Foto: Arif Sitnica
Kao najbrojnija skupina pružatelja smještaja u turizmu privatni su i obiteljski iznajmljivači temelj zadarskog turizma. Na području grada registrirano ih je oko tri tisuće, a oko njihovog se poslovanja iz sezone u sezonu vrte kritike i problemi, najčešće zbog iznajmljivanja na crno.
Masovni turizam, koji je u najfrekventnijem dijelu godine ipak u Zadru najprisutniji za sobom je povukao i potrebu izgradnje velikog broja smještajnih jedinica kako bi se zadovoljila tržišna potražnja. Ona svake godine raste, pa tako raste i ponuda apartmanskog smještaja.
No, s porastom broja apartmana dolazi do komunalnih, prometnih i kulturnih problema, koji su pak tema neke druge priče.
Obveze i prilike za male iznajmljivače
Ono što se pak najčešće vezuje uz privatne iznajmljivače je crno tržište, na koje prema nekim procjenama otpada i do 3o posto ležajeva na području grada. Stoga je Turistička zajednica Grada Zadra za svoje iznajmljivače u hotelu Kolovare organizirala besplatnu edukaciju na kojoj se govorilo o administrativnim pravima i obvezama iznajmljivača te marketinškoj promociji obiteljskog smještaja.
Radionica nazvana “Uspješno poslovanje u turističkoj godini 2023.” za svrhu ima praćenje trendova suvremenog poslovanja, savjetovanje i educiranje u svrhu olakšanja poslovanja s propisanim administrativnim obvezama te upoznavanje sa relevantnim promjenama vezanim uz prezentaciju objekta.
– Kroz edukaciju su iznajmljivači smještaja u domaćinstvu saznali kako ići u korak s modernim načinom poslovanja prateći nove trendove i relevantne promjene vezane uz prezentaciju objekta te kako koristiti trenutno dostupne marketinške alate u svrhu podizanja prepoznatljivosti na tržištu, kaže Barbara Kardum, stručna suradnica za statistiku i analizu Turističke zajednice grada Zadra i dodala kako se edukacija s istom svrhom i ciljem organizira svake godine.
– To je prvenstveno podizanje kvalitete i prepoznatljivosti na tržištu pomoću novih alata i informacija kako bi svoje administrativne obveze što lakše ispunili. Male iznajmljivače u najvećem broju slučajeva uvijek prvenstveno zanimaju dvije stvari.
Prva se tiče njihovih zakonskih obveza, a druga se uvijek odnosi na oglašavanje, kazala je Kardum i naglasila kako je edukacija organizirana upravo na takav način da u prvom dijelu ponudi odgovore na sva najvažnija pitanja koja se tiču zakonskih i administrativnih nameta, da bi se potom prešlo na marketinšku promociju obiteljskog smještaja.
– Podizanje prepoznatljivosti na tržištu jedno je od najvažnijih zadataka na tržištu koje je zasićeno ponuditeljima, koji na kraju dana nude istu ili sličnu uslugu. O tome nam je govorila Anamarija Cicarelli, dok je Meri Čižmić Kraljević govorila o zakonskim obvezama obiteljskih iznajmljivača.
Crno tržište najveći problem
U nedostatku većeg kapaciteta hotelskog smještaja, mali iznajmljivači nude većinu turističkog smještaja grada Zadra.
– Mi neprestano podižemo kvalitetu i to je nešto o čemu se danas ne priča puno. Posvećuje se pažnja svakom detalju, pazi se da se dobiju dobre recenzije.
Važno je s vremena na vrijeme doći na edukaciju i vidjeti kakvi su novi zakonski propisi, koji su novi trendovi u iznajmljivanju i oglašavanju, a naravno i sresti kolege kako bi se uživo o svemu popričalo, kaže član Turističkog vijeća grada Zadra i predsjednik Udruge privatnih iznajmljivača Zadarske županije pri HGK Klaudio Grdović, dodavši kako je malim iznajmljivačima najveći problem nelojalna konkurencija i iznajmljivanje na crno.
Ove ih godine, po svemu sudeći očekuje rekordna turistička sezona, kako po zaradi, tako i po posjećenosti, tako da je unaprijeđenje poslovanje i podizanje njegove kvalitete najvažniji zadatak.
– Iako se ranijih godina znao javljati problem da nam turisti ne žele dati svoje putne ili osobne isprave za upis u sustav eVisitor, danas se to rijetko događa, jer svi već znaju kako funkcionira naš turistički sustav, dodao je Grdović i naglasio kako sve zakonske izmjene i dopune idu na boljitak iznajmljivačima.
– Neprijavljivanje turista naš je najveći problem. Puno se naših sugrađana bavi iznajmljivanjem te se često nađu u situaciji na im gosti, a naročito na Poluotoku, kasno i na kratko razdoblje dolaze u smještaj. Najteže im je tada u kasne sate moliti ih za identifikacijske isprave.
Poneki već rano sljedećeg jutra napuštaju smještaj, što znači da se ponekad događa da legalni iznajmljivač ne stigne prijaviti turista, pojasnio je Grdović i naglasio kako legalni iznajmljivači putem paušalnog poreza ipak podmire svoje obveze prema lokalnoj turističkoj zajednici.
– Na području grada registrirano je preko tri tisuće iznajmljivača, koji našoj industriji donose veliku dobit, zaključio je Grdović.
Turistička zajednica je i ove godine pripremila prigodne brošure za male iznajmljivače, pa tako i novi Priručnik za iznajmljivače 2023. U njemu se mogu pronaći sve potrebne informacije o administrativnim i financijskim obvezama, prodaji smještaja, trendovima i promjenama u navikama gostiju.
Naravno, tu su i uputstva kako rekategorizirati smještaj, prijaviti gosta u sustav eVisitor, o plaćanju turističke pristojbe, godišnjem paušalnom porezu itd.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
TRŽIŠTE POD PRITISKOM
Cijene kvadrata u Hrvatskoj rastu, ali tržište nekretnina usporava. Što slijedi?
Županija
Dječji vrtić Sabunić
Sveta Luca stigla u Privlaku i obradovala najmlađe
Svijet
NAIM KASEM
Čelnik Hezbolaha nada se da sirijske vlasti neće normalizirati odnose s Izraelom
Županija
POVODOM DANA PLANINA
Zadarski HGSS-ovci školarcima u Biogradu otkrili tajne spašavanja i timskog rada
Svijet
Loon-Plage
Četiri osobe ubijene u pucnjavi na sjeveru Francuske
Zadar
VEĆ TRADICIONALNO
Sveta Luca darovala djecu na Pedijatriji
Zadar
jaka kiša
Poplavilo novo raskrižje na Bilom brigu!
Nogomet
Legendarni zadarski (malo)nogometaš
Frane Fatović: ” Želim pokazati mladima da i s više od 40 godina mogu uživati u sportu”
Crna Kronika
navodni sukob
Hrvoje Bajlo tvrdi da ga je napao pijani gradonačelnik Dukić. Policija opovrgnula tvrdnje
Zadar
kandidat za župana