Golema većina ispitanika prihvaća elektromobile ali uz cijenu ne višu od 15 tisuća eura
Automobilska društvena mreža, portal Automobilija.net, provela je istraživanje o spremnosti regionalnog tržišta na nadolazeće električne automobile. U istraživanju su sudjelovale 582 osobe, a dobiveni rezultati prikazuju jesu li kupci spremni na električna vozila, koliko su novaca spremni dati za njih i što očekuju od električnih vozila.
Prema rezultatima istraživanja, ugrubo se može reći da je tržište spremno na električne automobile prvenstveno zato što kupci očekuju da će se jeftinije voziti zbog visokih cijena naftnih derivata, no nisu spremni izdvojiti znatno veće novčane iznose u odnosu na vozila s konvencionalnim pogonom. Isto tako, rezultati pokazuju da je tržište ponajviše zabrinuto zbog neizgrađene infrastrukture za punjenje baterija električnih vozila i zbog mogućih poskupljenja električne energije nakon masovne komercijalizacije električnih vozila.
Na pitanje “Biste li kupili električno vozilo?”, 55 posto ispitanika odgovorilo je pozitivno, 11 posto ih ne bi nikad kupilo električno vozilo, a neodlučno ih je 34 posto. Zanimljivo je da bi čak 76 posto ispitanika izdvojilo najviše 15.000 eura za novo električno vozilo, a samo ih samo 21 posto tvrdi da bi dalo do 30.000 eura a zanemarivih 3 posto ispitanika je spremno dati više od 30.000 eura za novo električno vozilo. Nespremnost tržišta za plaćanje viših cijena vozila samo zbog nove vrste pogona potvrđuje i pitanje “Jeste li spremni dati znatno veći iznos za električno vozilo u odnosu na vozila s konvencionalnim pogonima?”, na koje je čak 66 posto ispitanika odgovorilo da nije, dok ih je samo 7 posto spremno platiti znatno više da bi se vozili na električnu energiju.
Samo 16 posto ispitanika je izrazilo spremnost na plaćanje najma baterije proizvođaču uz trajnu fiksnu mjesečnu naknadu. Odgovor koji bi trebao zabrinuti proizvođače električnih vozila vezan je za autonomiju električnih vozila, jer gotovo 50 posto ispitanika očekuje najmanje 500 kilometara autonomije s jednim punjenjem baterije. Čak 71 posto ispitanika je zabrinuto zbog neizgrađene infrastrukture za punjenje baterija električnih vozila, dok ih je nešto manje, preciznije 62 posto, zabrinuto zbog mogućeg poskupljenja električne energije u slučaju masovne komercijalizacije električnih vozila.
Kako neke europske zemlje daju novčane poticaje i porezne olakšice na kupnju novih električnih vozila, a ni jedna zemlja naše regije niti ne razmišlja o tome, 52 posto ispitanika smatra da je to zato što ih država i na taj način želi dodatno financijski opteretiti, dok ih 32 posto smatra da je to posljedica nemara. Samo 32 posto ispitanika je zabrinuto zbog naknadne prodaje rabljenog električnog vozila i mogućih velikih gubitaka vrijednosti, dok je 56 posto ispitanika zabrinuto što jeftiniji nespecijalizirani auto-servisi nemaju iskustva u popravljanju električnih vozila.
Od nadolazećih električnih i električno-hibridnih vozila čija komercijalizacija započinje tijekom 2011. godine, tržište najviše interesa pokazuje za Opel Amperu koju želi 24 posto ispitanika, a drugi najtraženije električno vozilo je Volvo C30 Electric koji je osvojio 10 posto ispitanika, slijede još i Chevrolet Volt za kojeg bi se odlučilo 7 posto te Renault Fluence Z.E. sa 6,5 posto ispitanika.
Više informacija i sve detalje provedenog istraživanja može se pogledati na adresi: http://www.automobilija.net
najnovije
najčitanije
Zadar
nadbiskup kod gradonačelnika
U Maloj vijećnici predbožićni susret predstavnika Nadbiskupije i Grada
Hrvatska
tračak božićne radosti
DRUGI BOŽIĆ BEZ MAME Djed Božićnjak razveselio troje djece koja su u tragediji na Viru izgubila majku
Hrvatska
vremenska prognoza
KIŠA, BURA, JUGO Pogledajte kakvo nas vrijeme čeka do Božića
Zadar
Jutarnja misa
Katedrala sv. Stošije puna vjernika već od ranog jutra: “Ne može biti ljepšeg početka dana od zornice”
Svijet
Popularno mjesto
Pristup Fontani di Trevi turistima se od veljače naplaćuje dva eura
Zadar
U 69. godini
Preminuo omiljeni profesor i pedagog Obrtničke škole Gojka Matuline
Županija
Zlatna Luka
Vijeće smijenilo direktoricu s kojom je sukošanski načelnik bio zadovoljan, evo tko ju je naslijedio
Zadar
Prihvaćena ostavka
Ravnateljica DV Radost Larisa Pavlović-Petani razriješena na vlastiti zahtjev
Hrvatska
Teške ozljede
Sudanci stradali pri pokušaju ulaska u Hrvatsku, morali im amputirati noge
Zadar & Županija
pp pag