ruskih vojnika poginulo u Ukrajini
Županija
TRAGEDIJA U MORU
Đani Iglić o stradalom roniocu: ‘Bio je veliki profesionalac koji je znao sva pravila ronjenja’
Zadar
PU ZADARSKA
Zbog utrke u nedjelju pojačan promet i gužve, policija uputila preporuku vozačima
Nogomet
UGODNO IZNENAĐENJE
Delegacija srpskog nogometnog saveza posjetila Josipa Skoblara u Privlaci: ‘Ove fotografije oživljavaju sjećanja’
Zadar
SANACIJA KROŠNJI
Od ponedjeljka se zbog radova privremeno zatvara ova ulica u Zadru
Zadar & Županija
TOČKA NA I