Petak, 3. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Josip Stulić

Zadarska županija napokon istinski postala odredište premium turizma

Autor: Nikolina Lucić

09.10.2023. 16:47
Zadarska županija napokon istinski postala odredište premium turizma

Foto: Vedran Karuza



Elizabet Roža iz Falkensteiner grupacije prisjetila se početaka poslovanja grupacije u našoj regiji, kazavši kako je Zadarska županija win- win regija za turističku industriju.


– Falkensteiner se u zadnje dvije godine odlučio reorganizirati i povezati s lokalnom zajednicom, kako bi se mogli dalje kvalitetnije razvijati. Radimo na diversifikaciji portfelja i podizanju kvalitete naše trenutne ponude i infrastrukture. Ovo nam je odlična prilika da se bolje povežemo s destinacijom, jer naši su gosti naša obitelji i investitori u našu kvalitetu, pojasnila je Roža, kazavši kako je lojalne goste Falkensteiner grupacije bilo lako i prirodno provući u Zadarsku županiju.





– Nakon korone mnogi su te turisti zapravo “obvezali” probati nešto novo i dosada im nepoznato. Nije riječ samo o sadržaju već i njegovu stvaranju, a kasnije i konzumaciji. Održivo je novo normalno, jer ne traže to samo gosti, već i lokalna zajednica i naši zaposlenici, poručila je Roža.


Josip Stulić iz AWAZE grupacije za najam privatnog smještaja, poručio je kako je zadarska županija i cijela Dalmacija zapravo napokon istinski postala odredište premium turizma. No, postavlja se pitanje da li se dosegla gornja granica koju destinacije mogu izdržati.


 


– Avio-gosti nisu redovito gosti niske platežne moći. Ryanair se tu često stigmatizira kao promicatelj masovnog turizma. Zadarska je županija po svom portfelju dobro strukturno pozicionirana, ali bi mogli povećati svoj apsolutni volumen, kazao je Stulć, pojasnivši kako gosti koji borave u luksuznim vilama ne čine vršno opterećenje na destinaciju, kao oni koji borave u apartmanima u Zadru i priobalnim destinacijama.


– Sindrom “overpricinga” prisutan je na cijelom Mediteranu. Razlika nema, ali ima ih u postotku povećanja, gdje je hrvatska prednjačila sa oko 15 posto višim cijenama, do su Španjolska, francuska i Italija bili na oko 10-ak posto, što su strani mediji primijetili i prenijeli ih svojim javnostima. Hrvatska je tako označena kao iznimno skupa destinacija, što nije točno. Istina je da smo bili skuplji od vrijednosti koju su gosti mogli dobiti za potrošen novac. Zato ćemo sada i krenuti sa savjetovanjem vlasnika o tome koliko je povećanje cijena potrebno za povećanje prihoda uz zadržavanje prometa na visokoj razini, pojasnio je Stulić, kazavši kako gosti na raspolaganju imaju veliki zbor destinaciji.


– Uz pametno upravljanje destinacijom stvaramo dodatnu vrijednost i elemente ponude koja ranije u Hrvatskoj nije bila prisutna. Ona će generirati goste više kupovne moći. Nama hotelski lanci nisu konkurencija. Sinergija između naše dvije industrije, kao i visoka kvaliteta kamping i nautičkog turizma može biti samo bolja za nas, jer će nas lakše prepoznati gosti koji zapravo traže luksuzni smještaj u vilama, rekao je Stulić, prisjetivši se poslovanja u vremenu pandemije.