Subota, 20. srpnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

30 C°

Konferencija Zadarskog lista

[FOTO] Tonči Glavina: Luksuz je i prostor, vrijeme i usluga

Autor: Ana Šarić Fric

09.10.2023. 11:15
[FOTO] Tonči Glavina: Luksuz je i prostor, vrijeme i usluga

Foto: Luka Jeličić

Zadarska regija trenutno se nalazi na prekretnici, gdje s jedne strane stoji masovni kupališni turizam, koji je desetljećima bio osnovica naše turističke ponude, dok ona u zaleđu praktički nije niti postojala. S druge je strane pak moderan pogled na putovanja i turističke trendove, koji teži spajanju svih najboljih karakteristika, proizvoda i baštine naše regije u specifičan visokokvalitetni turistički proizvod. No, da bi se on mogao realizirati, do zaokreta mora doći na razini cijele regije, kako poslovno, tako i osjećajno jer ništa se ne događa preko noći i na prečac.


Zadarskoj se županiji, a i Zadru kao najvećem urbanom središtu, već godinama spočitava manjak smještajnih kapaciteta najviše kategorije u hotelskom smještaju, što se često ističe kao najvažnija kočnica daljnjem razvoju premium turizma u našoj regiji. Od početka pandemije koronavirusa industrija bilježi brojne promjene u trendovima i potrebama turista, koji sve češće od svog odmora traže bijeg u luksuz, koji prati i cijela lepeza različitih aktivnosti, programa i malih izleta.


Upravo se o potencijalima razvoja luksuznog turizma u našoj regiji raspravlja na današnjoj konferenciji Zadarskog lista. Brojni govornici, stručnjaci iz poduzetničkog i političkog sektora raspravljaju o potencijalima razvoja luksuznog turizma u našoj regiji, crnim točkama i inovacijama kojima se kotač može okrenuti u korist posjetitelja veće kupovne moći, koji u destinaciji prosječno ostaju duže, troše više i putuju izvan same destinacije.


Na konferenciji sudjeluju Tonči Glavina, državni tajnik Ministarstva turizma i sporta, Božidar Longin, župan Zadarske županije, Branko Dukić, gradonačelnik Grada Zadra, Ankica Kruljac, predsjednica Uprave, Novi list d.d., Mihaela Kadija, direktorica, Turistička zajednica Zadarske županije, Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam i Službe za komunikacije i marketing pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, Goran Ražnjević, predsjednik Uprave, Ilirija d.d., Elizabeta Roža, Regional Marketing Lead SEE, Falkensteiner Hotels & Residences, Josip Klišmanić, direktor, Zračna luka Zadar, Dino Martinović, direktor marketinga, Stanić Beverages d.o.o., Josip Stulić, AWAZE europska turistička grupacija za najam privatnog smještaja.


Foto


Konferencija Zadarskog lista "Potencijali luksuznog turizma Zadarske županije"


avatar

Snimio: Luka Jeličići, Vedran Karuza


09.10.2023. 12:51



























Galerija

Foto: Luka Jeličići, Vedran Karuza


 


U ime organizatora okupljenima se obratila Ankica Kruljac istakuvši kako je Zadar baš pravo mjesto za ovu temu jer je Zadarska županije perjanica nautičkog turiuma, koji je samo dio luksuznog turizma.


– Svi znamo da je turizam jedna od najvažnih grana i zato sve ponude koje idu u smjeru luksusnog turzima stvaraju i nove turiste koji traže nešto novo, bolje i kvalitetnije. Naša destinacija mora biti upravo takva da im ponudi nešto više. Imamo prirodna bogatstva, ali trebamo težiti i razvoju bogate gastro ponude. Danas će nam sudionici reći kako se radi na premium ponudi, kako su postigli dobre rezultate i koji su planovi za daljni rad, rekla je Kruljac.



Gradonačelnik Branko Dukić staknuo je kako je ovo dobro ciljan termin održavanja konferencije s obzirom na završetak glavnog dijela turističke sezone i početak priprema za onu iduću.


– A ova je bila itekako uspješna gledajući turističke statistike – sa zadnjim danom rujna broj ostvarenih noćenja premašio je onaj iz 2019. godine, a kako vidimo, turisti nam i dalje dolaze. Pritom, jako je važno istaknuti kako se produžuje i vrijeme njihovog boravka u Zadru što ukazuje kako naš proizvod nudi sve raznovrsniju i privlačniju ponudu. Zadar se odredio kao destinacija koja teži visoko kvalitetnom i cjelogodišnjem turizmu, a zadarska ponuda na turističkom tržištu svake nove sezone to i dokazuje. U proteklom razdoblju fokus nam je bio na diferencijaciji zadarskog turističkog proizvoda, pristupačnosti destinacije, obnovi spomeničke i kulturne baštine, izgradnji javnih sportskih i kulturnih sadržaja, komunalne infrastrukture, digitalizacije i uređenju javnih prostora, konačno na atrakcijama koje jamče doživljaj i iskustvo posjetitelja jer upravo ekonomija doživljaja izravno utječe na formiranje visoko kvalitetnih, možemo reći i luksuznih, turističkih proizvoda, istaknuo je gradonačelnik Dukić.


Župan Longin u svom je govoru istaknuo kako je već općepoznato da je turizam najjača gospodarska grana Zadarske županije, međutim treba nastaviti pronalaziti način kako turizam učiniti boljim, a naglasio je i gradnju dva luksuzna hotela koji će sasvim sigurno poboljšati ponudu županije.


– Održivost i dugoročnost ključni su pojmovi za sve gospodarske aktivnosti pa tako i one u sektoru turizma. Brza i laka zarada ni u kom slučaju ne mogu se svesti pod taj nazivnik. Stoga je važno dobro strateško planiranje kako bi od turizma imali jaku, održivu i otpornu te inovativnu gospodarsku granu. Ono što je nužno stvoriti kao nadgradnju jesu smještajni kapaciteti što više kategorije te jednako tako što kvalitetnija gastronomska ponuda. U Zadarskoj županiji, nažalost, tek je četrdesetak kuća za odmor s pet zvjezdica, a i broj hotela je vrlo mali. To je ono što se mora promijeniti ukoliko želimo podići razinu našeg turističkog proizvoda u cjelini, rekao je župan Longin dodavši kako ga veseli što vrlo dobro napreduje gradilište budućeg hotela Hyatt Maraska u Zadru, ali i najava koju smo čuli na Danu Općine Preko da uskoro kreće gradnja novog hotela u Preku koji će djelovati u sklopu grupacije Hilton, rekao je Longin.



Državni tajnik Tonči Glavina okupljene je pozdravio u ime ministrice Nikoline Brnjac istaknuvši kako je ovo period izrazito važnih aktivnosti za turistički sektor, privatni i javni.


– Ovog se tjedna po prvi put čita prijedlog novog Zakona o turizmu u Hrvatskom saboru, koji će se, nadamo se, usvojiti do kraja godine, staviti točku na i cjelovitog reformskog procesa koju radimo još od prošlog mandata, tj. čak sedam godina, kako bi promijenili njegovu percepciju i budućnost. U sljedećih će se deset godina tako kroz reformske mjere i rekordne ulaganja cjelokupna industrija okrenuti održivijem turizmu, što u infrastrukturnom, što u kreativnom pogledu, kazao je Glavina, poručivši kako će svi dionici turističke industrije biti svjesni budućnosti turizma i njihove uloge u ostvarenju kvalitetnog turizma. Glavina je također istaknuo kako smo kao turistička zemlja posljednjih 20-ak godina bili najviše usmjereni na rast svih kapaciteta i dijelova industrije, a osvrnuo se i na Zadar i Zadarsku županiju.


– U Zadru je na primjer učinjen značajan iskorak u zaštiti i očuvanju kulturne baštine, kako bi se isti mogli bolje i kvalitetnije turistički predstaviti, naravno uz iskorak ka turizmu više vrijednosti u pogledu infrastrukturne izgradnje. Manje turistički razvijen dio županije daje nam priliku da stvorimo dodatnu vrijednost koja je trenutno tražena na tržištu. Luksuz je i prostor, vrijeme i usluga. Zadarsko je zaleđe u posljednjih 10 – ak godine eno -gastro raj, poručio je državni tajnik, dodavši kako u zaleđu vlada simbioza između turističke destinacije i drugih proizvodnih i industrijskih grana koje se na njega naslanjaju.