Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Ovogodišnju su jesen obilježili brojni kišni dani popraćeni jakim jugom i hladnoćom, a upravo je takvo vrijeme najveći neprijatelj otočanima zadarskog arhipelaga. Nije novost da su otočani zbog vremenskih neprilika odsječeni od kopna, no ovog su vikenda bili »ostavljeni na cjedilu« jer trajekti i katamarani nisu vozili iako je došlo do poboljšanja vremena.
Naime, u Zadru su se nalazili stanovnici otoka Iža koji se, zbog upornog odgađanja plovidbe od strane Jadrolinije, nisu mogli vratiti svojim kućama. S Iža se po putnike u Zadar vlastitom brodicom otisnuo predsjednik Mjesnog odbora Veli Iž Siniša Kulišić i na taj način pokazao da je mala brodica od 7 metara, izgleda, izdržljivija od trajekta od 116 metara.
Ljuti otočani o ovom su problemu obavijestili i Otočni sabor, čiji nam je predsjednik Denis Barić izrazio nezadovoljstvo radom Jadrolinije.
– Često se suočavamo s problemima zbog vremenskih uvjeta. No, ono što je najgore je neisplovljavanje trajekta u situacijama kada vremenski uvjeti to dozvoljavaju. Zadnji takav primjer bio je ovog vikenda kada je s otoka Iža privatna brodica došla po ljude u Gaženicu, a trajektne linije nisu htjele isploviti.
To je do zapovjednika, on donosi konačnu odluku može li trajekt isploviti ili ne, a u ovom konkretnom slučaju su vremenski uvjeti bili prikladni za plovidbu. Poboljšanje vremena moglo se vidjeti i po raznim meteorološkim aplikacijama i stranicama, izjavio je Barić.
S najvećim problemima suočavaju se stanovnici pučinskih otoka koji dnevno imaju jednu trajektnu liniju.
– Najviše problema imaju pučinski otoci s jednodnevnim linijama trajekta, a katamarani i brodovi ne voze po velikom vjetru. Dakle, oni po nekoliko dana ostaju bez kontakta s kopnom, a samim time je upitno i snabdjevanje otočana.
Ovo je jedna velika pljuska državnom brodaru – trajekti na pojedinim linijama ne voze, a otočani sami sa svojim malim brodicama dolaze na odredišta po putnike. Ovo se u posljednje vrijeme dogodilo i na zadarskom i na splitskom području. Ako mogu brodice, onda pogotovo mogu i trajekti, rekao je Barić te istaknuo potrebu za kvalitetnijim i otpornijim trajektima.
– Uskoro će se raspisati natječaji za trajektne linije, a brodari bi se trebali potruditi da na određena plovidbena područja dođu kvalitetniji i otporniji trajekti koji bi bili adekvatni za probijanje ovakvih valova, juga i bure, zaključio je Barić.
Iz Jadrolinije je stiglo priopćenje, međutim, bez odgovora na pitanje zašto trajekti i katamarani ne plove ako vremenski uvjeti to dopuštaju.
– Radi vremenskih neprilika u prekidu je linija koju navodite, kao i brojne druge na tom području koje održavaju uz Jadroliniju i ostali brodari. Stanje se prati kontinuirano i linije uvode čim vremenske prilike omoguće. Jadrolinijini pomorci daju sve od sebe kako bi održali svakodnevnu povezanost otoka s kopnom, stoji u priopćenju.
najnovije
najčitanije
Zadar
PREČKA ULICA
Palo stablo na automobile, vatrogasci i policija na terenu
Županija
VIŠE TISUĆA LJUDI
[FOTO] Nikad masovnija proslava Praznika rada na Viru
Hrvatska
PORUKA ZA PRAZNIK RADA
Novosel: Tražimo kvalitetnu politiku plaća i plaćanje prekovremenog rada
Nogomet
Slučaj Diarra
Sud Europske unije donio je odluku koja bi mogla izazvati velike promjene u FIFA-inim pravilima o transferima
Zadar
JUG ITALIJE
[FOTO] Zadarski hodočasnici posjetili svetište blaženog Jakova Zadranina
Zadar & Županija
BOGAT PROGRAM
Ne znate gdje za Praznik rada? U Zadarskoj županiji organizirano niz prigodnih događanja
Scena
ČLAN SASSUOLA
OSVOJIO MNOGE JEDNOSTAVNOŠĆU: Reprezentativac Martin Erlić u sretnoj je vezi sa Zadrankom
Zadar
CIJENE SLADOLEDA
Pogledajte kako se kreću cijene kuglice sladoleda na Poluotoku: ‘Možda je to malo puno dati za sladoled…’
Zadar
POTREBA ILI TREND
U Zadru raste broj igraonica i rođendaonica za dječje proslave
Zadar & Županija
PROPALI POGON