Foto: Zvonko KUCELIN
Druga ključna faza, jer nakon nje će se moći pristajati u Gaženici, trba krenuti već u veljači 2010. godine – Pred Zadrom je i redefiniranje atraktivnog akvatorija Jazina od Maraske do Istarske obale
Radovi teku punom parom i ovog trenutka čak smo i ispred planiranih rokova s količinom izvedenog posla, a i sve dalje pripreme teku normalno i na vrijeme, kazao nam je Ivica Burić, ravnatelj Lučke uprave Zadar vrlo zadovoljan aktivnostima na najkrupnijem i najskupljem razvojnom projektu u Zadarskoj županiji ovog trenutka.
Riječ je o takozvanoj prvoj fazi projekta koja podrazumijeva ogromno nasipavanje i izradu sekundarnog lukobrana.
Prva faza vrijedna je 43 milijuna eura, a radove koji su započeli u svibnju 2009. godine i trajat će do svibnja 2010. godine, izvodi austrijska građevinska tvrtka Strabag s kooperantima.
Na dvadest hektara površine predviđene za nasipanje bit će do kraja posla dovezeno ukupno 1,800.000 kubika materijala.
Druga bi od ukupno tri faze projekta, prema Burićevim riječima, trebala krenuti u veljači 2010. godine i na to se odnosi njegova rečenica da pripreme svih sljedećih aktivnosti teku uredno. Ovim dijelom projekta izgradit će se obala i cijela kopnena infrastruktura – ceste, parkirališta, čekališna mjesta, cjevovodi.
Dakle završetkom te faze i ne čekajući treću, već će biti moguće korištenje luke u namjene za koje se gradi.
Završetkom nove luke Zadar cjelokupni će se trajektni promet s Poluotoka preseliti u Gaženicu, koja će biti osposobljena za istodobnu mogućnost ukrcaja i iskrcaja putnika sa šest trajekata na obalnim linijama dužine 50 do 150 metara. Nova luka Zadar imat će i mogućnost prihvata tri broda na međunarodnoj ili obalnoj plovidbi dužine 150 do 200 metara te tri broda na kružnim putovanjima dužine 250 do 300 metara, uz mogućnost prihvata RO-RO brodova na istim gatovima.
U trenutku kada se propituju pa i otkazuju mnoge javne investicije zadovoljstvo je Zadrana da s ovom problema nema. Također, kad se razmatraju pritužbe iz Europe na naše javne nabave, ovdje valja kazati da međunarodni subjekti jednako našima odlučuju o svakom natječaju s obzirom da je riječ o sredstvima Europske investicijske odnosno Njemačke razvojne banke. To proces usporava, ali odbacuje njihove primjedbe na način izbora izvođača.
Pred Zadrom je i osmišljavanje budućnosti postojećeg dijela luke, odnosno sadašnje trajektne luke u Jazinama. U tome je mnogo ideja, a najrealnija koja bi trebala redefinirati čitav akvatorij Jazina od zgrade Maraske do Istarske obale, kao kombinaciju megamarine, pristaništa za domicilne brodice, ali i šetališta, barova, restorana i drugih sadržaja kojim bi se maksimalno iskoristio ovaj ogroman predio, mora sada osim nekoliko barova i kafića te Tankerkomercove marine slabo korišten. To će tražiti i redefiniranje nefunkcionalnog zadarskog mosta i niz drugih poteza, a događa se u vrijeme kada gradska blagajna ne obiluje sredstvima niti se nada većem prilivu.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Bundesliga
Andrej Kramarić postigao dva pogotka u porazu Hoffenheima kod Bochuma
Nogomet
Španjolsko prvenstvo
Real Madrid pobjedom u San Sebastianu napravio još jedan korak prema naslovu prvaka
Ostali sportovi
ATP Madrid
Borna Ćorić je doživio težak poraz od Zvereva i ispao u drugom kolu Madrida
Moda
zadarski concept store
[FOTO] Tiramol proslavio 10. rođendan. Sana Baraba: ‘Na rubu sam suza od sreće’
Ostali sportovi
Fair play vrijedan nagrade
Odbojkaši Medicinske škole Ante Kuzmanića ispravili suca na svoju štetu
Nogomet
Nogometaš iz Vrane
Ante Zurak nakon nogometne karijere ‘ušao’ u poljoprivredne vode: ‘Ovo mi je puno manje stresnije…’
KK Zadar
POVIJESNA UTAKMICA
ČUVENA POBJEDA ZADRA Pogledajte video od kojeg ćete se naježiti: ‘Posebnija je od drugih…’
Županija
EDUKACIJA I INTEGRACIJA
Radnici iz Filipina i Nepala čine 10 posto zaposlenih u Cromarisu: ‘Posao je izvrstan, jako mi se sviđa…’
Moda
zadarski concept store
[FOTO] Tiramol proslavio 10. rođendan. Sana Baraba: ‘Na rubu sam suza od sreće’
Zadar
zatvaranje cesta