Mislimo da će USKOK i Državno odvjetništvo imati što “češljati” ako dođu u Croatia Zadar Line, rekli su sindikalni predstavnici i predstavnici radnika Croatia Zadar Linea koji već 11 godina čekaju na okončanje stečajnog postupka koji se odužio zbog sudskog spora s Čazmatransom
Želimo da se sudski spor s Čazmatransom što prije završi jer to blokira stečaj Croatije Zadar Line koji traje već 11 godina! Želimo da se Croatia Zadar Line kvalitetno privatizira, da se sačuvaju radna mjesta i da ostvarimo sva svoja zakonom zajamčena prava. Želimo da se svim radnicima isplate zakonom zajamčene otpremnine. Ovo je postala trakavica i gori smo od Bagata. Mislimo da će USKOK i Državno odvjetništvo imati što “češljati” ako dođu u Croatia Zadar Line, rekli su sindikalni predstavnici i predstavnici radnika Croatia Zadar Linea na jučerašnjoj konferenciji za novinare.
Krug vrijedan 50 milijuna kuna
Oni već 11 godina čekaju na okončanje stečajnog postupka koji je u blokadi zbog sudskog spora s Čazmatransom zbog tzv. kruga, odnosno zemljišta od oko 15 tisuća četvornih metara i vrijednog oko 50 milijuna kuna.
Okupljenim novinarima probleme tvrtke i njenih nekadašnjih zaposlenika iznijeli su Ive Števanja, glavni sindikalni povjerenik povjereništva sindikata prometa i veza Hrvatske Laurus d.o.o. Zadar, gdje trenutačno radi dio nekadašnjih zaposlenika CZL-a, Predrag Dušević i Ive Mičić, nekadašnji zaposlenici, kao i Vedran Uranija, pravni zastupnik SSSH.
Oni su protiv Čazmatransa podnijeli kaznenu prijavu zbog “zlouporabe položaja i ovlaštenja u gospodarskom poslovanju i sklapanja štetnih ugovora u svezi protuzakonite uknjižbe Čazmatrans d.d. u stečaju na nekretnine Croatia Zadar Linea u stečaju (tzv. ‘krug’), te u svezi protuzakonitih radnji u privatizaciji Croatia Zadar Linea u stečaju”.
U kaznenoj prijavi sindikalisti su naveli da je, prema njihovim saznanjima, Čazmatrans 1996. godine dokapitalizirala Croatia Zadar Line, ali ne u skladu sa zakonskim propisima. Temeljem takve dokapitalizacije, objasnili su, Čazmatrans se protivno zakonskim propisima uknjižio na nekretnine CZL-a, odnosno na tzv. krug, čija je vrijednost procijenjena na oko 50 milijuna kuna. Sindikalisti terete Čazmatrans da je protuzakonito upisana hipoteka na krug zbog, kako su naveli, navodnog duga od četiri milijuna kuna, premda je, tvrde sindikalci, taj dug nepostojeći zbog nezakonite dokapitalizacije. Zadarski Trgovački sud presudio je svojedobno u korist Čazmatransa pa je sadašnji stečajni upravitelj Frane Negro uputio žalbu Visokom trgovačkom sudu na koju se već dugo čeka odgovor. Zato su sindikalisti, pored kaznene prijave, poslali i požurnicu Visokom trgovačkom sudu te se nadaju da će to potaknuti brže rješavanje njihova slučaja.
Obavijestiti ministra Bošnjakovića
Pored Visokog trgovačkog suda sindikalisti planiraju o slučaju obavijestiti i samog ministra pravosuđa Dražena Bošnjakovića.
– Mislimo da sudu prilikom ovog postupka nije sve prijavljeno i da su iz Čazmatransa sudu dostavili lažne papire. Smatramo da je Čazmatrans nezakonito uknjižen na ‘krug’ i spremni smo ići i do Vlade ako bude potrebno, rekli su ogorčeni sindikalisti istaknuvši kako žele da se Croatia Zadar Lineu vrati ono što mu i pripada, a to je sporno zemljište površine oko 15 tisuća četvornih metara vrijedno oko 50 milijuna kuna, koje se nalazi u neposrednoj blizini Lidla na Jadranskoj cesti. Nekadašnji radnici i sindikalci jučer su iznijeli niz dokaza da je dokapitalizacija bila nezakonita.
– Čazmatrans je donio pet milijuna kuna za autobuse, što je napravljeno u sklopu dokapitalizacije tvrtke, a izvukli su 50 milijuna kuna, koliko vrijedi ‘krug’. Čak je i nekadašnji predsjednik Nadzornog odbora CZL Ivo Krabić napisao da je to bila nezakonita dokapitalizacija, a to je napisao i potvrdio kao prilog žalbi Visokom trgovačkom sudu, istaknuli su na konferenciji bivši zaposlenici CZL-a. Dodali su da je Čazmatrans uknjižbu na zadarski „krug” proveo na Općinskom sudu u Slavonskom Brodu, što je, prema njihovu mišljenju, također nelogično.
Sindikalisti smatraju da bi dobivanjem tog zemljišta tvrtka mogla vratiti sve dugove te nanovo započeti s radom. Inače, Croatia Zadar Line uz sudski spor ima i veliki dug za neisplaćene otpremnine za 100-tinjak nekadašnjih radnika, a koji iznosi oko 2 milijuna kuna.
Dok se ne završi sudski spor, radnici Croatia Zadar Linea privremeno su zbrinuti u tvrtki Laurus, gdje rade na određeno vrijeme i čekaju okončanje stečaja.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
ODLUKA VLADE
Hrvatska kupuje dvije mobilne brodice-ljekarne, ići će u teško dostupna područja
Košarka
Košarka
Lakersi otpustili trenera: “Bio je pakao sjediti na ovom stolcu”
Scena
EUROSONG
Baby Lasagni stigao paket HNS-a, kad ga je otvorio ovo je odmah morao isprobati
Nogomet
Druga ŽNL, 18. kolo
Sv. Mihovil u derbiju pobijedio Raštane i preuzeo prvo mjesto
Svijet
PROCJENA FRANCUZA
Gotovo 150.000 ruskih vojnika poginulo u Ukrajini
Županija
TRAGEDIJA U MORU
Đani Iglić o stradalom roniocu: ‘Bio je veliki profesionalac koji je znao sva pravila ronjenja’
Nogomet
UGODNO IZNENAĐENJE
Delegacija srpskog nogometnog saveza posjetila Josipa Skoblara u Privlaci: ‘Ove fotografije oživljavaju sjećanja’
Zadar
PU ZADARSKA
Zbog utrke u nedjelju pojačan promet i gužve, policija uputila preporuku vozačima
Zadar
SANACIJA KROŠNJI
Od ponedjeljka se zbog radova privremeno zatvara ova ulica u Zadru
Zadar & Županija
TOČKA NA I