Srijeda, 15. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

25 C°

VAŽNO TRŽIŠTE

Zadarska regija sve privlačnija austrijskim gurmanima i putoholičarima

Autor: Nikolina Lucić

26.04.2023. 15:32
Zadarska regija sve privlačnija austrijskim gurmanima i putoholičarima

Foto: TURISTIČKA ZAJEDNICA ZŽ/FILIP BRALA



Da nas ovo ljeto očekuje rekordna turistička sezona veće je više puta istaknuto. No, oni koji bi mogli biti predvodnicima toga turističkog uspjeha ove godine, su Austrijanci, nadaleko poznati kao ljubitelji putovanja koji se ne libe trošiti.


U to smo se uvjerili na nedavnom predstavljaju gastronomije i vina Zadarske županije u režiji Turističke zajednice Zadarske županije i renomiranog austrijskog časopisa za hranu, vina i putovanja – Falstaffa, koji su u strogom centru Beča pripremili bogati stol najbolje dalmatinske spize i vina.


Zadar u srcu Beča


A, da će Austrijanci ove godine nahrupiti na našu obalu potvrdila nam je i Mihaela Kadija, direktorica TZ- a Zadarske županije, istaknuvši kako su upravo Austrijanci na visokom drugom mjestu po brojnosti od početka godine, a zadarska se regija može pohvaliti i kao treća najpopularnija koju Austrijanci biraju za odmor u Hrvatskoj.




– Osim po brojnosti i učestalosti putovanja, Austrijanci su poznati kao avanturisti i istraživači. Samo su u travnju ostvarili 22 tisuće noćenja, a brojke rastu iz dana u dan. Austrija je tržište koje raste iz godine u godinu, a ovakva su druženja prilika da urbanu klijentelu novim motivima ponukamo na dolazak u Zadarsku županiju, istaknula je Kadija i dodala kako je Falstaff njihov dugogodišnji partner u promociji i prezentaciji regije.


– Promoviramo se kroz autentične proizvode kao cjelovita destinacija. Falstaff je digitalni medij broj jedan za gurmane i putoholičare i ima veliki utjecaj u stvaranju, promociji i praćenju turističkih trendova, istaknula je Kadija.


Predstavljanje Zadarske županije kao turističke destinacije kroz eno-gastro doživljaj privuklo je brojnu publiku sačinjenu od predstavnika medija specijaliziranih za putovanja, te hranu i vino, turističkih i eno-gastro profesionalaca, kao i široke gurmanske publike.


Cilj je bio predstaviti Zadarsku županiju kao regiju punu okusa, u kojoj sunce i more stvaraju vrhunske proizvode, a ljudi jela i pića iznimnih i uzbudljivih okusa. Okosnicu događanja činile su pomno odabrane brendirane eno-gastro postaje koje su provele uzvanike na uzbudljivo putovanje kroz Zadarsku županiju.


– Oduševljeni smo odazivom na ovo događanje koje smo upriličili kako bi se turistički, ali posebice eno-gastronomski predstavili biranoj publici na tržištu Austrije, jednom od naših ključnih emitivnih tržišta. Imamo veliki potencijal privući još više gostiju veće platežne moći u pred i posezoni upravo našom eno-gastronomijom, njenom tradicijom i proizvodima. Stoga smo se odabranoj publici predstavili kao destinacija održivog turizma, dobre hrane i sjajnih proizvoda, a zanimanje koje su uzvanici pokazali, svakako će doprinijeti pozicioniranju naše regije kao vrlo privlačne destinacije gurmanima i ljubiteljima putovanja, naglasila je Kadija.


Foto: TURISTIČKA ZAJEDNICA ZŽ/FILIP BRALA


Hrvatska i Austrija se vole


A o važnosti i potencijalima austrijskog tržišta te navikama i motivima austrijskih turista razgovarali smo i s direktorom Predstavništva HTZ-a u Austriji Branimirom Tončinićem, koji je istaknuo kako Austrijanci još uvijek nadoknađuju manjak putovanja prouzrokovan pandemijskom izolacijom.


– Intenzitet potražnje za putovanjima i godišnjim odmorima čak je i veći nego u godinama prije pandemije. Hrvatska je inače, nakon Italije, druga najtraženija destinacija na austrijskom tržištu. No, medijalno se čak ističe da rastemo u potražnji, jer je trenutačan ritam najava, bukinga i realizacija veći neko 2019. godine, pojasnio je Tončinić i naglasio kako u normalnim uvjetima Austrijanci putuju tri do četiri puta godišnje.


– Bez obzira na visoku inflaciju koja je prisutna u austrijskom gospodarstvu te energetsku i krizu u Ukrajini, želja za putovanjima ne opada i raste im proračun za putovanja, naglasio je Tončinić i skrenuo pozornost na činjenicu da austrijski turisti od odmora traže puno više od sunca i mora.


Foto: TURISTIČKA ZAJEDNICA ZŽ/FILIP BRALA


Ulazak Schengen


– Kad se zagrebe ispod površine, vidi se da, iako im je sunce i more u ljetnoj sezoni važno, Austrijanci traže cjelovit odmor i nezaboravno iskustvo destinacije. Putuju obiteljski, traže kvalitetne programe i mnoštvo zabave. Motivira ih upoznavanje novih destinacija i mentaliteta, tako da plažni turizam uvijek kombiniraju s upoznavanjem kulturno-povijesnih i eno-gastronomskih osobitosti destinacije, istaknuo je Tončinić i dodao kako su im lokalni običaji i hrana visoko na ljestvici prioriteta, zbog čega je upravo eno-gastro prezentacija, tj. živa tradicija, savršen način da se još više Austrijanaca privuče u Hrvatsku.


– Što se tiče Zadarske županije, regija je to koja unazad nekoliko godina kontinuirano raste i u dolascima i u noćenjima. Nakon Istre i Kvarnera, Zadarska je regija treća po popularnosti, rekao je Tončinić i zaključio kako su Austrijanci već sada ostvarili šest posto bolje rezultate u odnosu na isto razdoblje prošle godine.


Zadarskoj se županiji često tepa kako je »Hrvatska u malom«. Kad se u jedno spoje sunce i more s plodnim zaleđem i visokim planinama, znamo zašto toliko turista hrli u zadarsku regiju.


– Cjelovita je turistička ponuda ono što golica maštu austrijskih turista, tako da im Zadarska županija nudi sve što od odmora mogu poželjeti. Ulazak Schengen značajno je skratio put iz Beča do Zadra, što otvara vrata ne samo za duže odmore, već i za češća vikend putovanja. Baratanje valutama i cijenama iza nas je, tako da su Austrijancima uklonjene sve barijere za putovanje prema Zadru, zaključio je Tončinić.