Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

PROJEKT »THINKIDS«

Udruga "Mala filozofija" predstavila međunarodni projekt: Rano djetinjstvo igra ključnu ulogu u temeljima za cjeloživotno učenje

Autor: Đurđa Baljak

22.02.2024. 15:50
Udruga

Foto: LUKA JELIČIĆ



Udruga za poticanje neformalnog obrazovanja, kritičnog mišljenja i filozofije u praksi »Mala filozofija« održala je u Multimedijalnoj dvorani Gradske knjižnice Zadar promociju međunarodnog projekta »THINKIDS«. Naime, u rujnu 2015. godine više od 150 međunarodnih čelnika sastalo se u Ujedinjenim narodima kako bi doprinijeli globalnom razvoju, promicanju, dobrobiti ljudi i zaštiti okoliša.


Tom prilikom odobren je »Program globalnoga razvoja za 2030.« koji se sastoji od 17 ciljeva održivog razvoja i 169 podciljeva te ima za misiju iskorjenjivanje siromaštva, borbu protiv nejednakosti i postizanje društvenog i gospodarskog razvoja.


Inovativne metode


Također, Vijeće Europske unije je u svibnju 2018. godine usvojilo Preporuku o ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje. Preporuka identificira osam ključnih kompetencija za pružanje kvalitetnog obrazovanja i skrbi u ranom djetinjstvu, poboljšanja školskog obrazovanja i osiguravanje izvrsnosti u podučavanju, daljnji razvoj početnog i trajnog strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te modernizaciju visokog obrazovanja.




– S obzirom na to da su oba okvira integrirana u nacionalno obrazovno zakonodavstvo država članica EU-a, ispred odgojatelja je postavljen izazov uvođenja tih kompetencija u rad s djecom. Međutim, nedostaju jasne smjernice i konkretan obrazovni materijal te alati. Zbog toga je »THINKIDS« razvio niz potpuno besplatnih obrazovnih materijala, uključujući priručnike i smjernice, s interaktivnim radionicama namijenjenima radu s djecom u dobi od 3 do 11 godina. Radionice su temelje na inovativnim i interaktivnim obrazovnim metodama s ciljem poticanja aktivnog i autentičnog učenja. Svrha im je pomoći djeci da pronađu koherentnost između vlastitih misli, želja ili osjećaja te onoga što čine, kazala je Ivana Kragić, tajnica udruge »Mala filozofija«, posebno istaknuvši kako su svi materijali oblikovani uzimajući u obzir rezultate istraživanja i intervjua s učiteljima/icama i odgojiteljima/icama.


Pripremili priručnik


Uz to, naglasila je da rano djetinjstvo igra ključnu ulogu u formiranju temelja za cjeloživotno učenje. Stoga projekt u središtu ima »autentični pristup učenju« koji je utemeljen na ključnim kompetencijama EU-a za cjeloživotno učenje i ciljevima održivog razvoja UN-a.


Projekt »THINKIDS«je nastao u suradnji s Njemačkom, Španjolskom, Rumunjskom i Italijom, a Kragić je predstavila i četiri ključna ishoda ovog međunarodnog projekta.


– U sklopu projektnih zadataka, razvili smo kurikulum s 27 radionica prilagođenih djeci u dobi od 3 do 11 godina. Temelj za ovaj kurikulum činila su opsežna istraživanja provedena putem anketa i intervjua sa 124 sudionika iz partnerskih zemalja, kako bismo osigurali da odgovara njihovim potrebama. Na temelju njihovih povratnih informacija oblikovali smo prijedlog »THINKIDS« kurikuluma, usredotočujući se na osam ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje i njihovu usklađenost s ciljevima održivog razvoja. Nakon toga smo organizirali webinare u svim partnerskim zemljama radi integracije nacionalnih kurikuluma, evaluirali rezultate, pilotirali radionice te predložili prilagodbe nacionalnom kurikulumu. Dodatno smo pripremili priručnik koji detaljno objašnjava ciljeve održivog razvoja, kompetencije za cjeloživotno učenje te uloge edukatora i obitelji, objasnila je Kragić, dodajući kako su njihovi programi fleksibilni i prilagođeni za provođenje u obiteljskom okruženju.