Subota, 18. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

25 C°

reagiranje direktora

Sindikat i Uprava Liburnije "voze" u različitim smjerovima

Autor: Nina Vigan

16.11.2023. 08:16
Sindikat i Uprava Liburnije

Foto: Luka Jeličić



Sindikat prometa i veza RH, Podružnica Liburnija Zadar i Uprava Liburnije d.o.o., očito različito gledaju na situaciju u toj tvrtki te se nakon istupa sindikalnog povjerenika Darka Vukića, javila Uprava Liburnije, a reagiranje potpisuje direktor Edvin Šimunov, a javljaju se, kako piše, »s ciljem da objektivno informiraju javnost, a naročito zaposlenike Liburnije d.o.o.«.


Radni sati


– Neistinita je tvrdnja sindikalnog povjerenika Darka Vukića da se prilikom obračuna radnih sati zakidaju vozači, naročito oni u prigradskom prijevozu. Upravo suprotno! Navodimo jedan od tipičnih primjera blagonaklonog obračuna. Za listopad 2023. godine radni zadatak »Nin-Žerava« uključujući dva radna vikenda prometuje ukupno 26 dana. Na navedenom radnom zadatku konstantno su raspoređena dva vozača.


U periodu od 26 dana jedan vozač ukupno ostvari 195 radnih sati. Analizom tahografskog uređaja, u istom tom periodu vozač ostvari ukupno 117 sati efektivne vožnje. To podrazumijeva da je za mjesec listopad vozaču obračunato 78 sati više od efektivnog vremena vožnje, odnosno da je od ukupno obračunatih radnih sati vozač u efektivnoj vožnji proveo 60 % svog obračunatog radnog vremena.




Misli li sindikalni povjerenik da u konkretnom slučaju sa 117 sati efektivne vožnje vozač umjesto 195 radnih sati, treba imati još više prekovremenih sati? Koliko bi po mišljenju sindikalnog povjerenika ovome vozaču trebalo još dodati prekovremenih sati za mjesec listopad kako ne bi tvrdio da je spomenuti vozač zakinut, pita se direktor Šimunov te dalje navodi kako Upravi »nije jasno zalaže li se sindikalni povjerenik za uvođenje dvokratnog radnog vremena u kojem slučaju bi ranije spomenuti prigradski vozač za isti posao u listopadu 2023. godine umjesto obračunatih 195 radnih sati koje je ostvario kroz 13 radnih dana, ostvario 176 radnih sati i to kroz 26 radnih dana«.


– Postojeći način organizacije rada kod prigradskih vozača uveden je kako bi im se omogućilo da kroz povećani broj slobodnih dana u mjesecu (prosječni prigradski vozač u mjesecu ima cca 17 slobodnih dana) može ostvariti dodatni prihod na način da nekoliko smjena odradi na drugom radnom zadatku, ili na neki drugi način.



Upravo radi intencije da na taj način pomognemo vozačima u prigradskom prijevozu ostavili smo potpunu slobodu da se dogovaraju s kolegom kako bi radno vrijeme organizirali kako im najviše odgovara, poručuju iz Uprave.


D kategorija


Također poručuju kako naknadu putnih troškova isplaćuju u svim opravdanim slučajevima, a sukladno članku 118. Kolektivnog ugovora od 4. srpnja 2023. godine. Između ostalog, osvrnuli su se i na radno vrijeme vozača.


– Zakonom o radnim vremenima, obaveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu (NN 75/13, 36/15, 46/17, 152/22) precizno je regulirano trajanje radnog vremena vozača. S obzirom na to da sindikalni povjerenik Darko Vukić u svojim javnim istupima višekratno aludira na nepoštivanje odredbi navedenog zakona u svezi obveznih pauza kod mobilnih radnika nakon određenog broja sati vožnje skrećemo pozornost na članak 8. navedenog zakona u kojem je jasno navedeno da se odredbe navedenog zakona ne odnose na vozače u javnom prijevozu putnika čija duljina itinerara ne prelazi 50 km.


Ne samo da smo u dobroj vjeri potpisali i da primjenjujemo novi, za radnike znatno povoljniji Kolektivni ugovor, već dodatno poboljšavamo materijalni položaj vozača i svih ostalih radnika, pa je tako na primjer: isplaćena uskrsnica za 2023. godinu, iako nije bila predviđena Kolektivnim ugovorom; vrijednost boda u visini od 5,11 eura počela se primjenjivati tri mjeseca prije samog potpisa Kolektivnog ugovora; plaćamo troškove periodičnog usavršavanja (KOD 95); svi radnici ovog Društva zaposleni na određeno ili neodređeno vrijeme osigurani su 24 sata dnevno od posljedica nesretnog slučaja, iako ovaj vid osiguranja radnika nije obvezan, a uveden je kako bi predstavljao dodatnu sigurnost i stimulaciju svim radnicima; u cilju zapošljavanja novih vozača uveli smo mjeru nadoknade troškova polaganja D kategorije za sve potencijalne buduće vozače, istaknuli su iz Uprave Liburnije.