Srijeda, 15. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

21 C°

SKIJAŠKI TJEDAN

Roditelji učenika samo za neznatan broj njih prijavili izostanak zbog skijanja

Autor: Nikolina Lucić

11.01.2024. 15:32
Roditelji učenika samo za neznatan broj njih prijavili izostanak zbog skijanja

Foto: Luka Jeličić



Iako su u ponedjeljak sve škole otvorile svoja vrata i započelo je drugo polugodište, u nekim školama broj učenika je manji, a razlog je njihov odlazak sa svojim obiteljima na hrvatski skijaški tjedan. Takvoj situaciji unatrag nekoliko godina kumuje podjela zimskih praznika u dva dijela, zbog čega se učenici u klupe vraćaju odmah nakon blagdana Sveta tri kralja, upravo s početkom nižih cijena skijaških aranžmana, dok drugi dio zimskih praznika imaju u veljači kada su te cijene veće.


Provjerili smo zato kakvo je stanje u zadarskim školama, gdje su ravnatelji odobrili desetke ispričnica za putovanja, no kažu nam, stanje nije alarmantno.


Skijaju tek rijetki


Umjesto u školskim klupama, dio učenika drugo je polugodište tako započeo na inozemnim skijalištima i tako će ostati sve do kraja ovog tjedna pa će realno za njih nastava započeti tek idućeg ponedjeljka.




Ante Barać, ravnatelj Osnovne škole Petra Preradovića kazao nam je kako nisu zatrpani molbama za ispričnice zbog putovanja na zimovanje, no kaže nam, 10–ak učenika iz škole ovog tjedna izbiva zbog putovanja u inozemstvo, bilo na odmor ili u posjetu obiteljima.


– Zahtjevi za tim ispričnicama stigli su još kroz prosinac, tako da možemo zaključiti kako među našim učenicima nema mnogo onih koji su trenutačno na skijaškim odmorima, dodao je Barać.


I u srednjim je školama situacija više – manje slična. Ravnateljice gimnazija Jurja Barakovića i Vladimira Nazora tako su nam kazale kako tek zanemariv broj učenika iz ukupnog bazena izostaje s nastave prvog tjedna novog polugodišta.


– Od naših 500–tinjak učenika za tek njih nekoliko roditelji su zamolbu za duljim izostankom s nastave poslali još prije zimskih praznika, kazala je Sandra Šango iz »Nazora«, dok nam je Jelena Marasović-Štefančić iz »Barakovića« kazala kako je do sada odobrila pet zamolbi roditelja za izostankom zbog putovanja na odmor.


Ravnateljice smo pitali i kako se snalaze i komentiraju nove odredbe o opravdavanju izostanaka s nastave, budući da je CARNET u sklopu nadogradnje e-Dnevnika za 450.000 učenika i njihovih roditelja na nacionalnoj razini osigurao nove funkcionalnosti koje uključuju mogućnost opravdavanja izostanaka te pregled izostanaka i prosjeka ocjena uz grafički prikaz.


Roditelji tako sada preko e-Dnevnika razredniku mogu poslati zahtjev za opravdavanjem izostanaka, što znatno olakšava komunikaciju između njih, te olakšava ažuriranje informacija o izostancima s nastave.


Lakše opravdavanje izostanaka


Roditelji mogu u e-Dnevniku odabrati dane za koje žele opravdati izostanke te priložiti liječničku ispričnicu, ako je riječ o izostanku u trajanju duljem od tri dana. Konačnu odluku o opravdanju izostanaka na temelju podataka dobivenih od roditelja donosi razrednik.


No, odmah se pojavila i sumnja o zloupotrebi takve mogućnosti, no zadarski ravnatelji vjeruju kako roditelji ili pak učenici neće posegnuti za lažnim ispričnicama ili pak komunikaciju licem u lice zamijeniti elektroničkom.


Sandra Šango nam je tako kazala kako se i nastavnici i roditelji još uvijek privikavaju na nove mogućnosti, no dodaje, vjeruje kako zloupotrebe sustava neće biti.


– Naravno da ne možemo sa 100–postotnom sigurnošću pretpostaviti svačije odluke, no budući da roditelji imaju vlastiti pin i lozinku za ulazak u sustav, vjerujemo kako će upravo to spriječiti moguće iskorištavanje novih pogodnosti sustava. Na svakome je da se osobno koristi benefitima ovih promjena, što ni u kojem slučaju ne znači da se od roditelja i razrednika ne očekuje dobra i kontinuirana komunikacija licem u lice, poručila je Šango, a upravo dobru komunikaciju kao ključ uspjeha na relaciji roditelj – razrednik – stručne službe ističe ravnateljica Gimnazije Jurja Barakovića Jelena Marasović-Štefančić, koja nam je kazala kako olakšanje u komunikacijskom sustavu ni u kojem smislu ne zamjenjuje dobar odnos na boljitak učenika.


– Očekujemo i potenciramo dobru komunikaciju na boljitak djece, te očekujemo da razrednici nastave njegovati dobre odnose unatoč promjenama u sustavu koje im olakšavaju posao, dodala je Marasović-Štefančić, zaključivši kako njihov kolektiv karakteriziraju otvoreni kanali komunikacije u svim situacijama.