Na showu je izloženo čak 170 svjetskih ili europskih premijera, a pored ludih konceptualnih automobila, pažnju plijene i ekološka vozila, te sve bolji “korejci”
Više od 700 tvrtki iz 30 država putem 260 izlagača, na površini od 119 tisuća četvornih metara na ovogodišnjem, 81. po redu izdanju Geneva International Motor Showa izložilo je golem broj od čak 170 svjetskih ili europskih premijera automobila. Jedna od najznačajnjih globalnih automobilskih predstava otvorila je vrata za čak 10 tisuća novinara, što ipak upućuje na izvjesnu medijsku recesiju u tranzicijskim državama. Manifestaciju je za posjetitelje otvorila Micheline Calmy-Rey, predsjednica švicarske konfederacije. Uz klasiku, dakle nove modele automobila koji koriste uobičajene motore, iznimna se pažnja posvećuje vozilima koja na različite načine doprinose ekološkoj stabilnosti planeta. Smješteni u posebni “zeleni paviljon”, 36 izlagača u pravilu nudi automobile s električnom varijantom pogona, no nemalo ih je koji do uobičajenog goriva dolaze i na alternativne načine, primjerice proizvodnjom biodizela. Kako bi se dodatno približili potencijalnim kupcima, u krugu Pallexpoa, velebnog ženevskog sajamskog centra, deset proizvođača omogućilo je posjetiteljima i kraće testne vožnje s 20 električnih automobila.
Vratimo li se 81. Ženevi, vrhunski glamur u svakom smislu pokazuje kako se ekonomska kriza ili pak događanja na sjeveru Afrike kod automobilskih proizvođača ni najmanje ne reflektiraju. Ono što je, uz silan glamur na koji su utjecali kako automobili tako i lijepe prezenterice, bilo indikativno, je silan rast kvalitete korejskih automobila. Bez pretjerivanja, KIA, Hyundai i Chevrolet, odnosno njihovi modeli Picanto, Rio, i40, te petvratno izdanje Cruzea bili su najveća iznenađenja. Jednostavno rečeno, “korejci” hvataju pozicije koje danas kvalitetom i ugledom zauzimaju “japanci”, a na mjesto novih povoljnih aduta dolaze – kineski automobili. Impresivno je djelovala i japanska izložba automobila na alternativne pogone, poglavito kod Mazde, Toyote ili Honde. U zoni rariteta svakako je najveća bila fascinacija s najnovijim uratkom Paganija, pomalo neobičnog naziva Huayra čija bi cijena, ako se ikad pojavi u Hrvatskoj iznosila – 12 milijuna kuna. Salon je u Ženevi otvoren do 13. ožujka a očekuje se da će ga razgledati oko 900 tisuća posjetitelja.
Četiri litre na 100 kilometara
Iako se kod europskih proizvođača uočava kretanje nekom srednjom, sigurnijom linijom, Renault je opet oduševio smjelošću konceptnih automobila, talijanski su se proizvođači silno hvalili kupnjom američkih brandova koji sada nose talijanske značke, a njemačka je automobilska industrija načinila još snažniji zaokret prema vozilima čija se potrošnja goriva kreće između 3 i 4 litre na 100 kilometara. Istaknimo još da su na modelskoj listi najviše pažnje privukli Citroen DS4, Opel Ampera, Lancija Y ili pak VW Golf Cabrio.
najnovije
najčitanije
Zadar
Okupljanje
Bivši učenici Pomorske škole veselo proslavili 45. godišnjicu mature: Ovo je rasadnik profesionalnog kadra
Novosti
antiratni pokret
Irski i švicarski studenti se pridružili valu prosvjeda protiv rata u Gazi
Nogomet
Englesko prvenstvo
Haaland zabio četiri od pet pogodaka Citya protiv Wolverhamptona, Gvardiol i Kovačić odigrali cijeli susret
Nogomet
Španjolsko prvenstvo
Barcelona izgubila kod Girone, Real Madrid i matematički osigurao novu titulu prvaka
Rukomet
1. HRL-Jug
Porazom završena sezona
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica bila je krcata Zadranima i turistima, pogledajte koga smo sreli
Zadar
BOKANJAC
ĐIR PO KVARTU (10) Bokanjac, selo na kraju grada: ‘Nitko ne vodi o nama računa, zatrpat će nas smećem…’
Županija
ŠTRAJK
VRTIĆ (NE)ĆE RADITI Štrajk najavljen 13. svibnja, Knez poručuje: ‘Ako im triba donit koji kolač, nek jave’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
UHVAĆEN PIJAN ZA VOLANOM S preko 2.50 promila u krvi vozio po Zadru, uhićen je
Zadar
uz blagoslov pape Franje