Amperu karakterizira sustav koji bismomogli definirati kao sinergiju električnog i hibridnog automobila, što mu omogućava produljeni doseg. Cijena od 42,9 tisuća eura
Kad je Opel u pitanju era električne mobilnosti upravo je počela jer se počelo primati predbilježbe za kupnju Ampere. Nažalost da Ampera uistinu postane stvarnost morat će se čekati još godinu dana jer se prve isporuke očekuju tek u zadnjem kvartalu 2011. godine.
No, ono što je mnogo važnije činjenica je kako se u slučaju Ampere radi o prvom europskom električnom automobilu s mogućnošću produljenog dosega. Što to znači? Produljeni doseg znači da Ampera osim 16 kWh snažne litij-ionske baterije ima i jedinstven sustav električnog pogona koji produljuje njen doseg. I premda pruža sve prednosti električnih vozila s tehnološki najnaprednijim baterijama, kao što je nepostojanje ispušnih plinova odnosno nulta emisija, inovativna Ampera nema i tipične nedostatke takve vrste vozila, primjerice ograničen doseg ili dugotrajno punjenje velike baterije za vrijeme kojega je automobil neupotrebljiv. Sve to čini peterovratnu Amperu za četiri putnika prvim električnim automobilom u Europi koji daje vlasnicima slobodu vožnje kada god žele, kamo god žele, bez brige o tome hoće li zapeti na cesti s – praznom baterijom.
S druge strane, velike su šanse da kompaktna Ampera koju k tome krasi i vrlo atraktivni izgled, zahvaljujući cjenovnoj politici ima relativno dobre šanse za tržišni uspjeh. Proizvođačka preporučena maloprodajna cijena za cijelu EU za osnovni model počinje od 42.900 eura. Tu moramo naglasiti da se slična cijena može očekivati i u Hrvatskoj jer, ma koliko nas “krasi” jedan od najviših PDV-a u Europi, po našem zakonu na električne se automobile ne plaća trošarina. K tome paketi opreme razlikovat će se ovisno o tržištu, pa su moguće i dodatne razlike u cijeni.
Ampera sobom donosi i jš neke posebitosti. Neki od Opelovih konkurenata odlučili su podijeliti svoju ponudu električnih automobila na dva dijela: formirali su osnovnu cijenu za automobil te leasing za bateriju. Ovo čini cijenu naizgled povoljnijom jer u nju nije uključen leasing baterije. Međutim leasing baterije se plaća u mjesečnim obrocima kroz nekoliko godina, tako da je ukupna vrijednost otprilike jednaka cijeni koja uključuje vozilo s baterijom.
Opelova cjenovna politika uklanja svaku zabunu time što se navodi ukupna cijena za automobil i bateriju. Ampera je električni automobil koji može nesmetano raditi pod cijelim nizom klimatskih uvjeta. Pogoni je struja u svakom trenutku i pri svim brzinama. Za putovanja od 40 do 80 km, Amperu pogoni električna energija pohranjena u 16 kWh litij-ionskoj bateriji. Dok vozi na struju iz baterije, Ampera ne emitira nikakve štetne plinove i ne troši ni kapi benzina.
Nezavisno istraživanje pokazalo je da se oko 80 posto Europljana vozi manje od 60 kilometara dnevno tako da će Ampera odgovarati njihovim potrebama. Kada se Amperina baterija isprazni, može se napuniti u tri sata ukapčanjem u standardnu 220-voltnu utičnicu. Budući da se baterija tako brzo puni, Ampere će vjerojatno gotovo čitavo vrijeme voziti upravo napajane baterijom.
U slučaju potrebe za dužim putovanjem, benzinski motor-generator će bezbolno produljiti ukupan vozni doseg na preko 500 kilometara kada je na raspolaganju pun rezervoar. Ova tehnologija produljenja dosega znači da je Ampera pogodna za svakodnevno obiteljsko korištenje bez ikakvih briga.
Amperu krasi i stil Opelove nove dizajnerske filozofije: izražena rešetka hladnjaka, istaknut Opelov znak i prednja svjetla u obliku bumberanga. Svaki element Ampere dizajniran je i analiziran kako bi bio učinkovit, čineći Amperu jednim od najaerodinamičnijih i energetski najučinkovitijih vozila na tržištu.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Max. brzina: 161 km/h Doseg na bateriji: 60 km Ukupan doseg: 500 km Dimenzije d/š/v: 4.404/1.798/1.430 Međuosovinski razmak: 2.685 mm Prtljažnik: 301 l Baterija: Litij-ionska 16 kWh Električni pogon – snaga: 150 KS Okretni moment: 370 Nm
REZERVACIJE
Kupci koji žele rezervirati Amperu mogu se registrirati na web-stranici www.opel-ampera.com te postati “ePioniri ” – primati ekskluzivne novosti i osvojiti testnu vožnju ovog električnog automobila. Osim toga, bit će prvi koji će imati mogućnost posjedovati prvi europski praktični obiteljski električni automobil.
najnovije
najčitanije
Zadar
Okupljanje
Bivši učenici Pomorske škole veselo proslavili 45. godišnjicu mature: Ovo je rasadnik profesionalnog kadra
Novosti
antiratni pokret
Irski i švicarski studenti se pridružili valu prosvjeda protiv rata u Gazi
Nogomet
Englesko prvenstvo
Haaland zabio četiri od pet pogodaka Citya protiv Wolverhamptona, Gvardiol i Kovačić odigrali cijeli susret
Nogomet
Španjolsko prvenstvo
Barcelona izgubila kod Girone, Real Madrid i matematički osigurao novu titulu prvaka
Rukomet
1. HRL-Jug
Porazom završena sezona
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica bila je krcata Zadranima i turistima, pogledajte koga smo sreli
Zadar
BOKANJAC
ĐIR PO KVARTU (10) Bokanjac, selo na kraju grada: ‘Nitko ne vodi o nama računa, zatrpat će nas smećem…’
Županija
ŠTRAJK
VRTIĆ (NE)ĆE RADITI Štrajk najavljen 13. svibnja, Knez poručuje: ‘Ako im triba donit koji kolač, nek jave’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
UHVAĆEN PIJAN ZA VOLANOM S preko 2.50 promila u krvi vozio po Zadru, uhićen je
Zadar
uz blagoslov pape Franje